Jump to content

205x75x60- pomoc w obsadzie

Balbek

Recommended Posts

Witam, mam pytanie odnośnie obsady do akwarium o wymiarach takich jak w temacie. Chciałbym chyba non Mbune chociaż sam już nie wiem, jestem kompletnym początkującym w malawi choć nie w akwarysyce. Wertuje temat już od miesiąca ale codziennie zmieniam zdanie i proszę o porade.

Dziś wymyśliłem sobie taką obsade non Mbuny:

Copadichromis Borylei

Cyrtocara Moori

Aulonocara Beanshi Benga

Aulonocara Fire Fish

Aulonocara Jacobfreibergi Hongi

Mile widziane propozycje kolorowch rybek z rodziny Mbuny jak i korekte mojej non Mbuny. Jestem nadal nie zdecydowany choć wolałbym większe i pokaźniejsze ryby. Pozdrawiam

Co do krzyżówek to tak się dzieje należy unikać podobnych odmian barwnych ale jeśli chodzi o płodmość mieszańców to nie wiem. Też myślę o aulonkach szczegulnie po zapoznaniu się z ofertą gościa z allegro (super ryby ) tylko te kobitki takie nijakie . Jeśli mumba to napewno acei i yelow.

Jeśli Aulonki to właśnie pewnie będę kupował u tego gościa (Super Ryby), myśle o dorzuceniu do Non Mbuny spokojnej yellow'ki na "ubarwienie" zbiornika zanim szare młodziaki urosną.

Co do kolejnego gatunku z mojej listy doszły Placidochromis'y.

Masz fajne szkło więc warto pomyśleć o urozmaiceniu twojej non-Mbuny poza Aulonocara masz jeszcze sporo fajnych ryb ;). Sztucznego Fire Fish zamień na Protomelas taeniolatus Boadzulu Red lub Namalenje. Zamiast morii możesz dać Placidochromis phenochilus Mdoka lub tanzania. Którego Copadichromis borleyi planujesz ... Kadango ?

Na chwilę obecną moja obsada będzie się skłaniała w kierunku:

1. Placidochromis phenochilus Mdoka 10szt

2. Cyrtocara moorii 1+2

3. Labidochromis caeruleus 1+3

4. Protomelas teaniolatus Boadzulu "Red" 1+3

5. ?

5 pozycje zostawiam otwartą bo pewnie po czasie może mi wpaść w oko jakiś gatunek który mi się spodoba:D a nie mam w zwyczaju oddawania rybek które już mam:P