Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki wielkie za wyczerpującą odp. Misiek. Jasne że nie mogę mieć całkiem otwartego zbiornika,myślałem właśnie o takiej "koronie" z cienkiej pleksi na mniej więcej 10cm w głąb zbiornika,gdzieś czytałem że to powtrzymuje 90%ryb przed wyskoczeniem a jest przy tym mało widoczne.Jeżeli rozmawiamy o wielkości zbiornika to już prędzej wcisne 100x60x50 h albo 100x60x60 ale nie wiem jak taki zbiornik się będzie wówczas prezentował.Misiek ja piszę o szkle guardian które też jest floatem ale z najwyzszej półki,ma ktoś może z takiego szkla baniak.Dzięki za namiary na pewno zapytam.


Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Onestone jeżeli chodzi o baniak to na ul. Balickiej w Krk na giełdzie we wtorki jest giełda. Otwarta od 13-17, jest tam firma zajmująca się produkcją szkiełek "Myciok" sam mam od nich. Bardzo dobre wykonanie i cena. Polecam


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Co do w pełni otwartego akwarium trzeba pamiętać o parowaniu wody. Będzie jej naprawdę szybko ubywać, wymagane są w miarę częste dolewki. Do tego ze względu na wodę jaką mamy, sporo kamienia osadza się na szybie na wysokości punktu odparowywania wody. Żeby zachować estetykę, trzeba dość często (co kilka dni) ten kamień usuwać, podobnież. Pisze to z perspektywy posiadanego otwartego akwarium o wymiarach 80x40x25. Dolewki też muszę robić dosłownie co kilka dni.

Minusem dla Ciebie, może być tez większy problem w utrzymaniu odpowiedniej temperatury, głównie w okresie chłodniejszym :). Przez parowanie, odkryty zbiornik będzie uciekać z wody sporo ciepła. To będzie musiała nadrabiać grzałka. Chyba, że zawsze masz w domu około 25 stopni :)

Korona nawet z cienkiej, przezroczystej pleksi będzie wyglądała wg mnie kichowato :) Bo jednak nie będzie całkowicie przezroczysta.


Co do wymiarów. Dla małej mbuny, jaką będziesz mógł umieścić w swoim akwarium 60cm wysokości nie jest konieczne (choć nie zaszkodzi). U siebie mam 55 i jest w sam raz. Co do głębokości 60cm też będzie fajnie, akwarium zacznie trochę przypominać kostkę. Choć akurat zwiększenie głębi zbiornika, nie umożliwi Ci komponowania ciekawszych obsad. Bo do tego potrzeba o możliwie największe odległości od ewentualnych rewirów. A to można uzyskać tylko na szerokości.

Opublikowano

hej,

stało sie jutro ma mi wjechac na mieszkanie moje nowe akwa,163x48x35h,szklo opti 15mm,wzialem sobie urlop i bede przemeblowywal salon pod akwarium.Licze na wasza pomoc i doswiadczenie zeby ta migracja moich rybek(w tym momencie saulosi i mpanga)odbyła sie bez uszczerbku na zdrowiu dla zadnego z domowników(mam tu na mysli tez siebie:))Tutaj odrazu mam pytanie,gdyż mam szafke solidna ktora jest krotsza od akwarium o 1-2 cm,musze podkladac jakas plyte pod akwa zeby wszystkie rogi byly podparte i sie nic nie rozszelnilo czy wytrzyma(15mm)? mam w tym momencie 100l dojrzalej wody.Moge dolac odstanej kranowy z uzdatniaczem zeby zalac do pelna nowe akwa czy moze lepiej zapelnic narazie w 1/2?


dzieki za wszystkie rady

Opublikowano

Akwarium jeszcze nie przyszło,dzisiaj mają je przywiesc, nie było robione na zamówienie,to używka.Gość co ma firmę szklarska jedna z większych na Śląsku robił pod siebie,ale się rozmyslil.za szkło z przykrywa 8mm zażyczył sobie 5 stow więc raczej nie śmieszna kasa.A pozatym przy 8mm potrzebowalbym wzmocnienia których tutaj brak

Opublikowano

No i jest..dosza jeszcze przykrywka z 8 mm opti i dwoma otworami gratis. Mysle ze cena zabija, mimo iz może najpiękniej nie jest sklejone Za to stan jednak nowka ;-) wiem że za niskie, ale jak się nie ma na takie na wymiar to się lubi co.się ma

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.