Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :) Czy praktykuje ktoś z was podobne zabawki? Takie kontrolery ? Chciałbym wiedzieć czy się sprawdzają i czy warte są tej kasy.


http://www.akwarystyczny24.pl/weipro-ph-controller-ph-2010-komputer-sterujacy-ph-z-sonda-i-plynem-kalibracyjnym-p-1856.html


http://www.akwarystyczny24.pl/jbl-proflora-ph-control-p-4827.html


Do tego dochodzi jeszcze zestaw CO2 także koszta nie są wcale takie małe.




[300] Malawi

Opublikowano

Ja się tylko spytam po co (oczywiście jeżeli mówimy w kontekście Malawi)?

Ja mam elektroniczny tester i powiem szczerze że używanie go jest bez sensu.

Aby mieć miarodajne wyniki muszę go skalibrować.

W czasie krótszym niż kalibracja już mam zrobiony test kropelkowy.

Opublikowano

Jasne że chodzi tylko o Malawi , a dokładnie trzymanie pH non stop na stałym poziomie. Bez zawahań parametru. Ten komputer nie tyle co mierzy ale w razie potrzeby działa a wtedy mamy pewność że jest cały czas na równym poziomie ;)




[300] Malawi

Opublikowano

Nie wiem co musiałbyś zrobić żeby pH zachwiało się tak aby było niebezpieczne dla ryb.

U nas nikt chyba nie używa CO2 więc i pH raczej stałe.

Jak dla mnie zbyteczny gadżet.

Opublikowano

Witam!

Jbj,lajon,sera,eheim,skalar napwno się sprwdzi lecz weipro to syf,zbyt cuły na wszystko jest odporny tylko na kubeł do śmieci.

Nie kupuj weipro to syf.

Opublikowano

Tak jak koledzy powyżej napisali moim zdaniem to zbędny w naszym biotopie bajer. Jest wiele ciekawszych rzeczy na jakie można przeznaczyć te pieniądze. Mam testy kropelkowe na ph i kontroluję co jakiś czas nie widzę wahań stale jest 7.8. Miałem wcześniej akwarium roślinne z nawożeniem co2 gdzie skoki ph teoretycznie mogą być znaczne i też doskonale radziłem sobie bez komputera. Poza tym przeważnie w malawi trzeba podnosić ph a co2 powoduje jego spadek.

Opublikowano

Do utrzymywania pH niższego od neutralnego tzrzeba zakwaszać nawożąc CO2, który jest zużywany przez rośliny, ciągle tracony przez wymianę gazową przez powierzchnię wody. Do Malawi musiałbyś dozować jakieś związki alkalicze żeby utrzymać wysokie pH, a to samo można osiągnąć przez np. grys/piasek koralowy w filtrze i bez specjalnych zabiegów. Wystarczy utrzymywać wysokie KH i po kłopocie, nie trzeba do tego żadnej elektroniki. Pomiar PH-metrem jest fajny, chociaż ciągle wymaga kalibracji jak wspomniał kunta, komputerek typu Skalar może się przydać ale do czegoś innego: sterowanie oświetleniem, ogrzewaniem (chociaż też dyskusyjne), może jakieś cykle noc/dzień, pomiar ORP itp.

Opublikowano

No tak spytałem z ciekawości bo jest to ciekawy sprzęcik ale jak widać w naszym biotopie zbędny.


A tak na marginesie testy też mam rzecz jasna i robię pomiary chociaż rzadziej na pH ale teraz to zmienię bo muszę wyczuć co jaki czas dodawać sody. W małym akwa miałem kwarc a on też podnosi pH o ile się nie mylę. W tym mam serpentynit i pH miałem na przedziale 7,4-7,6 a ostatnio postanowiłem ponieść troszkę w górę i skoczyło na 8.0 i chcę takie utrzymać.To by było tyle w tym temacie , wszystkie kwestie wyjaśnione myślę także można temat zamknąć.




[300] Malawi

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.