Jump to content

Recommended Posts

Posted

W kazdym ze swoich zbiornikow mam jakas forme symulacji "wschodow i zachodow slonca". Sa to np. 3 kanaluy czasowe w PLC ktore steruja 2 swietlowkami T8 i oswietleniem LED, w innym baniaku byla to wymiane statecznika HF w belce Diversa T5 na taki z odczepem na sterowanie 1-10V ,teraz testuje ten symulator http://www.ibis.krakow.pl/solar_engine_symulator_switu_zmierzchu.html

do oswietlenia LED-owego.

Pytanie po co te wszystkie (czesto nie za tanie) rozwiazania?

Gwaltowne wlaczanie czy wygaszanie swiatla w akwarium to jeden z podstawowych zrodel stresu ryb. Przestraszone inkubujace samice mogo "wypuscic" zbyt wczesnie narybek, czesto dochodzi do okaleczen przerazonych ryb o dekoracie czy pokrywe akwarium .Gdy takich pokryw nie ma jest spore ryzyko , ze przestraszona ryba wyskoczy z akwarium (przerabialem to wielokrotnie....:(). Mniej drastyczne skutki takiego gwaltownego wlaczania czy wylaczania swiatla to ryby , ktore znajdujemy np za tlem czy w modulach filtracyjnych .

Przepraszam za maly off Top , ale pisze to tylko ku przestrodze ....

Posted

Stosuje specialne konwertery do LED , ktore mozna "sciemnac" i wszystko jest tak jak w opisie czyli wzrost natezenia swiatla i gaszenia w ciagu godziny... wszystko dziala plynnie i jest ok. Niestabilnosc pracy wystepuje czasem przy samym starcie i ostatnich sekundach wygaszania ... LED-y po prostu migotaja ale to tylko kilk irytujacych sekund.....

Posted

zupelnie zbaczamy z tematu...kolega fkn i nie tylko moze nie byc zadowolony...a nie chce mi sie zakladac nowego tematu odpowiadam ze z tego co przetestowalem to swietnie to dziala ztransformatorami do oswietlenia halogenowego, dobrze ze stalo-napieciowymi 12V zasilaczami led ale tylko takimi ktore sa oznaczone ze mozna je sciemniac...testowalem 2 konwertery led stalopradowe 1A i 1.5A do Power Led i przy szybkiej symulacji sciemniania mialem tylko niestabilna prace i mruganie diod... poodejrzewam ze w twoim wypadku mamy doczynienia wlasnie z takim driverem ktory nie nadaje sie do wspolpracy z tym symulatorem...:(

Posted

dioda w twoim naswietlaczu z tego co podajesz dziala poprawnie przy stalym stabilizowanym pradzie rzedy 220mA natomiast transformator elektroniczny bedzie wspolpracowal z symulatorem ale nie z twoim LEDem bo na wyjsciu transformatora masz 11.5 V prady zmiennego tak ze nie pasuje zupelnie..przykro mi...:(Ten transformator jest do oswietlenia halogenowego.

Posted

"Solar Engine": Automatyczny symulator świtu i zmierzchu z zegarem!

http://www.ibis.krakow.pl/solar_engine_symulator_switu_zmierzchu.html


Chcialbym zeby w tym temacie uzytkownicy tego forum wypowiedzieli sie na temat wlasnych doswiadczen z tym krakowskim patentem na symulacje wschodow i zachodow slonca.


Obecnie testuje Ledy samsunga w takich modulach jak na zdjeciach ,do tego 12V zasilacz DC " sciemnialny". Wszystko dziala tak jak powinno tylko...przy starcie i koncowym wygaszaniu wystepuje niestabilnosc pracy i migotanie diod calosc trwa kilka sekund...:(


Konwerter 12V DC wraz z symulatorem.

post-8059-14695716354773_thumb.jpg

post-8059-14695716355505_thumb.jpg

post-8059-14695716356285_thumb.jpg

post-8059-14695716357162_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.