Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano


Raczej nie. Stateczniki ktore podales to chyba zwykle stateczniki elektroniczne. Aby IBIS zadzialal ze swietlowkami potrzebny jest statecznik DIM (sciemnialny) np.

STATECZNIK ELEKTRONICZNY DIM 1-10V T5 2x80W BAG (3927941280) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img10.allegroimg.pl/photos/400x300/39/27/94/12/3927941280@@AMEPARAM@@10@@AMEPARAM@@39/27/94/12@@AMEPARAM@@3927941280

.

Siwtlowki ktore podales tez do malawi raczej sie nie ndaja.

Opublikowano

Fkn ...twoj zestaw tak jak napisal kol. brazylia nie bedzie wspolpracowal z tym symulatorem .

Podobnie jest rowniez z pokazanym powyzej sciemnialnym statecznikiem elektronicznym ktory da sie sciemniac podpinajac do zaciskow statecznika np. specialny sciemniacz 1-10V.... ale tez nie nadaje do wspolpracy z patentem firmy IBIS..:(

-- dołączony post:

O mozliwosci sciemniania swietlowek zwyklymi sciemniaczami spotkalem sie kiedys czytajac ten material http://www.elika.com.pl/images/Image/Pliki_do_pobrania/technologia%20flexdigit.pdf

ibis na moje pytanie dotyczace sciemniania swietlowek odpowiedzial nastepujaco:


"Coś wiem o sprawie z tymi statecznikami. I tutaj tak samo - generalnie świetlówki są nieściemnialne - fizyka. Ale Polak potrafi i Govena/EMC dała radę ale chyba nie przetrwało to próby czasu. Mieliśmy taką jedną kompaktową spiralną i zaświecała się gdzieś od 15% a ściemniała do 5%. Jednak barwa światła przy rozjaśnianiu zostawiała wiele do życzenia. Sama świetlówka OK.

Jeden klient próbował Solara ze statecznikami EMC i wogóle to nie ruszyło. Raczej dobrze podpiął. Odradzam taką batalię.

Najlepszy efekt dają paski LED i moduł Rampa na 12V. Dobre są też konfiguracje z driverami LED do diod LED dużej mocy ale to jest trochę skomlikowane i trzeba się znać na elektronice"

Opublikowano

Sorry, że się tak wtrącę.

Jacku jak Ci świecą te moduły samsunga? Dają jakieś sensowne światło? Wiem, że mają IP67, ale zabezpieczałeś je jakoś dodatkowo przed wilgocią? Czekam właśnie na przesyłkę, ale z modułami na 4 diody 170lm/2,5W/moduł.

Opublikowano

Zamontowalem 1 taki nocny modul w 240l wyglada pieknie.

Natomiast na probe zalozylem 12st 5-ledowych modulow w 2-metrowym akwarium. Diody o barwie sw. 6500K. Panuje lekki polmrok ale jest ok.Mam inny pomysl na te LEDy jak bede gotowy to pokaze.Teraz wrzuce zdjecie z tym co jest czyli 12 modulow...Jedyny szkopul to to , ze odleglosci miedzy Ledami to okolo 10-12 cm i rybay

plywajace przy powierzchni sa bardzo intensywnie oswietlone ...plynac dalej znikaja nagle w mroku ..by za moment znowu ukazac sie pod kolejnym ledem w pelnym swietle...

czyli krotko mowiac "pojawiam sie i znikam....":)

post-8059-14695716370955_thumb.jpg

Opublikowano

Jednak dobrze, że kupiłem te mocniejsze 2,5W/6700K/170lm/4diody. Wczoraj doszły i dzisiaj zaświeciłem sobie na próbę. Byłem w szoku. Kupiłem 4szt na 80 cm, ale tak świecą, że zamontuje chyba tylko 2 :)


Mam jeszcze pytanie. Do profilu przyklejałeś moduły na taśmie 3M, która jest na modułach czy używałeś pasty termo? No i czy zabezpieczałeś je dodatkowo przed wilgocią?

Opublikowano

Ja wywalilem te tasme samoprzylepna.Jezeli masz radiator na tylnej czesci modulow to posmaruj pasta termo i do alu profilu przymocuj silikonujac brzegi modulow zewnetrznie . Jezeli jest napisane ze to IP67 to przez chwile moze nawt w wodzie lezec ( na glebokosci do 1m przez min 30min o ile pmietam) tak ze ja niczym tego extra nie zabezpieczalem. Sama koncowke przewodu (poczatek) zaizolowalem i nalozulem wezyk termokurczliwy . Podobnie przewod zasilajacu przylutowalem zaizolowalem i waz termokurczliwy..

Jezeli masz obawy , ze sie to przegrzeje i popsuje to poradze ci wlaczyc leda na ladnych kilka godzin i dotknij...u mnie to nawet nie jest cieple.... :)

Opublikowano

Zostal rownoczesnie zmieniony 12V DC konwerter na 60 W i fenomen mrugajacych LED przy starcie i koncowej fazie wygaszania oswietlenia przy uzyciu symulatora wschodow i zachodow slonca -Solar Engine juz nie wystepuje....:confused:

Opublikowano

Ale tego napakowałeś ;) Zapodaj fotkę jak to teraz wygląda.


Jezeli masz obawy , ze sie to przegrzeje i popsuje to poradze ci wlaczyc leda na ladnych kilka godzin i dotnij...u mnie to nawet nie jest cieple.... :)


Zamontowałem moduły na płaskowniku alu 30x3. Po kilku godz świecenia moduł jest tylko ciepły ale płaskownik bardzo ciepły. Nie jest gorący, da się go trzymać ręką. Mam nadzieję że się nie popalą.

Opublikowano

Wrzucilem zdjecie do poprzedniego postu.

Probowales to juz zamontowac w zbiorniku..jak ci sie podoba ? Mam nadzieje ze u ciebie wytrzyma to termicznie .U mnie po tych experymentach ,symulcjach jeden modul juz wycialem...bo 2 diody w module padly ale to nie byla ...temperatura. Mam nadzieje ze to moje rozwiazanie bedzie na dluzsza chwile. Zrobilem koledze podobne oswietlenie do 2 zbiornikow ...wczoraj testowal i jest bardzo zadowolony...pytal tylko co to za bolec wystaje na srodku gniazdka w symulatorze ....:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.