Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Kupiłem za grosze szafeczkę prawie identyczną jak na zdjęciu. Płyty grubości 18mm, tył 20mm. Wzmacniać ją jakoś czy spokojnie wytrzyma te 400 kg? Druga sprawa. Szafka ma 150 cm długości natomiast baniak 120 cm. Lepiej ustawić go na środku, czy może dosunąć do któregoś boku? Stojąc na środku szafki baniak swoimi bokami nie będzie sięgał do bocznych podpór. Ma to jakieś znaczenie?


Pozdrawiam.

post-14271-14695715525538_thumb.jpg

Opublikowano

Lepiej na środku, rozklad mas rozejdzie się po połowie, te szafki są typowo akwarystyczne, to że ma wymiar 150dlugosci może oznaczać, że postawisz na niej nawet i 400l , jak nie jestes pewny wytrzymalości zawsze możesz dokrecic kątowniki w najważniejszych miejscach.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Cześć.

Dzięki za odpowiedz. Chyba jednak trochę ją wzmocnię, żeby spokojnie spać ;) Fakt, szafka dedykowana jest pod większe akwarium, to i pewnie bez problemu moje utrzyma ale wolę chuchać na zimne... A może ktoś z forumowiczów używa takiej szafeczki?


Pozdrawiam.

Opublikowano

Ważne żeby szafka miała ściany działowe w środku , solidne plecy i wszystko ze sobą solidnie połączone. Myślę że ta szafka spokojnie wytrzyma mniejszy ciężar niż pod który jest dedykowana, ponieważ jest to szafka specjalnie robiona pod akwarium a nie komoda itp. Nie ma znaczenia że nie będzie sięgał do bocznych podpór , ponieważ ta szafka ma na pewno ściany działowe dzięki którym będzie stabilnie stać nie uginając blatu na środku itp. Spokojnie możesz stawiać.




[300] Malawi

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Chłopaki dzięki za odzew. Szafka ma na środku 2 ścianki działowe grubości 18mm, natomiast na tyle ma płytę grubości 20mm. Stoi na ośmiu nogach. Zastanawiam się nad ich demontażem i posadzeniem szafki na samej płycie dolnej, bez tych nóżek. Wydaje mi się, że wtedy ciężar rozłoży się bardziej równomiernie po całości. Poprzedni właściciel trzymał na tej szafce ten sam baniak ale nie miał w nim kamlotów, tylko żwir i rośliny. U mnie zatem dojdzie jakieś 40-50 kg obciążenia więcej. U niego wyglądało to tak jak na załączonym zdjęciu :)

post-14271-14695715526066_thumb.jpg

Opublikowano

Moim skromnym zdaniem, jedynym słusznym rozwiązaniem jest sprzedanie akwarium 120cm i postawienie na tej szafce standardowego 375l.:D

Po 1: 120cm akwarium na tej szafce będzie wyglądało dziwnie.

Po 2: Blat może się ugiąć, "filarki" po bokach nie będą bezpośrednio przenosić obciążenia.

Po 3: Rybki się bardzo ucieszą z dodatkowych 30cm.

Opublikowano


Po 2: Blat może się ugiąć, "filarki" po bokach nie będą bezpośrednio przenosić obciążenia.




Blat się nie ugnie bo ma ściany działowe na środku. Wiem że tak będzie bo sam miałem mniejsze akwa na szafce od 240 l i stało na środku.




[300] Malawi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.