Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli byłby to biolog to raz na pół roku . Jeśli nie miałbyś narurowca to nie wiem jak to by wyglądało w eheimie i czy w ogóle dałby radę jako mechanik/biolog ale w fx wykombinowałem to tak że najwyższy kosz wypełniałem watą i co 1,5 - 2 miesiące ją wyrzucałem . Całość czyściłem co 4 miesiące.

Opublikowano

A ja na twoim miejscu przemyślałbym jeszcze jedno rozwiązanie , a mianowicie drugi narurowiec ( jeżeli masz miejsce na niego). Ja własnie tak planuję zrobić w swoim nowym +1000. Żaden filtr nie jest tak wydajny W/l jak właśnie pompy CO. Wiele Ci nie trzeba dwa korpusy mechaniczne plus za pompą kubełek hw302 zasypany matrixem. Masz dwa mechaniki i biologi świetnie wydajne.

Opublikowano

Kupilem już wszytko do drugiego narurowca i za chiny go nie wsadzę. Zrobiłem już część narurowca przed pompą ale nie da rady go wsadzić. Zostałem z pompą grundfos alPHA2 25-40, 5 korpusami, i równoległym zestawie przed pompą. Sklejona i tylko podłączyć. Za pompą juz nie sklejałem bo w porę się skapowałem, że miejsca brak :(

Gość pemergency
Opublikowano

Mam u siebie fluvala 406 i jbl e1901, ten drugi dmucha mocniej od fluvala... Testowałem zarówno eheima 2080 jak i fx6, żaden z nich nie zagościł na dłużej z powodu rozmiarów mojej szafki. Zdążyłem jednak zrobić kilka testów przepływowych i fx6 dmucha dwa razy mocniej od eheima!! Te 1700l/h u eheima to wydajność pompy, a nie filtracji jako takiej. Przy podłączonych wężach długości 1m każdy i zasypaniu ceramiką, przepływ realny spadł do 1200l/h (to i tak dobrze), a pobór prądu zmierzony wyniósł 39W. Jeśli chodzi o fx6 przy takiej samej konfiguracji węży i ceramiki (w odpowiednio mniejszej ilości ze względu na jego pojemność) przepływ realny wyniósł 2000l/h (wydajność pompy podana przez producenta to 3500l/h), zmierzony pobór to 50W. Chiałbym również zwrócić uwagę na to, że w pełni załadowany JBL e1901 w tym samym teście przelewał wodę z prędkością 1100l/h, a pobór prądu wyniósł 41W. Dodatkowo przetestowany został jeszcze unimax 700, który nie został tutaj wymieniony i dla tego urządzenia wydajność filtracyjna wyniosła 1200l/h a pobór prądu wyniósł 78W!!!. Postaram się zebrać to w całość:


* FLUVAL 406 (1450l/h - 23W) zmierzona (500l/h - 29W) (filtr biologiczny, nie otwierany od 5 miesięcy)


* EHEIM 2080 (1700l/h - 30W) zmierzona (1200l/h - 39W)

* JBL E1901 (1900l/h - 36W) zmierzona (1100l/h - 41W)

* FX6 (3500l/h - 41W) zmierzona (2000l/h - 50W)

* UNIMAX 700 (1700l/h - 38W) zmierzona (1200l/h - 78W)


Wszystkie filtry po za fluvalem 406 były testowane na "świeżo" prosto po wyciągnięciu z pudełka.


Pozdrawiam

  • Dziękuję 6
Opublikowano

Pamietajcie jednak, że sprawność filtra to nie tylko przepływ. Badania kolegi wskazują że robi się z konsumenta wałek ale to norma ;-) . Przepływ odgrywa ogromną rolę przy funkcji mechanicznej co by potwierdzało że fx byłby najlepszy ale skoro tutaj załatwia to narurowiec to przepływ jest mniej ważny. Zauważcie, że eheimy charakteryzują się słabym przepływem a jednak faktycznie dają sobie radę z dedykowanymi baniakami liczy się bowiem geometria wnętrza, wkłady i wszelkie patenty. Na pierwszy rzut oka eheim classic to proste i przestarzałe urządzenie ale jest bardzo skuteczny co sprawdzałem latami.

Opublikowano

Oczywiście masz rację dla biologa przepływ ma mniejsze znaczenia ( oczywiście nie można popadać w przesadę np. 400l/h) , ale i tak patrząc na prądożerność kubłów pompa CO nadal wygrywa(W-l/h) , a wystarczy tak jak pisałem wcześniej za pompa dać tylko kubełek HW302 i mam dwa w jednym mechanike i biologię. Oczywiście trzeba od razu to planować na etapie montażu filtracji pod akwarium.

Opublikowano

A to dziwne :)

Producent podaje, że

EHEIM PROFESSIONEL 3 2080 - pobór mocy 25W - wydajność pompy 1700l/h - ale wiadomo, że na pusto. Nie wspomnę o pozostałych. Nic nie mają te dane z danymi producenta. Cholera i co tu robić :( Może jednak ten FX6. Dziękuje londyńczyku :)

-- dołączony post:

Człowiek zawsze mądry po szkodzie. Juz miałem rozbierać narurowca i postarać się postawić 2 pompy CO w sumie z 10 korpusami ale jak zacznę to rozbierać to jak znam życie nic z tego nie wyjdzie. tylko będą nerwy, że coś cieknie itp. Może jak postawię wymażony baniak 360*70*70 to wtedy to pięknie zaplanuję. Tak dumam i zostane chyba przy biologu eheim prof 2080 lub fx6 i nie będę oszczędzał na moich maleństwach. Ale muszę się z tym przespać :)

Opublikowano

Dla mnie jednak narurowiec + eheim ... ten nigdy mnie nie zawiódł w przeciwieństwie do Fluvali które czasem tracą sprawność, czasem burczą, niez zawsze ale jednak cześciej niż raczej mało zawodny eheim... gdyby nie było narurowca to wg mnie nie ma opcji tylko fluval a tutaj stawiałbym na lepszą jakość.

Gość pemergency
Opublikowano
A to dziwne :)

Producent podaje, że

EHEIM PROFESSIONEL 3 2080 - pobór mocy 25W - wydajność pompy 1700l/h - ale wiadomo, że na pusto. Nie wspomnę o pozostałych. Nic nie mają te dane z danymi producenta. Cholera i co tu robić :( Może jednak ten FX6. Dziękuje londyńczyku :)

-- dołączony post:

Człowiek zawsze mądry po szkodzie. Juz miałem rozbierać narurowca i postarać się postawić 2 pompy CO w sumie z 10 korpusami ale jak zacznę to rozbierać to jak znam życie nic z tego nie wyjdzie. tylko będą nerwy, że coś cieknie itp. Może jak postawię wymażony baniak 360*70*70 to wtedy to pięknie zaplanuję. Tak dumam i zostane chyba przy biologu eheim prof 2080 lub fx6 i nie będę oszczędzał na moich maleństwach. Ale muszę się z tym przespać :)



Kolego niektórzy producenci podają wydajność pompy jak również wydajność filtracyjną. Dla przykładu dla FX6 producent podaje wydajność pompy 3500l/h, a filtracyjną 2200l/h. W przypadku JBL e1901 to wydajność pompy 1900l/h, wydajność filtracyjna 1200l/h. W przypadku chińczyka HW, dane podane przez producenta to 2000l/h dla pompy, natomiast nie podają wydajności filtracyjnej, kiedyś go mierzyłem i wyszło na pusto bez wkładów jakieś 600l/h. Natomiast pobór mocy jest chyba podawany dla samej pompy bez wkładów i samego kubła, stąd późniejsze różnice. Zaskakujący jest natomiast polski aquael unimax 700, który przekroczył parametry podane przez producenta ponad dwukrotnie. Być może producent podaje zużycie energi tylko dla jednego z wirników - taka mała zmyłka marketingowa :D



Gdybym miał wybierać filtracje do dużego zbiornika np 240x60x60 (taki mam zamiar postawić), a nie chciałbym mieć narurowca z jakiegokolwiek powodu, to postawiłbym dwa fx6 jako mechaniki i dużego jbl e1901 z prefiltrem na wlocie jako biologa, dodatkowo 2 turbiny koralia 6500 do mieszania. Jakby nie patrzeć da nam to 3 biologi i 2 mechaniki oraz konkretną cyrkulację. Otwieranie fx-ów raz na 2 miesiące i jbla raz na rok...


Pobór prądu w tym momencie byłby w granicach 160W...


Jedną z możliwości jest również podpięcie pompy CO pod dwa kubły zamiast narurowca. Pierwszy przed pompą jako mechanik, a za pompą rozgałęźnik - jedna rurka na bypass bezpośrednio jako powrót i druga z zaworkiem ograniczającym przepływ przed kubłem biologicznym... Zamiast pompy CO można użyć również pompy obiegowej.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

czytam i czytam i sam nie wiem. Narurowiec mi ładnie zbiera jako mechanik przy jednym koralia 5600 i JVp 102 po przeciwnej stronie narurowca. Myślę, że jak postawie fx6 to falowniki nie będą potrzebne, ale z tym to może być różnie. Przy eheim'ie 2080 będą na pewno potrzebne - przynajmniej 1 sztuka.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.