Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Koledzy pomóżcie w doborze obsady. Teraz pływają ryby z poprzedniego akwarium. Mam dylemat co dodać. Na chwilę obecną są:

M. Red-Red - 1+1

M. Auratus - 8 szt. młodzieży

M. Msobo Magunga - 10 szt. młodzieży

C. Ivory Mloto - prawdopodobnie 1+3

będzie Sciaenochromis fryeri - 2+2

i teraz dylemat:

Aulonocara baenschi - 1+1 - na wylocie

P. Acei - 1+1

Zastanawiam się nad w/w acei, ryby strasznie ciapkowate i to mi nie pasuje. Dołożyć czy wymienić na Cyrtocara moorii ?

Bardzo podoba mi się M. Maison Reef - ale czy nie będzie za dużo ?

Opublikowano

Kolego miesza mbune z non mbuną, ale nie mieszaj ryb roślinożernych z mięsożernymi. To nie wypali i nie da rady.

Auratus nie pasuje do ivory do mori, fryeri i do aulonek

Powiedz jakie masz to akwarium tzn jakie wymiary??

Uważam że powinieneś postawić na non mbune lub mbune

Jeżeli mbuna to może zastanów się nad auratusem, red red lub msobo magunga bardzo podobne kolorystucznie, acei, maison i np P mpanga

Opublikowano

Akwarium 200x50x60


nie mieszaj ryb roślinożernych z mięsożernymi

Nic takiego nie zrobiłem, ryby są wszystkożerne i mięsożerne.

Fakt mieszanina jest odnośnie mbuny i non-mbuny, ale non-mbunie nie podobają mi się w ogóle samice, które z resztą nazywam śledziami, a 5 sztuk samic śledzi to dużo.

Nad red-redami długo się zastanawiałem ale one raczej zostaną, z sentymentu pływają, gdyż są od początku.

Opublikowano

W takim razie jest bład w bazie ryb KM !

"129 Mbuna Melanochromis auratus 13 Wysoce Agresywny Wszystkożerne 26 28 7.8-8.6"

Opublikowano
Auratus to roślinożerca, więc jednak to zrobiłeś...


Przejżałem już 3 bazy z Mbuną i we wszystkich pisze, że jest wszystkożerna (łącznie z naszą bazą danych).

Opublikowano

Bo ta baza jest skopiowana z innej w której jest mnóstwo tego typu błędów.Nasza baza od podstaw będzie niebawem tworzona.

Lepiej sięgnijcie po mądre księgi, a wasze błądzenie zostanie rozwiane ;)

Opublikowano
Bo ta baza jest skopiowana z innej w której jest mnóstwo tego typu błędów.Nasza baza od podstaw będzie niebawem tworzona.

Lepiej sięgnijcie po mądre księgi, a wasze błądzenie zostanie rozwiane ;)



Gdybym mógł coś zasugerować to proszę o umieszczenie w niej także rozmiaru ryb osiąganego w akwarium bo chyba ten nas interesuje najbardziej a nie jaki one mają w jeziorze bo to akurat można potraktować jedynie jako ciekawostkę.

Opublikowano
Bo ta baza jest skopiowana z innej w której jest mnóstwo tego typu błędów.Nasza baza od podstaw będzie niebawem tworzona.

Lepiej sięgnijcie po mądre księgi, a wasze błądzenie zostanie rozwiane ;)



A która baza ogólnodostępna w necie zawiera najmniej błędów? Mimo najszczerszych chęci, mogę starając się pomóc wprowadzić w błąd.

Opublikowano

Większość z nas obecnych jak i nowych użytkowników opiera się na tej właśnie bazie. Sam nie uważam się za totalnego laika ale o pospolitych chodź zapomnianych auratusach dużo nie wiedziałem.

Mając opis "wszystkożerny" zdecydowałem się na tą rybę myśląc, że dieta 50/50 lub 30/70 na korzyść mięska nie będzie szkodliwa

Teraz muszę się nad nimi zastanowić.

Powracają do tematu P.Acei czy C. Moorii ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
    • Wszystko zależy od tego skąd bierzesz wodę i jakie są jej parametry. Ja w Gdańsku używam kranówki i stosuję tylko filtr węglowy. Tutaj prezentujesz swój zestaw do podmianek:  Nie sprawdza się?
    • Zdecydowanie duże kamienie robią robotę. Jedna pokaźna skała, to nie to samo co podobnej wielkości kopiec usypany z mniejszych kamieni. Oczywiście jest to też kwestia gustu i własnych preferencji. Fakt że większe głazy sporo ważą, ale przy odpowiednim zabezpieczeniu i stabilnym ustawieniu, ryzyko jakiegoś nieszczęścia jest minimalne. U mnie dwie największe skały na środku aranżacji ważyły 39 i 48 kg. Na tył dałem już moduły o fakturze zbliżonej do serpentynitu. 
    • Mam pytanie o przygotowywanie wody do dolewki. Wystarczy DEMI, puszczona przez trójstopniowy filtr narurowy i potem przez takie coś:   https://mojawoda.com/filtr-do-wody-demineralizator-demi-duo-mb400-10-, czy powinna być RO? Jeżeli DEMI, jaki przepływ wody ustawić?
    • To już jesteś o krok od zrobienia własnych modułów z zaprawy ;). To jest jakieś rozwiązanie. Trzeba tylko tak je zaaranżować, żeby woda i ryby miały łatwy dostęp do środka. Moduły z zaprawy trzeba rzeczywiście moczyć kilka dni, zmieniając wodę, z aż będzie czysta.
    • Ja u siebie mam tak: Na dnie leżą połączone ze sobą kratki rastrowe (https://pl.aliexpress.com/item/32963167196.html) Bezpośrednio na nich układałem kamienie, tak żeby nic się nie ruszało. Na koniec poszedł piasek z wodą dzięki czemu wszystkie przestrzenie pomiędzy kamieniami się wypełniły. Konstrukcja stoi stabilnie, nawet jak pyśki podkopią kamienie. Kratkę widać tylko jak woda przesunie piasek z przodu akwarium albo któryś delikwent zrobi podkop - ale wtedy wystarczy wyrównać piasek i jest git.
    • Ja to rozwiązałem tak: na dno dałem piankę 5 m, na to spienione PCV (lepiej, żeby nie dochodziły do przedniej szyby, bo to źle wygląda). Dalej poszła kratka trawnikowa do 1/2 - 2/3 szerokości dna od tyłu. Kratkę wypełniłem lawą, na wierzch dałem kamyki granitowe 2 - 4 cm. Na przednią część dna dałem parę kamieni 5 - 10 cm i piasek do wysokości kratki (4 cm). Takie podłoże (mówię o kratce) podnosi i dobrze stabilizuje kamienie, czy moduły i nie pozwala na podkopywanie ich. Lawa to dobre siedlisko dla bakterii a w ażurowym podłożu trudniej o strefy beztlenowe. Kratka jest czarna, nawet, jak ją odgrzebią, nie razi to. Pomysł z wysoką aranżacją z luźno ułożonych dużych kamieni - jak najbardziej, moim zdaniem świetny efekt. Rozważ moduły DIY. Dobrze zrobione są nie do odróżnienia od prawdziwych głazów a ważą 10x mniej. Kamień 40x30x20 cm to ok. 40 kg. Moduły łatwiej układać, chwycisz je jedną ręką. Łatwiej zmieniać ułożenie w poszukiwaniu ideału, lub z potrzeby odmiany. Tworzą więcej kryjówek dla ryb. Planujesz wysoką aranżację - gdyby coś się osunęło, z dużo mniejszą siłą uderzy w przednią szybę. Jedyny minus - trochę się trzeba przy tym narobić. Na forum są instrukcje, jak takie moduły wykonać. Ja w najbliższych dniach będę miał trochę czasu, to opiszę moje doświadczenia.
    • @BaltazarGąbka wypowiem się na podstawie moich doświadczeń  Jeśli planujesz podnieść taki kamień na czymkolwiek to licz się z tym, że ta "podstawka" prawie na 99% będzie po czasie widoczna. Jak jeszcze jakiś "pyskacz" sobie obierze tam rewir do tarła i okaże się, że podłoże mu tam w czymś będzie przeszkadzało to zbuchtuje Ci tam jak dziki knur  Musiałbyś zrobić jakąś mechaniczną zaporę żeby to ograniczyć. Jeśli natomiast masz fizyczną możliwość włożenia tam po prostu wielkiego głazu to ja bym doradzał taką wersję. Jednak optycznie taki głaz robi dużo lepsze wrażenie niż mały kamień udający duży kamień  Ewentualnie możesz się pokusić o stworzenie własnego "menhiru" przy użyciu trików opisanych na forum pod hasłem "moduły samozatapialne"   Pozdrawiam 👋
    • Dzięki za odpowiedź. Jeszcze u mnie mam taki pomysł, żeby połączyć te otwory z otworem, którym wewnętrzny filtr pobiera wodę - wtedy będzie może trochę lepsza cyrkulacja... Minusem jest do, że nie będzie osobnych, odseparowanych od siebie jaskini. Myślisz, że zaprawa jest konieczna? Zrobiłbym wejścia do tych otworów osłonięte przed wzrokiem (przynajmniej w 90%), i myślałem, żeby po prostu pomalować sytorpian bezpośrednio akrylem, żeby się biały styropian nigdzie nie przebijał i tyle. A drążyłbym jamy z tyłu tła. Z tego, co czytam, to z zaprawą jest chyba nie tak łatwo, ludzie jakoś to potem moczą w wannie... Chyba, że źle doczytałem
    • Aquadan ma rację, chyba obecnie nie ma nic lepszego do takich celów, niż Silirub AQ. U mnie póki co od maja ub. roku trzyma mocno.  Zalecane jest nakładanie kleju w formie niewielkich, niestykających się ze sobą okręgów. Ma to taką zaletę, że po dociśnięciu jest dostęp powietrza do wszystkich tych okręgów, co ułatwia schnięcie i wiązanie. Aquadecor poleca taki sposób klejenia.  https://www.youtube.com/watch?v=94zJsmlzG14   Ja usunąłem najpierw resztki kleju mechanicznie, przy użyciu ostrego nożyka (na płasko, ostrożnie, żeby nie porysować szyby), potem odtłuszczałem jakimś acetonem, czy innym rozpuszczalnikiem. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.