Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś znowu robiłem testy. Czy to możliwe aby po miesiącu nic nie szło do przodu? Okrzemki tak zapieprzyły akwarium aż nie mogę na nie patrzeć. Dziś przeczyściłem przednią szybę bo wyglądała okropnie. Aby przyspieszyć cykl, tydzień temu wpuściłem dwie startowe rybki (kosiarki) karmię je codziennie ale i tak parametry się nie zmieniły od ostatnich pomiarów. Czy to normalne?

Opublikowano
Dziś znowu robiłem testy. Czy to możliwe aby po miesiącu nic nie szło do przodu? Okrzemki tak zapieprzyły akwarium aż nie mogę na nie patrzeć. Dziś przeczyściłem przednią szybę bo wyglądała okropnie. Aby przyspieszyć cykl, tydzień temu wpuściłem dwie startowe rybki (kosiarki) karmię je codziennie ale i tak parametry się nie zmieniły od ostatnich pomiarów. Czy to normalne?


przeczytałem twoje perypetie od początku i jeśli oczekujesz pomocy to:

1/ nie pisz że parametry się nie zmieniły tylko podawaj zawsze wyniki testów kropelkowych JBL NH4 + NO2 +NO3 oraz pH z zakresu 7,4-9 a nie z walizkowego czyli nie dla biotopu Malawi.

2/ otwórz fluvala i wywal z niego pracujący miesiąc wkład węgla aktywnego a w to miejsce dołóż najlepiej Matrix Saechem a w ostateczności grys koralowy lub lawę wulkaniczną oba granulacji ok 1cm. - jeśli nie zrobiłeś tego od razu miesiąc temu.


moim zdaniem masz dwie opcje bo po miesiącu nawet golas powinien być dojrzały.

a/ zbiornik jest dojrzały a ty o tym nie wiesz

b/ kompletny brak procesu nitryfikacji i zbiornik jest sterylny.


by to sprawdzić na początek kup w sklepie z farbami w Mławie wodę amoniakalną ( ok 8 zł za 0,5 litra) i zakropl 5 kropelek do akwa lub dwie działki ( czyli 0,4ml) ze strzykawki 5 ml od testów, a po 10 minutach zrób test na NH4 pamiętając by odczyt koloru zrobić po 15 minutach oczekiwania - podaj wynik i powtórz test po dwu dniach -podaj wynik.


od wyniku tego badania zależy czy mamy do czynienia ze stanem a czy b zbiornika.

dalsze instrukcje po otrzymaniu wyników.

działaj zdecydowanie i na razie odpuść pisanie o okrzemkach i całą resztę a skup się na cyklu azotowym.

Opublikowano

Dziś dotarł wkład do filtra Matrix więc zaraz wymieniam go zamiast węgla. Zamówiłem dokładny test JBL 7,4-9 i tu moje zaskoczenie. Na ogólny teście ph pokazywało 8 a na tym dokładnym okazuje się że jest ponad dziewięć gdyż barwa jest ciemniejsza niż na wzorniku.

Testy bez zmian oprócz ph tj:

ph jw (ponad dziewięć)

no2 0,025

no3 0,05

nh4 0,05

"deccorativo" objeździłem całą Mławę i nie mogę dostać wody amoniakalnej. A jak zbić tak wysokie ph. Podmienić część wody czy co. Z ogólnych testów jak pokazywało poniżej siedmiu to dolałem wcześniej ph+ Tropikala.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Opublikowano
Dziś dotarł wkład do filtra Matrix więc zaraz wymieniam go zamiast węgla. Zamówiłem dokładny test JBL 7,4-9 i tu moje zaskoczenie. Na ogólny teście ph pokazywało 8 a na tym dokładnym okazuje się że jest ponad dziewięć gdyż barwa jest ciemniejsza niż na wzorniku.

Testy bez zmian oprócz ph tj:

ph jw (ponad dziewięć)

no2 0,025

no3 0,05

nh4 0,05

"deccorativo" objeździłem całą Mławę i nie mogę dostać wody amoniakalnej. A jak zbić tak wysokie ph. Podmienić część wody czy co. Z ogólnych testów jak pokazywało poniżej siedmiu to dolałem wcześniej ph+ Tropikala.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.



kolego tak jest jak się używa nie właściwego testu.

pH wody koryguje się po zakończeniu biologicznego startu zbiornika, a przed wpuszczeniem ryb.

Podaj jakie jeszcze masz wkłady w kubełku oprócz węgla - może zeolit?.


W takim razie z wodą amoniakalną masz dwa wyjścia.

1/ zamówić na allegro

2/ zadzwonić lub napisać maila do http://grupaazoty.com/pl/oferta/chemikalia/27/40

obsługa klienta i może ci podadzą kto w Mławie kupuje i gdzie dostaniesz.


Ponieważ woda jest martwa a więc dla nas bezwartościowa na dodatek przefajnowane pH to śmiało wylej wszystko nie płucz niczego i nalej nowej ale z uzdatniaczem do wody kranowej i bez korygowania pH i zaczynamy od nowa. Jeśli tam się zaczęło jakieś życie to w filtrze i reszcie akwa pozostanie, choć w to wątpię bo woda o pH ponad 9 to taki Domestos co zabija wszelkie bakterie na śmierć. Więc tak byś czekał aż do usr... śmierci z tym zbiornikiem.

A bakterie na start masz - polecam Prodibio Biodigest do startu na wodę amoniakalną.

Typowe startery mają jakieś bakterie i pożywki które dziwnie nie ruszają przemiany NO2 - do NO3. no i dwie pożywki na raz to o jedną za dużo.

Opublikowano

Co do bakterii to mam Denitrol JBL. W filtrze jest "Biomax" Fluvala. Uzdatniacz "Aqua Safe" Tetry. Mam taką pracę że często wyjeżdżam. jutro mnie nie ma. Wodę podmienię pojutrze. A przy takim bałaganie może wymienić kamienie bo zarosły tymi jeba..mi okrzemkami i wyglądają wstrętnie.

Opublikowano
Co do bakterii to mam Denitrol JBL. W filtrze jest "Biomax" Fluvala. Uzdatniacz "Aqua Safe" Tetry. Mam taką pracę że często wyjeżdżam. jutro mnie nie ma. Wodę podmienię pojutrze. A przy takim bałaganie może wymienić kamienie bo zarosły tymi jeba..mi okrzemkami i wyglądają wstrętnie.


Trudno startujemy na Denitrolu. Nigdzie nie znalazłem nawet w karcie MSDS cienia informacji o składzie i jakie bakterie zawiera.

i czy zawiera pożywki też nic.

Jeśli ktoś ma rzetelne info np Kartę Techniczną Produktu to proszę. Info w ulotkach to nadinterpretacje np, że usuwa NO3 ;) albo rybki po 48 godzinach można wpuszczać - owszem można ale zaraz je będziesz wyjmował - tego nie napisali.


cyt karta MSDS / ang


3. COMPOSITION / INFORMATION ON INGREDIENTS

___________________________________________________________________________

Preparation containing viable non pathogenic bacteria of Group 1 with nitrifying activity to

reduce NH4 and NO2.


Reszta OK ceramiczne rurki i uzdatniacz spoko.

Jak zakupisz wodę amoniakalną to się zgłoś bo widzę że potrafisz nieżle dowalić preparatów.

Jak chcesz możesz teraz przewalić wszystko w środku ale i tak na początku okrzemki będziesz miał więc szkoda walki.

Opublikowano

Ok zmieniłem wodę. Starej zostało tylko na dnie żeby rurki od filtra nie złapały powietrza. Według zalecenia wywaliłem węgiel, zamiast niego komorę uzupełniłem Matrixem. Uzdatniacz tak jak pisałem Aqua Safe Tetry. Po godzinie wlane bakterie JBL Denitrol. Woda amoniakalna zamówiona przez Allegro więc czekam na przesyłkę. Kiedy robić pierwsze testy?

Opublikowano
Ok zmieniłem wodę. Starej zostało tylko na dnie żeby rurki od filtra nie złapały powietrza. Według zalecenia wywaliłem węgiel, zamiast niego komorę uzupełniłem Matrixem. Uzdatniacz tak jak pisałem Aqua Safe Tetry. Po godzinie wlane bakterie JBL Denitrol. Woda amoniakalna zamówiona przez Allegro więc czekam na przesyłkę. Kiedy robić pierwsze testy?


zrób teraz testy na pH, NH4, NO2, NO3 podaj wyniki.

oszacuj ile masz naprawdę wody w baniaczku a nie pojemność akwarium i podaj ile ci litrów wyszło. najczęściej jest to ok 70% pojemności.

podam ci wtedy ile wlać wody amoniakalnej.

czasami nie wrzuć teraz jakiejś pożywki do akwa - tylko czekamy na wodę amoniakalną.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jeżeli akwarium Malawi, to na rośliny za bardzo się nie nastawiaj, chyba że glony na kamieniach. Co do wyboru lampy, zależy jaki budżet przewidujesz, ale weź pod uwagę, że oświetlenie, podobnie jak filtracja, to dwie rzeczy, na których nie warto za bardzo oszczędzać. Jeżeli nie masz pewności, jakiego światła potrzebujesz, najlepszym (choć nie  najtańszym) rozwiązaniem są belki oświetleniowe i to nie te z najniższej półki. Ja używam i mogę Ci ze spokojnym sumieniem polecić lampy Entriq firmy Skylight. W ofercie jest 10 rozmiarów od 15 do 150 cm, więc coś dobierzesz. Lampy są programowalne, sterowane smartfonem. Szerokie spektrum widma światła pozwala zastosować je w każdym rodzaju akwarium, a łatwość zmieniania ustawień daje możliwość dobrania takiego oświetlenia, jakie Ci pasuje. Filmy o tej lampie, podobnie zresztą jak i o innych rodzajach oświetlenia znajdziesz na YouTube, np. na kanale 'Podwodne światy".  Oczywiście zapewne modele innych firm też oferują podobne, a może nawet lepsze możliwości, ale opisuję Ci to co używam i z czego jestem zadowolony.
    • Kurczę.  Chyba nie potrafię wytłumaczyć o jaki chodzi mu przypadek… ale jeszcze raz.    zatykamy możliwość powrotu wody do sumpa.  ostatnia komora ma pompygdzie woda wraca do Akwa. Tam jest również czujnik dolewki i wlewa się woda.  zatkany powrót, woda dalej dolewa się przez pompy, komora pusta wiec czujnik dolewki dolewa wodę i pompy ją wlewają. Wtedy przelewa się góra przez akwarium na mieszkanie.    najlepiej by było odciąć zasilanie z pomp gdy tylko będzie pusta komora. I wtedy też żeby dolewka się zatrzymała. Takie awaryjne odcięcie zasilania. Tylko nie mam pomysłu jak.    Zatkanie jest możliwe np gdy wpadnie ryba i bokiem zatka rewizję a główna rura spustowa również się zatka.    moze maloptawdopodobne ale możliwe i chciałbym taki przypadek Wykluczyć.     Góry dzięki za pomysły. 
    • Moje Synodontis njassae nie wygryzają tła strukturalnego (dotyczy to dwu zbiorników i długiego czasu)
    • Witam,    Panowie mam pytanie czy wasze sumiki także mają zdolność do wygryzania tła modułowego?  Od jakiegoś czasu zauważyłem że z małej dziurki na narożniku powstała większa i ilość się zwiększyła.    
    • Może warto jeszcze raz przemyśleć projekt. Jeśli udało się zrobić dolewkę, to może da się również zrealizować stałą podmianę wody. Potrzebny będzie tylko odpływ do kanalizacji. Można to zrobić przez wykonanie otworu w sumpie – w komorze pompy – oraz zastosowanie: śrubunku, kolanka, sitka do regulacji poziomu. Do ustalenia stałego poziomu podmiany możesz użyć kroplownika z kompensacją ciśnienia. Rurkę doprowadzającą wodę można poprowadzić w rurze odpływowej do kanalizacji – w celu odzyskiwania ciepła w chłodnych miesiącach. Dodatkowo warto rozważyć wykonanie wyższego akwarium, zintegrowanego z pokrywą, które mogłoby pełnić funkcję magazynu wody na nieprzewidziane sytuacje (raz uratowało dom – moje rozwiązania znajdziesz w stopce). Otwór w sumpie może znajdować się w innym miejscu – ale trzeba się liczyć z wszystkimi tego konsekwencjami. Pamiętaj, aby policzyć spiętrzenie na grzebieniu przy danej wydajności pompy – pozwoli to dobrać odpowiednią wielkość komory pompy i zabezpieczyć się przed zatkaniem spływu. Z rozwiązań DIY możesz też użyć np. ESP32 + czujnika poziomu cieczy + ESPHome do sterowania elektrozaworem. Ja ogarniam teraz problem parowania i wyłączonej wody w domu przy długich wakacjach... będę zdalnie włączał wodę  
    • Poszukałem, poczytałem, przemyślałem i .... zrezygnowałem 
    • W takim razie nie jasno to opisales, bo z powyższego cytatu wynika, że już wypompowanie wody z ostatniej komory przeleje zbiornik. Chyba jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji będzie zamontowanie czujnika poziomu wody w kominie, który po osiągnięciu minimalnego poziomu rozłączy pompę w sumpie. Nawet nie wiem czy są takie czujniki🤔 coś musisz wykombinować. 
    • Ok. Jest maloprawdopodobne.  mnie nie chodzi o to że woda z ostatniej komory się nie zmieści do Akwa. Chodzi o przypadek gdzie zatkany jest komin a dolewka cały czas działa i dolewa a pompa pompuje.  myślałem o jakimś awaryjnym odcięciu zasilania od pomp w przypadku całkowitego braku braku wody w ostatniej komorze.    chyba że ktoś ma inny pomysł. 
    • I to jest najbardziej ryzykowne, bo może się zdarzyć że wyporność tła naruszy Ci wytrzymałość tylnej konstrukcji akwarium.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.