Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.

Czy jest ktoś na forum, kto używa tych modułów Samsunga:

http://softled.pl/pl/p/Modul-4-LED-z-diodami-Samsung-5630/139


Interesuje mnie ile sztuk potrzeba i czy to się w ogóle nadaje? Będę wdzięczny za pomoc.



Jak trochę włożysz wysiłku to jak najbardziej się nadaje.

Wersja zimna daje światło o temp. barwowej ok 6500K a to za nisko, ale strumień świetlny 170lm aż za duży bo i tak trzeba użyć naście modułów.

Jak montowane pod pokrywą blisko lustra wody to odstępy modułów max 5cm bo dają wąski snop światła i wyjdzie efekt "pojawiam się i znikam" jak u Marka na początku.

A jak zrobisz wg poniższych zaleceń to zakasujesz Marka swoim światełkiem na maxa, choć on swoje ocenia najwyżej z tych które miał. W to nie wątpię bo to doświadczony gościu w malawce.

Wszystkie bez wyjątku diody WHITE _LED nie mają silnej składowej czerwonej i niebieskiej w spektrum światła, a to one wybarwiają prawidłowo kolory naszych ryb. Zawsze więc rybcie są mdłe i bez ładnych wybarwień - coś jak ze świetlówkami ogólnego stosowania a nie akwarystycznymi.

Moduły Samsunga 5630 nie są inne ale zaletą jest ich wodoodporność i własny pad radiatora.

Wykorzystaj to. Na płaskowniku alu grubości min 2mm i szer max na ile sobie możesz pozwolić zmontuj dwa niezależne naprzemienne sznury z tych modułów. Jeden zasil 12V przez timer czasowy z niezależnymi stykami.

PROGRAMATOR CZASOWY TIMER NA SZYNĘ DIN TYGODNIOWY (4130301531) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img09.allegroimg.pl/photos/400x300/41/30/30/15/4130301531@@AMEPARAM@@09@@AMEPARAM@@41/30/30/15@@AMEPARAM@@4130301531


Drugi z max 7-mioma modułami S-5630 pozostaw do sterowania płynnego zmierzchu i świtu.


W przeżroczystej rurze długości akwa minus 20cm z plexi fi25/21 na taśmie alu 1mm szer 21 mm przyklej pasek LED 5050 czerwony a obok niebieski a końce rury i wyprowadzenia zasilania zahermetyzuj silikonem. Wklej w pokrywę taką rurę możliwie blisko przedniej szyby z lekkim obrotem by patrzyła w głąb zbiornika (robię takie dowolne hermetyczne świetlówki LED na zamówienie).

Kup w firmie Conrad to:http://www.conrad.pl/Kontroler-RGB-do-pask%C3%B3w-LED-Conrad-MS-35.htm?websale8=conradπ=181818&ci=SHOP_AREA_87008_0212016&otp1=tablink2


jest wielkości 5cio złotówki. W komplecie jest ta pokrywa i płyta CD z oprogramowaniem na twojego PC.

Ma to trzy programowalne regulowane przez ciebie niezależne kanały 12V x 1,5 Ampera.

Do kanału G podłącz drugą wstęgę 7x S-5630 , do kanału R - pasek czerwony do kanału B pasek niebieski. Teraz masz takie możliwości.

1/ całodobowy automatyczny program świecenia w akwa z niebieskim nocnym i płynną regulacją świtu, zmierzchu i przyciemnienia jak nikogo nie ma w domu. Dodatkowe mocne "słoneczko" programowane timerem.

2/ Pełna możliwość wybarwienia ryb i uzyskania światła od 3000K do 15000K z pikiem na czerwonym i niebieskim ( dokładnie jak akwarystyczne świetlówki wybarwiające)

nie zapomnij o kablu bo tego brakuje w zestawie .

http://www.conrad.pl/Kabel-USB-do-programowania,-Voltcraft,-USB-1.1%2f2.0,-180-cm.htm?websale8=conradπ=197339&ci=SHOP_AREA_212006_2420181


nie kupuj odbiornika IR oraz pilota bo drogo a zawsze z laptopem podejdziesz do akwa i kablem zmienisz dowolnie program dobowy.


Mam na tym zrobione oświetlenie RGB 70W w zamkniętym automatycznym cyklu dobowym i testuje to już dwa miesiące. Jak skończę aranżację, start baniaka i wpuszczę rybcie to zaprezentuję całość. Moja koncepcja Malawi jest zupełnie odmienna od wszystkich które na tym forum spotkałem.

Uwaga kontroler MS35 ma także wadę. Nie ma nieulotnej pamięci programów własnych i po wyłączeniu prądu ( awaria lub przypadkowe wyjęcie wtyczki zasilacza 12V) przechodzi w tryb programów własnych ( wolno zmienia barwy) oraz nie ma zegara więc cykl dobowy daje się zaprogramować z dokładnością ok 3 min na dobę. Poza tym ideał i za 80 zł.

Już w tej sprawie pisałem do Niemiec - zobaczymy czy poprawią.


Tym kolego Seba zakasujesz Marka na amen.


PS widzę że teraz dają większą moc w Kontrolerze MS35 teraz 3x 5A więc nie musisz dzielić modułów S-5630 na dwie wstęgi - do 25 szt modułów pakujesz na raz i nie potrzebny timer czasowy.

  • Dziękuję 8
Opublikowano

No no.... taki post, aż miło się czyta ;)


Mi same światło z modułów 6500K nie wystarczało (kolory ryb z deczka mdłe) więc dorzuciłem zamiast taśm moduły czerwone i niebieskie i teraz barwa światła wygląda o niebo lepiej!! Wszystko działa na 2 niezależnych zasilaczach. Całość pobiera 19W ;)


Po przeczytaniu Twojego postu widzę jednak, że mogę jeszcze te moje oświetlenie zmodernizować ;) DZIĘKI !!! deccorativo!!

Opublikowano
No no.... taki post, aż miło się czyta ;)


Mi same światło z modułów 6500K nie wystarczało (kolory ryb z deczka mdłe) więc dorzuciłem zamiast taśm moduły czerwone i niebieskie i teraz barwa światła wygląda o niebo lepiej!! Wszystko działa na 2 niezależnych zasilaczach. Całość pobiera 19W ;)


Po przeczytaniu Twojego postu widzę jednak, że mogę jeszcze te moje oświetlenie zmodernizować ;) DZIĘKI !!! deccorativo!!



światło wybarwiające czyli moduły niebieskie i koniecznie czerwone powinny dawać światło równomierne na całej długości baniaczka dlatego lepsze są taśmy w rurach plexi bo wybarwiają równomiernie i nie ma efektu kameleona z rybciami.

Przy sterowanych programem dobowym modułami led S-5630 czy taśmami pojęcie mocy dotyczy tylko max możliwej (i to często nie jest prawdą ) bo najczęściej są nieco zregulowane a i tak dają dużo światła. Jeśli wierzyć parametrom katalogowym tego modułu jak podaje producent czyli 12V i moc 2,5W to prąd jest zregulowany do 208 mA .

ale i tak ich sprawność świetlna znakomita 68lm/W - typowe świetlówki daleko w tyle.

Zabawa z programowaniem w MS35 i światłem jest przednia. Kiedyś chyba pemergency wkleił taki film z yt na tym sterowniku i tak mnie to zafrapowało że sam to zrobiłem. Tam napisał jakąś moc systemu z kosmosu teraz możesz nawet to zrealizować na 3 szt diod LED RGB COB 20W ( takie od naświetlaczy) jak opanujesz nagrzewanie to będzie jak na scenie w Teatrze Narodowym. Obecnie mój program jest gotowy i czeka na resztę - czyli podkład muzyczny.

Opublikowano

Deccorativo dzięki śliczne za tak wyczerpującą wypowiedź. Żebym ja jeszcze tylko wiedział za co się zabrać to by było dobrze. W dziedzinie elektroniki, programatorów i sterowników jestem kompletnym laikiem. Wybieram raczej proste rozwiązania nie wymagające grzebania w kablach, lutowania ani programowania. Twoje rozwiązania na pewno byłyby o wiele lepsze no ale raczej temu nie podałam. Gdybym miał takie zdolności to już dawno zlutowałbym lampę na ledach cree.


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
może też do białego i niebieskiego dodam czerwone, kolego odwiedzaj to pomożesz:-)


coś chyba nie jarzę jeśli to do mnie, to pisałem że czerwone koniecznie też - jeśli nie do mnie to sorry.

-- dołączony post:

Deccorativo dzięki śliczne za tak wyczerpującą wypowiedź. Żebym ja jeszcze tylko wiedział za co się zabrać to by było dobrze. W dziedzinie elektroniki, programatorów i sterowników jestem kompletnym laikiem. Wybieram raczej proste rozwiązania nie wymagające grzebania w kablach, lutowania ani programowania. Twoje rozwiązania na pewno byłyby o wiele lepsze no ale raczej temu nie podałam. Gdybym miał takie zdolności to już dawno zlutowałbym lampę na ledach cree.


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka



Seba zabawa z cree - to już wymaga podstawowej wiedzy elektronicznej i wyposażenia. To co ja proponuje wymaga śrubokręta i nic nie możesz zepsuć bo:

- jak zewrzesz zasilacz 12V to się sam wyłączy

- taśmy led mają przylutowane wyprowadzenia a jak podłączysz odwrotnie to tylko nie zaświecą ale się nie uszkodzą.

- moduły Samsung 5630 to bajka mają gotowe wyprowadzenia

- sterownik Conrad MS35 - ma wszystko pod śrubki a wtyczki kabla żle nie włożysz bo ma klucz prowadzący.

- oprogramowanie jak włożysz płytę do kompa samo się zgłosi i zainstaluje a jak odpalisz to sam zobaczysz że dziecko to zaprogramuje bo program został napisany dla laika i nie wymaga żadnej wiedzy specjalnej - wystarczy przesuwać suwaki jak w mikserze audio. Mój program napisał mój synek.


Więcej wiary w siebie i Do dzieła - na PW ci pomogę jak się zdecydujesz.

Opublikowano

No faktycznie wydaje sie proste. Jakimś tępym typem nie jestem bo majsterkować nieco lubię.

Zacznijmy od pierwszej sprawy. Ile tych modułów samsunga z mojego linku? Akwarium 140x40x50h. No i jaki zasilacz do tego?


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
No faktycznie wydaje sie proste. Jakimś tempym typem nie jestem bo majsterkować nieco lubię.

Zacznijmy od pierwszej sprawy. Ile tych modułów samsunga z mojego linku? Akwarium 140x40x50h. No i jaki zasilacz do tego?


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka



Sebciu wchodzimy w szczegóły konstrukcyjne a to już nie ten temat i rozwiązanie dla każdego może być inne indywidualne więc zapraszam na PW.

Przyślij fotkę pokrywy i co tam teraz świeci to sam zrobisz światełko-cacuszko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @Tomek_F u mnie nie ma jakiegoś gruzowiska i Protomelasy pływały sobie w toni po prostu. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy tak ma ten gatunek ale mam wrażenie że samiec jest wyjątkowo delikatny w obejściu z samicami. Towarzysko pływa wśród nich i nie widać jakiejś nachalności z jego strony co jest bardzo miłe w oglądaniu. Jeśli chodzi o więcej samców to niestety nie mam doświadczenia.   Zaciekawiła mnie wzmianka o szałasie nad Orinoko 🙂 Nie chcę podpuszczać ale może jakiś nowy temacik do rozmów w odpowiednim dziale? 😉  Pozdrawiam 
    • Nie musisz się obawiać, że mbuna nie będzie widoczna. Podałem Ci gatunki, które dorastają do 15-17cm. Pochowane w skałach też nie będą.  Co prawda to będzie bardzo duże akwarium, więc to pewnie nie będzie miało znaczenia, ale muszę Ci zwrócić uwagę na jedną kwestię. Mbuna jest bardziej dynamiczna i agresywna od non mbuny, więc non mbuna powinna dostać pewne fory w postaci większych rozmiarów. Są dwa wyjścia, kupno maluchów i podchowanie ich i dopiero dokupienie mbuny, albo kupno od razu podrośniętej non mbuny i mniejszej mbuny. Ten drugi sposób jest oczywiście lepszy. Tak jak napisałem, u Ciebie może to nie mieć znaczenia, jeśli tym bardziej oddzielisz wyraźnie świat mbuny od świata non mbuny, ale zwracam na to uwagę. No I jeśli zdecydujesz się na mix.
    • Mój 17cm samiec, kiedy miał ponad 7 lat (wtedy zrobiłem zdjęcie). Był szczuplejszy niż mdoki na większości zdjęć  funkcjonujących na naszym Forum. Wiek najlepiej widać po wydatnych ustach.  
    • Jestem po wymianie korpusu , okazało się ,że w środku wyglądał jeszcze gorzej. Po uruchomieniu okazało się , że musiałem zmniejszyć bieg z 3 na 2 bo tak poprawiła się wydajność, że teraz na trójce był za duży przepływ.  Zdziwiłem się , że mocno zardzewiały korpus ma aż taki wpływ.  Polecam zajrzeć do środka jeśli ktoś ma  w narurowcu taką pompę
    • Na wstępie, jeżeli zły dział to proszę moderatora o przeniesienie do prawidłowego działu.   Witam, co nieco poczytałem odnośnie różnych mediów filtracyjnych do kubełków. Planuje obsadę 25 mbuna takich nie za dużych (dorosłe max do 10cm) w akwarium 375L . Zakupiłem już Ultramaxa BT (ze względu na dużą energooszczędność oraz cichą pracę) i od początku planowałem wypełnić 4 kubełki różnymi rodzajami ceramiki ( Aquaforest Life Bio, BioMatrix i Biocera max ). Prefiltr oczywiście gąbka , a w ostatnim kubełku gąbka 20ppi. Jednak trochę poczytałem na forum i nie wiem na co się już sam zdecydować , dużo osób korzysta z pociętej gąbki zamiast ceramiki. Chciałbym się dopytać czy faktycznie taka gąbka jest lepsza niż ceramika oraz ile ewentualnie mieć ppi żeby się nadała ? Pytam też również z tego względu , że część tematów które czytałem były z poprzedniej dekady i być może się zmieniły już techniki prowadzenia akwariów Malawi . Drugie pytanie: czy potrzebuje jeszcze filtra wewnętrznego ? Jeżeli tak to jaki powinien być, na co zwrócić uwagę. Trzecie pytanie: planuje cyrkulator o mocy 3000l/h. Myślę, żeby kupić z firmy sunsun, tylko słyszałem że są dosyć głośne? Czy to prawda ? Nadmienię, że akwarium będzie docelowo stało w salonie także zależy mi na tym, żeby było jednak było jak najciszej. Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi i wszelkie rady.
    • @Tomasz78 Czym Ty karmiłeś tą mdoke? Kotletami z obiadu? 😁😁 kawał ryby. Cenie takie zdjęcia, bo niestety większość dostepnych fotek to młode ryby, a wiadomo ze właśnie większość życia ryba wygląda tak jak w dojrzałym stadium. Nie możesz (możecie) wrzucać takich klipów z jeziora, bo zaraz będę pakował walizki 😅 jak się zajarałem rybami z Ameryki to wylądowałem nad Orinoko w szałasie, jak tu złapie klimat to skończy się podobnie... @pozner na tą chwilę jednak bez gałęzi. Od lat w kółko tylko Ameryka, potrzebuje urozmaicenia, a nie robić kolejny baniak z kamieniami i korzeniami, tylko wodą z kranu zamiast ro 😉 zaskoczyłeś mnie aż takim przeglądem gatunków, w sensie zeby do tego malawi mix dodać aż tyle mbuny. Z drugiej strony to będzie brutto 2400 litrów, ludzie często mają większą zupę rybną w kilkukrotnie mniejszych pojemnościach. Kilka małych ryb w takich skałach to może być taka sama frajda jak wypatrywanie jakichś małych zbrojnikow w korzeniach. Crabro były moim faworytem od czasu jak jeszcze myślałem o mniejszym malawi, typowo mbuna. Jeżeli znawcy tematu uważają że nadałby się do takiej obsady, to jestem na tak 😁 a jak jest z tym wybarwieniem? Jest szansa na taką głęboką barwę? Metriaclima fainzilberi, samce to dla mnie ścisła czołówka malawi jeśli chodzi o urodę, jednak w kwestiach żywieniowych nie idę na kompromis 😉 musi zaczekać na roślinożerną obsadę. Astatotilapia caliptera - na każdym zdjęciu wygląda inaczej i nie mam pojęcia czego się spodziewać. Na jednych ładna, na innych nic mnie w niej nie urzeka... zamiast niej już chyba postawiłbym na oklepanego yellow. Melanochromis to bardzo ciekawa propozycja. Na plus poziome pasy, bytowanie w skałach... zaopatrze się w dużą lupę i może uda się go czasami wypatrzyć wśród skał gdzieś pod tylną szybą 😄 @Vrzechu racja z tym oznaczaniem, od 20 lat nie rozpisywałem się na forach, nawet nie wiedziałem że są takie możliwości jak na discordzie itp 😅 Twoje protomelasy trzymały się raczej bliżej czy dalej skał? Ciekawe jak poradziłby sobie w większej grupie z kilkoma samcami. @yarowrzucałeś zdjęcia takiego dużego akwarium mbuna? Próbowałem jakoś wejść w twój profil i wyszukać, ale coś mi nie idzie. Może pora dnia już nie taka 😉 Pomału się to klaruje, na tą chwilę mam 9 gatunków, w tym 3 mbuna. Będzie coś kopiącego, wyjadającego, coś w toni i coś w skałach, czyli tak jak chciałem. Dzięki waszej pomocy pojawiły się gatunki o których sam bym nigdy nie pomyślał. W innych mnie utwierdziliscie, a jeszcze inne (czasem nawet te ktore mkalem za pewniaki) odpadają bo zwyczajnie nie można mieć wszystkiego w jednym akwarium... Wiecznie malo🤯 A młoda zaczęła mnie teraz kusić tanganiką 🤫😅 
    • Uzupełnię może trochę swój wpis. W tej części skalnej (powiedzmy ok. 1m.) Twojego akwarium widział bym jeszcze np. Metriaclima estherae, Iodotropheus sprengerae, Cynotilapia sp. "hara" Gallireya Reef.  Do tej części piaszczystej, oprócz acei, mogłyś dodać Gephyrochromis lawsi lub Metriaclima sp."patricki". One żyją w środowisku piaszczystym, więc mogłyby sobie zająć ten dolny poziom. Kilka kamieni by im wystarczyło. Drugi pomysł nie różni się od pierwszego w kwestii aranżacji. Może gałęzi bym nie dał. Co do obsady, to proponuję mix mbuny I non mbuny. Non mbuna to wspomniane przez Ciebie Fossorochromis rostratus i mdoki, albo Cyrtocara moorii. Do tego Exochochromis anagenys lub Dimidiochromis strigatus/compressiceps, Copadichromis borleyi i może ten Protomelas z tematu, ale nie wiem, czy to już nie za dużo. Mbuna to Pseudotropheus crabro, Melanochromis kaskazini, Astatotilapia caliptera i może Metriaclima fainzilberi Maison Reef, choć tu kiepsko mogłoby być z dietą. Może ktoś coś innego dorzuci. Może yellow.
    • A ja powiem, że w tak dużym akwarium mbuna nie jest chaotyczna, a najlepszą rzeczą jaką widzę to wymiana pokoleniowa, w moim akwarium, oprócz śmiertelnych pojedynków widzę również ukrywające się małe, kolejne pokolenia które dorastają. Minusem dużej ryby jest to, że nawet machając ogonem trzy razy, jest już na końcu akwarium.
    • @Tomek_F dla ułatwienia prowadzenia wątku fajnie jakbyś przy wzmiance o konkretnych osobach najpierw wpisał "@" 🙂 Wtedy jak zaczniesz wpisywać nazwę użytkownika to Ci się wyświetla lista i z niej wybierasz osobę. Wtedy ta osoba dostanie powiadomienie że została "wywołana" i łatwiej dopilnować swojej korespondencji 😉 A wracając do Protomelasów to te Labrosusy u mnie pływały ciągle razem. Myślę że jakby było ich więcej to pływałyby grupą. To jest naprawdę piękna ryba. Jeśli chodzi o Dimidiochromis Strigatus to tak jak piszesz, jest w nich coś takiego czego nie da się uchwycić aparatem. Mam je u siebie i dominujący samiec, który jest jeszcze "szczawiem" jak zacznie opalizować to mam wrażenie że jest jednocześnie niebieski, złoty, różowy i srebrny 😅 Płetwy pięknie podkreślone kolorem czerwonym 🙂  Jeśli myślisz o P. Acei to w 100% zgadzam się z @pozner 🙂 Miałem grupę bodajże 7 sztuk w poprzednim zbiorniku. Co prawda ta grupa była za mała żeby pływać w stylu ławicy ale czasami zbijała się w taką gromadę i wtedy robiło to wrażenie. 
    • Tu masz acei w akwarium z gałęziami. https://youtu.be/lTuHhQLRAdo?is=yyj6NZzqNPKMvJsb Ja bym widział gałęzie na całej wysokości akwarium 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.