Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano


Raczej nie. Stateczniki ktore podales to chyba zwykle stateczniki elektroniczne. Aby IBIS zadzialal ze swietlowkami potrzebny jest statecznik DIM (sciemnialny) np.

STATECZNIK ELEKTRONICZNY DIM 1-10V T5 2x80W BAG (3927941280) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img10.allegroimg.pl/photos/400x300/39/27/94/12/3927941280@@AMEPARAM@@10@@AMEPARAM@@39/27/94/12@@AMEPARAM@@3927941280

.

Siwtlowki ktore podales tez do malawi raczej sie nie ndaja.

Opublikowano

Fkn ...twoj zestaw tak jak napisal kol. brazylia nie bedzie wspolpracowal z tym symulatorem .

Podobnie jest rowniez z pokazanym powyzej sciemnialnym statecznikiem elektronicznym ktory da sie sciemniac podpinajac do zaciskow statecznika np. specialny sciemniacz 1-10V.... ale tez nie nadaje do wspolpracy z patentem firmy IBIS..:(

-- dołączony post:

O mozliwosci sciemniania swietlowek zwyklymi sciemniaczami spotkalem sie kiedys czytajac ten material http://www.elika.com.pl/images/Image/Pliki_do_pobrania/technologia%20flexdigit.pdf

ibis na moje pytanie dotyczace sciemniania swietlowek odpowiedzial nastepujaco:


"Coś wiem o sprawie z tymi statecznikami. I tutaj tak samo - generalnie świetlówki są nieściemnialne - fizyka. Ale Polak potrafi i Govena/EMC dała radę ale chyba nie przetrwało to próby czasu. Mieliśmy taką jedną kompaktową spiralną i zaświecała się gdzieś od 15% a ściemniała do 5%. Jednak barwa światła przy rozjaśnianiu zostawiała wiele do życzenia. Sama świetlówka OK.

Jeden klient próbował Solara ze statecznikami EMC i wogóle to nie ruszyło. Raczej dobrze podpiął. Odradzam taką batalię.

Najlepszy efekt dają paski LED i moduł Rampa na 12V. Dobre są też konfiguracje z driverami LED do diod LED dużej mocy ale to jest trochę skomlikowane i trzeba się znać na elektronice"

Opublikowano

Sorry, że się tak wtrącę.

Jacku jak Ci świecą te moduły samsunga? Dają jakieś sensowne światło? Wiem, że mają IP67, ale zabezpieczałeś je jakoś dodatkowo przed wilgocią? Czekam właśnie na przesyłkę, ale z modułami na 4 diody 170lm/2,5W/moduł.

Opublikowano

Zamontowalem 1 taki nocny modul w 240l wyglada pieknie.

Natomiast na probe zalozylem 12st 5-ledowych modulow w 2-metrowym akwarium. Diody o barwie sw. 6500K. Panuje lekki polmrok ale jest ok.Mam inny pomysl na te LEDy jak bede gotowy to pokaze.Teraz wrzuce zdjecie z tym co jest czyli 12 modulow...Jedyny szkopul to to , ze odleglosci miedzy Ledami to okolo 10-12 cm i rybay

plywajace przy powierzchni sa bardzo intensywnie oswietlone ...plynac dalej znikaja nagle w mroku ..by za moment znowu ukazac sie pod kolejnym ledem w pelnym swietle...

czyli krotko mowiac "pojawiam sie i znikam....":)

post-8059-14695716370955_thumb.jpg

Opublikowano

Jednak dobrze, że kupiłem te mocniejsze 2,5W/6700K/170lm/4diody. Wczoraj doszły i dzisiaj zaświeciłem sobie na próbę. Byłem w szoku. Kupiłem 4szt na 80 cm, ale tak świecą, że zamontuje chyba tylko 2 :)


Mam jeszcze pytanie. Do profilu przyklejałeś moduły na taśmie 3M, która jest na modułach czy używałeś pasty termo? No i czy zabezpieczałeś je dodatkowo przed wilgocią?

Opublikowano

Ja wywalilem te tasme samoprzylepna.Jezeli masz radiator na tylnej czesci modulow to posmaruj pasta termo i do alu profilu przymocuj silikonujac brzegi modulow zewnetrznie . Jezeli jest napisane ze to IP67 to przez chwile moze nawt w wodzie lezec ( na glebokosci do 1m przez min 30min o ile pmietam) tak ze ja niczym tego extra nie zabezpieczalem. Sama koncowke przewodu (poczatek) zaizolowalem i nalozulem wezyk termokurczliwy . Podobnie przewod zasilajacu przylutowalem zaizolowalem i waz termokurczliwy..

Jezeli masz obawy , ze sie to przegrzeje i popsuje to poradze ci wlaczyc leda na ladnych kilka godzin i dotknij...u mnie to nawet nie jest cieple.... :)

Opublikowano

Zostal rownoczesnie zmieniony 12V DC konwerter na 60 W i fenomen mrugajacych LED przy starcie i koncowej fazie wygaszania oswietlenia przy uzyciu symulatora wschodow i zachodow slonca -Solar Engine juz nie wystepuje....:confused:

Opublikowano

Ale tego napakowałeś ;) Zapodaj fotkę jak to teraz wygląda.


Jezeli masz obawy , ze sie to przegrzeje i popsuje to poradze ci wlaczyc leda na ladnych kilka godzin i dotnij...u mnie to nawet nie jest cieple.... :)


Zamontowałem moduły na płaskowniku alu 30x3. Po kilku godz świecenia moduł jest tylko ciepły ale płaskownik bardzo ciepły. Nie jest gorący, da się go trzymać ręką. Mam nadzieję że się nie popalą.

Opublikowano

Wrzucilem zdjecie do poprzedniego postu.

Probowales to juz zamontowac w zbiorniku..jak ci sie podoba ? Mam nadzieje ze u ciebie wytrzyma to termicznie .U mnie po tych experymentach ,symulcjach jeden modul juz wycialem...bo 2 diody w module padly ale to nie byla ...temperatura. Mam nadzieje ze to moje rozwiazanie bedzie na dluzsza chwile. Zrobilem koledze podobne oswietlenie do 2 zbiornikow ...wczoraj testowal i jest bardzo zadowolony...pytal tylko co to za bolec wystaje na srodku gniazdka w symulatorze ....:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zmiana na troszkę większe.
    • @Tomek_F u mnie nie ma jakiegoś gruzowiska i Protomelasy pływały sobie w toni po prostu. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy tak ma ten gatunek ale mam wrażenie że samiec jest wyjątkowo delikatny w obejściu z samicami. Towarzysko pływa wśród nich i nie widać jakiejś nachalności z jego strony co jest bardzo miłe w oglądaniu. Jeśli chodzi o więcej samców to niestety nie mam doświadczenia.   Zaciekawiła mnie wzmianka o szałasie nad Orinoko 🙂 Nie chcę podpuszczać ale może jakiś nowy temacik do rozmów w odpowiednim dziale? 😉  Pozdrawiam 
    • Nie musisz się obawiać, że mbuna nie będzie widoczna. Podałem Ci gatunki, które dorastają do 15-17cm. Pochowane w skałach też nie będą.  Co prawda to będzie bardzo duże akwarium, więc to pewnie nie będzie miało znaczenia, ale muszę Ci zwrócić uwagę na jedną kwestię. Mbuna jest bardziej dynamiczna i agresywna od non mbuny, więc non mbuna powinna dostać pewne fory w postaci większych rozmiarów. Są dwa wyjścia, kupno maluchów i podchowanie ich i dopiero dokupienie mbuny, albo kupno od razu podrośniętej non mbuny i mniejszej mbuny. Ten drugi sposób jest oczywiście lepszy. Tak jak napisałem, u Ciebie może to nie mieć znaczenia, jeśli tym bardziej oddzielisz wyraźnie świat mbuny od świata non mbuny, ale zwracam na to uwagę. No I jeśli zdecydujesz się na mix.
    • Mój 17cm samiec, kiedy miał ponad 7 lat (wtedy zrobiłem zdjęcie). Był szczuplejszy niż mdoki na większości zdjęć  funkcjonujących na naszym Forum. Wiek najlepiej widać po wydatnych ustach.  
    • Jestem po wymianie korpusu , okazało się ,że w środku wyglądał jeszcze gorzej. Po uruchomieniu okazało się , że musiałem zmniejszyć bieg z 3 na 2 bo tak poprawiła się wydajność, że teraz na trójce był za duży przepływ.  Zdziwiłem się , że mocno zardzewiały korpus ma aż taki wpływ.  Polecam zajrzeć do środka jeśli ktoś ma  w narurowcu taką pompę
    • Na wstępie, jeżeli zły dział to proszę moderatora o przeniesienie do prawidłowego działu.   Witam, co nieco poczytałem odnośnie różnych mediów filtracyjnych do kubełków. Planuje obsadę 25 mbuna takich nie za dużych (dorosłe max do 10cm) w akwarium 375L . Zakupiłem już Ultramaxa BT (ze względu na dużą energooszczędność oraz cichą pracę) i od początku planowałem wypełnić 4 kubełki różnymi rodzajami ceramiki ( Aquaforest Life Bio, BioMatrix i Biocera max ). Prefiltr oczywiście gąbka , a w ostatnim kubełku gąbka 20ppi. Jednak trochę poczytałem na forum i nie wiem na co się już sam zdecydować , dużo osób korzysta z pociętej gąbki zamiast ceramiki. Chciałbym się dopytać czy faktycznie taka gąbka jest lepsza niż ceramika oraz ile ewentualnie mieć ppi żeby się nadała ? Pytam też również z tego względu , że część tematów które czytałem były z poprzedniej dekady i być może się zmieniły już techniki prowadzenia akwariów Malawi . Drugie pytanie: czy potrzebuje jeszcze filtra wewnętrznego ? Jeżeli tak to jaki powinien być, na co zwrócić uwagę. Trzecie pytanie: planuje cyrkulator o mocy 3000l/h. Myślę, żeby kupić z firmy sunsun, tylko słyszałem że są dosyć głośne? Czy to prawda ? Nadmienię, że akwarium będzie docelowo stało w salonie także zależy mi na tym, żeby było jednak było jak najciszej. Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi i wszelkie rady.
    • @Tomasz78 Czym Ty karmiłeś tą mdoke? Kotletami z obiadu? 😁😁 kawał ryby. Cenie takie zdjęcia, bo niestety większość dostepnych fotek to młode ryby, a wiadomo ze właśnie większość życia ryba wygląda tak jak w dojrzałym stadium. Nie możesz (możecie) wrzucać takich klipów z jeziora, bo zaraz będę pakował walizki 😅 jak się zajarałem rybami z Ameryki to wylądowałem nad Orinoko w szałasie, jak tu złapie klimat to skończy się podobnie... @pozner na tą chwilę jednak bez gałęzi. Od lat w kółko tylko Ameryka, potrzebuje urozmaicenia, a nie robić kolejny baniak z kamieniami i korzeniami, tylko wodą z kranu zamiast ro 😉 zaskoczyłeś mnie aż takim przeglądem gatunków, w sensie zeby do tego malawi mix dodać aż tyle mbuny. Z drugiej strony to będzie brutto 2400 litrów, ludzie często mają większą zupę rybną w kilkukrotnie mniejszych pojemnościach. Kilka małych ryb w takich skałach to może być taka sama frajda jak wypatrywanie jakichś małych zbrojnikow w korzeniach. Crabro były moim faworytem od czasu jak jeszcze myślałem o mniejszym malawi, typowo mbuna. Jeżeli znawcy tematu uważają że nadałby się do takiej obsady, to jestem na tak 😁 a jak jest z tym wybarwieniem? Jest szansa na taką głęboką barwę? Metriaclima fainzilberi, samce to dla mnie ścisła czołówka malawi jeśli chodzi o urodę, jednak w kwestiach żywieniowych nie idę na kompromis 😉 musi zaczekać na roślinożerną obsadę. Astatotilapia caliptera - na każdym zdjęciu wygląda inaczej i nie mam pojęcia czego się spodziewać. Na jednych ładna, na innych nic mnie w niej nie urzeka... zamiast niej już chyba postawiłbym na oklepanego yellow. Melanochromis to bardzo ciekawa propozycja. Na plus poziome pasy, bytowanie w skałach... zaopatrze się w dużą lupę i może uda się go czasami wypatrzyć wśród skał gdzieś pod tylną szybą 😄 @Vrzechu racja z tym oznaczaniem, od 20 lat nie rozpisywałem się na forach, nawet nie wiedziałem że są takie możliwości jak na discordzie itp 😅 Twoje protomelasy trzymały się raczej bliżej czy dalej skał? Ciekawe jak poradziłby sobie w większej grupie z kilkoma samcami. @yarowrzucałeś zdjęcia takiego dużego akwarium mbuna? Próbowałem jakoś wejść w twój profil i wyszukać, ale coś mi nie idzie. Może pora dnia już nie taka 😉 Pomału się to klaruje, na tą chwilę mam 9 gatunków, w tym 3 mbuna. Będzie coś kopiącego, wyjadającego, coś w toni i coś w skałach, czyli tak jak chciałem. Dzięki waszej pomocy pojawiły się gatunki o których sam bym nigdy nie pomyślał. W innych mnie utwierdziliscie, a jeszcze inne (czasem nawet te ktore mkalem za pewniaki) odpadają bo zwyczajnie nie można mieć wszystkiego w jednym akwarium... Wiecznie malo🤯 A młoda zaczęła mnie teraz kusić tanganiką 🤫😅 
    • Uzupełnię może trochę swój wpis. W tej części skalnej (powiedzmy ok. 1m.) Twojego akwarium widział bym jeszcze np. Metriaclima estherae, Iodotropheus sprengerae, Cynotilapia sp. "hara" Gallireya Reef.  Do tej części piaszczystej, oprócz acei, mogłyś dodać Gephyrochromis lawsi lub Metriaclima sp."patricki". One żyją w środowisku piaszczystym, więc mogłyby sobie zająć ten dolny poziom. Kilka kamieni by im wystarczyło. Drugi pomysł nie różni się od pierwszego w kwestii aranżacji. Może gałęzi bym nie dał. Co do obsady, to proponuję mix mbuny I non mbuny. Non mbuna to wspomniane przez Ciebie Fossorochromis rostratus i mdoki, albo Cyrtocara moorii. Do tego Exochochromis anagenys lub Dimidiochromis strigatus/compressiceps, Copadichromis borleyi i może ten Protomelas z tematu, ale nie wiem, czy to już nie za dużo. Mbuna to Pseudotropheus crabro, Melanochromis kaskazini, Astatotilapia caliptera i może Metriaclima fainzilberi Maison Reef, choć tu kiepsko mogłoby być z dietą. Może ktoś coś innego dorzuci. Może yellow.
    • A ja powiem, że w tak dużym akwarium mbuna nie jest chaotyczna, a najlepszą rzeczą jaką widzę to wymiana pokoleniowa, w moim akwarium, oprócz śmiertelnych pojedynków widzę również ukrywające się małe, kolejne pokolenia które dorastają. Minusem dużej ryby jest to, że nawet machając ogonem trzy razy, jest już na końcu akwarium.
    • @Tomek_F dla ułatwienia prowadzenia wątku fajnie jakbyś przy wzmiance o konkretnych osobach najpierw wpisał "@" 🙂 Wtedy jak zaczniesz wpisywać nazwę użytkownika to Ci się wyświetla lista i z niej wybierasz osobę. Wtedy ta osoba dostanie powiadomienie że została "wywołana" i łatwiej dopilnować swojej korespondencji 😉 A wracając do Protomelasów to te Labrosusy u mnie pływały ciągle razem. Myślę że jakby było ich więcej to pływałyby grupą. To jest naprawdę piękna ryba. Jeśli chodzi o Dimidiochromis Strigatus to tak jak piszesz, jest w nich coś takiego czego nie da się uchwycić aparatem. Mam je u siebie i dominujący samiec, który jest jeszcze "szczawiem" jak zacznie opalizować to mam wrażenie że jest jednocześnie niebieski, złoty, różowy i srebrny 😅 Płetwy pięknie podkreślone kolorem czerwonym 🙂  Jeśli myślisz o P. Acei to w 100% zgadzam się z @pozner 🙂 Miałem grupę bodajże 7 sztuk w poprzednim zbiorniku. Co prawda ta grupa była za mała żeby pływać w stylu ławicy ale czasami zbijała się w taką gromadę i wtedy robiło to wrażenie. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.