Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witaj świetlówki daj jak najbardziej z przodu .Jedna czy dwie to już zobaczysz jak będzi ci pasować ,po zalaniu baniaka .

Pozdrawaim i życzę dużo cierpliwości, to w akwarystyce bardzo ważne

Opublikowano
Takie testy paskowe to odpuść sobie ! Kupuj tylko kropelkowe !


Dokładnie !, i każdy osobno a nie walizkę 6 w jednym, bo przeważnie są tam testy które nie będą ci potrzebne a niektóre z tych które potrzebujesz tam nie ma więc i tak bedziesz musiał dokupić

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Cześć, też jestem nowicjuszem i nie mam wystarczającego doświadczenia ani wiedzy, aby kogokolwiek pouczać. Jednak chciałbym zwrócić Twoją uwagę na odpowiednie pokarmy. Jeżeli Twoje akwarium dopiero startuje to masz jeszcze sporo czasu aby dobrać odpowiednią dietę i zamówić dobrej jakości pokarmy."Tabela pokarmów" na pewno będzie pomocna (wpisz w tagi i wyskoczy Ci link). Najlepsze pokarmy produkują firmy O.S.I, Naturefood, Dainichi i Hikari. U mnie w mieście nie ma ich w sklepach, więc zamawiałem ze sklepu "Akwarystyczny24.pl" dlatego myślę, że powoli mógłbyś się nad tym zastanowić, aby pyśki od początku były prowadzone na dobrych pokarmach. Przepraszam, że nie odpisuje na zadane pytanie, ale pomyślałem, że musisz o tym wiedzieć.

Opublikowano

Ok dzieki za info o pokarmie. Chciałęm dobrać taką grupę pyszczków aby ten sam pokarm pasował wszystkim i wybrałem red-red(ewentualnie re-blue) saulosi i rdzawy bo z tego co czytałem to te odmiany podobnymi pokarmami się żywią. A jeżeki chodzi o kropelki to jakie będą mi najbardziej potżebne? NH3 i NH4 i NO2. Nie myślałem, że z akwarium jest tyle zabiegów:) Myślałęm że kupię baniak, wleje wodę, wpuszczę rybki i gotowe:P Jest trochę ale im więcej czytam tym bardziej staje się to wszystko ciekawsze.

Opublikowano

Oprócz tych testów co podałeś, potrzebne są również na badanie Ph, No3 i KH. Niedawno czytałem, że ktoś kupił cały zestaw w walizeczce i ponoć zapłacił mniej niż jakby kupował osobno, w zestawie tym był jeszcze test na Co2 (jeśli dobrze pamiętam), ale pisali, że dla nas jest on zbędny, poszperaj w wyszukiwarce bo sam grzebie w forum cały czas i mam taki mętlik, że już się gubię, gdzie i o czym pisali.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

No to poszperałęm i mam coś takiego

JBL COMBI SET TEST (KH PH FE NO3 NO2) ___ Promocja (4020611021) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/40/20/61/10/4020611021@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@40/20/61/10@@AMEPARAM@@4020611021

.

Walizka za 112zł w której mamy testy takie jak:

Test pH wody od 3 do 10 (kwasowość wody)

Test kH od 0 do 20° dkH (stabilność pH wody)

Test Fe (żelazo do testów podczas nawożenia)

Azotyny (N02) od 0 do 10 mg/l (trujący związek azotu)

Azotany (NO3) od 0 do 250 mg/l (przyczyna rozwoju glonów)

Nie znalazłem pojedynczych testów na NH3 i NH4 firmy JBL i poszukałem coś innej firmy http://www.akwarystyczny24.pl/sera-nh4nh3-test-test-na-jony-amonuamoniak-p-4531.html ale nie ma napisane czy to paski czy krople i jeszcze takie coś

http://www.akwarystyczny24.pl/azoo-nh3nh4-test-test-na-amoniakamon-do-akwarium-slodkowodnego-i-morskiego-p-2945.html

Opublikowano
No to poszperałęm i mam coś takiego JBL COMBI SET TEST (KH PH FE NO3 NO2) ___ Promocja (4020611021) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje..

Walizka za 112zł w której mamy testy takie jak:

Test pH wody od 3 do 10 (kwasowość wody)

Test kH od 0 do 20° dkH (stabilność pH wody)

Test Fe (żelazo do testów podczas nawożenia)

Azotyny (N02) od 0 do 10 mg/l (trujący związek azotu)

Azotany (NO3) od 0 do 250 mg/l (przyczyna rozwoju glonów)

Nie znalazłem pojedynczych testów na NH3 i NH4 firmy JBL i poszukałem coś innej firmy http://www.akwarystyczny24.pl/sera-nh4nh3-test-test-na-jony-amonuamoniak-p-4531.html ale nie ma napisane czy to paski czy krople i jeszcze takie coś

http://www.akwarystyczny24.pl/azoo-nh3nh4-test-test-na-amoniakamon-do-akwarium-slodkowodnego-i-morskiego-p-2945.html



Fe nie bedzie ci potrzebny, za to musisz dokupić GH, NH3/4 więc ta walizeczka już się robi droższa

Opublikowano

Test na NH4 JBL jest w akwarystycznym24 musiałeś przeoczyć (ale nie w tym rzecz). Sera to też wiodąca firma i zawsze możesz badać dwa parametry. A tak na marginesie to natknąłem się na jakieś chemiczne pułapki np: test JBL NH4 na amoniak, a wikipedi amoniak ma wzór NH3. NH4+ to jon amonowy który powstaje poprzez rozpuszczenie amoniaku w wodzie ( tzw amon) :NH3 + H2O → NH4+ + OH−. Czyli wynika, że amon( NH4+) tworzy się z amoniaku i wody, a na tym forum wyczytałem, że amoniak tworzy się z amonu.http://forum.klub-malawi.pl/przejscie-nh4-amoniak-nh3-zaleznie-twardosci-t15713.html. Co pewnie jest prawdą, tylko, że ja tego nie rozumiem. To chyba trzeba by było odparować wodę z amonu. Idę na korepetycje z chemii. Jak słusznie zauważyłeś zakładanie Malawi to nie takie proste. Tu musisz być ichtiologiem, chemikiem, geologiem, fizykiem, matematykiem, szklarzem i złotą rączką. Dobrze, że koledzy z doświadczeniem pomagają i nie besztają za czasem idiotycznie oczywiste pytania.

Pozdrawiam

czytam dalej

Opublikowano

Dziś przeżyłem szok!! Byłęm w akwarystycznym zapytać o testy a kobieta mi mówi, że są nei potrzebne i jak zaleje akwarium to żebym wpuścił 1-2 rybki i jak przeżyją 2 tygodnie to znaczy, że akwarium jest już dojrzałe i można wpuszczać rybki. A jak zdechną to wpuścić jeszcze 2 i analogicznie tak samo do skutku. No ja się tam nie znam ale wydaje mi się, że troche niepoważne podejście do sprawy

-- dołączony post:

Fe nie bedzie ci potrzebny, za to musisz dokupić GH, NH3/4 więc ta walizeczka już się robi droższa


Zgadza się robi się droższa, ale 4 pojedyncze składniki czyli KH PH NO2 i NO3 kosztują kolo 120 zł tak, że i tak się opłaca

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.