Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kilka dni temu sprzedałem koledze z forum swoją lampę :), więc najwyższy czas zbudować następną.


Ma ona być już w pełni wyczesana :P Z użyciem technologii które sprawdziły się przy poprzednich 4 lampach.


Założenia są takie:

- 2 lampy spięte ze sobą w trybie master/slave lub zupełnie 2 niezależne jednostki (jeszcze nie wiem),

- ledy chłodzone wodą,

- raczej jeden obieg wody w lampach,

- sterowanie jasnością przez zewnętrzny sterownik 4 niezależnymi kanałami PWM (na bazie RasperryPi),

- kontrola temperatury lampy w 4 punktach przez czujniki 1-wire,

- zasilanie 24V,

- w każdej lampie 5 ledów 12000K (~4000lm) oraz 4 ledy niebieskie.


Praca posuwa się ładnie do przodu:


Trzon lampy oparłem tak samo jak wcześniej na aluminiowej rurze kwadratowej 20x20.


IMG_20140108_173528.jpg


IMG_20140109_163833.jpg


W otwory wklejam szybkozłączki na wąż fi 8mm.

IMG_20140109_163850.jpg


IMG_20140109_170933.jpg


Użycie profilu 20x20 okazało się błędem - trzeba było celować w 25x25. Dzięki temu można było by użyć od wewnątrz nakrętki, a nie bawić się we wklejanie złącza. Użyłem dwuskładnikowego kleju epoksydowego distal. Wg wszelkich opisów po zastygnięciu jest on nie toksyczny. Jeśli ktoś ma z tym doświadczenie proszę o informację - inaczej będę musiał przeprowadzić jazdę próbną na jakiejś rybce :(


IMG_20140109_193221.jpg


IMG_20140109_193257.jpg


IMG_20140110_154519.jpg


Ze względu na tymczasowy brak $$$ przykleiłem do profilu klejem fujik walające się po szafkach ledy marki "krzak". Potem je wymienię na coś porządnego :)


IMG_20140110_192149.jpg


W lampie wywierciłem dziury i zamontowałem gniazda.


IMG_20140111_023754.jpg


IMG_20140111_023802.jpg


IMG_20140111_025455.jpg


IMG_20140111_032555.jpg


IMG_20140111_032737.jpg


IMG_20140111_172654.jpg


IMG_20140111_181722.jpg


IMG_20140111_183302.jpg


IMG_20140111_185035.jpg


IMG_20140111_190520_descr.jpg


cdn.

Opublikowano

Kolejny raz i jak widać pełna profeska.

Sam zastanawiam się nad zbudowaniem sterownika do akwarium ale pomijając fakt, że może z budową bym sobie poradził to programowanie układów to dla mnie już czarna magia.

Życzę powodzenia i czekam na dalszą część.

Opublikowano

Czekaj, czekaj bo nie nadążam!

Jedna część to jest profil kwadratowy w który są wmontowane diody, a w co są wmontowane gniazda i reszta?


Poza tym proponuję zakup poniższego urządzenia - ładniejsze otwory będą Ci wychodzić ;-)

image_11970.jpg

Opublikowano

Wiertło super, tylko cena niezbyt zachęcająca, ostatnio kupowałem takie do bodajże 32mm i kosztowało ok 300zł, do 40mm ponad 400zł.


Powodzenia z lampą!

Jakie ledy planujesz konkretnie?

Opublikowano
Kolejny raz i jak widać pełna profeska.

Sam zastanawiam się nad zbudowaniem sterownika do akwarium ale pomijając fakt, że może z budową bym sobie poradził to programowanie układów to dla mnie już czarna magia.

Życzę powodzenia i czekam na dalszą część.



ja tez nie mam o tym pojecia. Znam podstawy elektroniki i otrafie to połaczyc ze soba. A do budowy sterownika użyję RaspberryPi gdzie dla odmiany musze tylko znać programowanie (C i php w moim wypadku). Zadnych scalaków nie musze programować :)

-- dołączony post:

Czekaj, czekaj bo nie nadążam!

Jedna część to jest profil kwadratowy w który są wmontowane diody, a w co są wmontowane gniazda i reszta?


Rzeczywiscie nie napisałem :P


Mam 2 takie lampy:

hailea_2_1200_1308_3d9.jpg

hailea-1500mm-54w-red%257E7921571.jpg

haileat5silveropen.jpg


to co widac na fotach to jeden jej fragment (bo rozebrałem ja na kawałki).



Poza tym proponuję zakup poniższego urządzenia - ładniejsze otwory będą Ci wychodzić ;-)


Miałem i mam zamiar. Nie chciało mi sie tylko jechac do castoramy.

Z tym, że w profilach i tak bym nie wywiercił bo to wiertło stożkowe jest za długie :) I nim w jednej ściance bym doszedł do 18mm to w przeciwległej miał bym już dziurę 4-8mm :P Dlatego musiałem to na frezarce robić.

-- dołączony post:

Wiertło super, tylko cena niezbyt zachęcająca, ostatnio kupowałem takie do bodajże 32mm i kosztowało ok 300zł, do 40mm ponad 400zł.


Powodzenia z lampą!

Jakie ledy planujesz konkretnie?



1 wiertło stożkowe (4-39mm) kupisz za 40-50zł.

Opublikowano
Albo mnie coś omineło albo powstały ledy Cree 12000k , lub też zmieniłeś preferencje ?


w pierwszym poście to wyjaśniłem :P

Ze względu na tymczasowy brak $$$ przykleiłem do profilu klejem fujik walające się po szafkach ledy marki "krzak". Potem je wymienię na coś porządnego


Po za tym są takie diody. Tylko w PL nie do dostania.

Tutaj np masz 10000K:

http://www.hero-ledstore.com/cree-xlamp-xre-q5-group-cold-white-800010000k-led-with-star-p-1686.html

a tutaj 12000K

1 pc Cree Q3 750mA 160LM 12000k 20mm Star Base | eBay

Opublikowano

To jeszcze do pelni szczescia fajnie byloby abys napisal jakich konkretnie niebieskich uzywasz i jakiego zasilacza.



Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
To jeszcze do pelni szczescia fajnie byloby abys napisal jakich konkretnie niebieskich uzywasz i jakiego zasilacza.



na razie zadnych :) ale w PN zamowie to co beda miec w mariteksie ew znajde cos na ebay/amazon.


jesli maritex to to:

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/search?find=NT-1SB22-XPEBLUM3B6


chyba ze telefonicznie okaże się ze maja coś lepszego. :)


zasilacz bedzie ten sam co poprzednio RS-100-24 firmy Mean Well.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Różnica w cenie spora. Ale możesz wziąć pod uwagę zamontowanie jednego wzmocnienia poprzecznego . Ja tak zrobiłem gdy pękło moje. Trochę to może komplikować 'grzebanie" w akwa ale niespecjalnie . To tylko kwestia włożenia tła w przyszłości  ale i z tym można sobie poradzić.
    • Część. Powiem Ci szczerze, przemyśl to jeszcze... 240l. to jest niezbędne minimum jeżeli chodzi o ten biotop. 2 gatunki aby panował względny spokój. Max 3 kolory ryb. Większość z nas to przerabiała. Postawisz zbiorniki i za chwilkę będziesz żałował wydanych pieniędzy bo akwarium bardzo szybko się optycznie skurczy... Pomyśl o salonie, tam jak postawisz 200x50 to nacieszy oczy wszystkich domowników i gości🙂 Kasę można dozbierać i postawić coś bardziej sensownego. Nie nawiam na siłę, tylko opowiadam z własnego doświadczenia😉  Życzę powodzenia!
    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
    • Cześć, miło mi . Najprawdopodobniej będę kupował właśnie od Przemka, lub od akwaria.pro. Bardzo dziękuje za tak duży odzew, finalnie najprawdopodobniej będę brał akwarium właśnie z szyby 10mm. Przede mną jeszcze pewnie sporo czytania tego forum do tego czasu, ale już wiem w jakim kierunku działać . Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Mam i miałem już kilka różzych zbiorników od Wromaku. Nigdy nie bylo z nimi żadnego problemu. Obecny 375l stoi już 5 lat.
    • @Radiowski Witam Ziomka z pięknego miasta Torunia. 😉 Potwierdzam słowa Andrzeja. Mam od Przemka akwarium, co prawda sam je przywiozłem, bo akurat miałem wyjazd do Szczecina, ale wiem, że zorganizowałby Ci transport. Super wykonanie, zrobi co tylko zechcesz. Różne widziałem tu opinie na temat kontaktu z nim, ja zupełnie nie mogę narzekać, wręcz przeciwnie. Niemal na ostatnią chwilę udało mi się nieco powiększyć ostateczne wymiary zbiornika (początkowo miało być takie, jakie teraz planujesz) - także stawiaj od razu największe, jakie możesz, byś później nie żałował. 😉
    • Gdziekolwiek kupisz to upewnij się , że ten rozmiar akwa nie jest produktem firmy Wromak ( z Wrocławia).  To ich akwaria "słynęły" z tego , że po prostu pękały.  Przyczyną nie była zbyt cienka grubość szyb bo była akurat zgodna z normami ( znajdziesz w necie) , ale przyczyną były źle wykonane wzmocnienia wzdłużne i źle montowane. Firma dostawała setki ( w owym czasie) monitów ale nie brała ich chyba pod uwagę bo ich akwa wtedy dalej pękały.  Też tego doświadczyłem tyle , że mi w nocy pękło samo wzmocnienie wzdłużne. Takiego hałasu długo się nie zapomina. A żeby było śmieszniej to wiele awarii tego typu odbywa się w nocy:) . W Szczecinie masz super fachowca  @przemek wieczorek.  Nie wiem jak teraz z nim jest jeżeli chodzi o kontakt. Ale fachowiec super. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.