Skocz do zawartości

Stelaż i akwarium 220x80x60


edzzio

Rekomendowane odpowiedzi

spokojnie wystarczy.

instalujac rame w miare mozliwosci odciaz strop w tym obszarze tzn poodsuwaj ew. meble lub inne elementy oraz dodatkowo podstepluj za pomoca tych stalowych slupow do szalunkow tak jakby starajac sie podniesc strop.po zainstalowaniu docelowej ramy stemple usun.

spowoduje to ze strop bedzie porzadnie oparty...ugnie sie i rama bedzie pracowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam akwarium nieco ponad 1000 l. na piętrze (a budynek też mam odkupiony i też nie znałem planów, ani konstrukcji) więc, jako, że była taka możliwość to podparłem strop konstrukcją ze stempli i belek i wszystko funkcjonuje od ponad 10-ciu lat bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie coś takiego jak na rysunku, tylko, że w jednej linii (nie cztery "nogi" w prostokącie, a po prostu trzy stemple pomiędzy belkami, z zastrzałami dla stabilności) i wytrzymuje. Oczywiście także bez tych "łączników" myślę, że jeśli zbudujesz takie zabezpieczenie to bez obaw możesz stawiać akwarium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze pytanie czy takie stemple mogą być?

http://allegro.pl/stemple-ogrodzeniowe-budowlane-wszystkie-dlugosci-i3848902493.html


czy lepiej aby to były stemple metalowe regulowane?


Byłem teraz w piwnicy i myślę czy np wystarczyła by 1 belka na 2 stemple dajmy na to 20x80 plus tam gruba z 10 cm czyli były by 3 belki na 6 stempli belki drewniane bym dawał wzdłuż szerokości, czy lepiej belki wzdłuż długości, lub jeszcze inaczej po prostu zrobić taki stelaż jak pokazywałem niżej stalowy i go poprostu podeprzeć tymi stemplami


coś ala czerwony to 1 wariant niebieski to 2gi wariant

jgcp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie bawił się w drewniane stemple, wytrzymać wytrzymają ale parę lat minie zaczną gnić przy posadzce a o takich rzeczach się zapomina i strop może się uginać. Daj sześć metalowych stempli budowlanych nie są takie drogie w rozstawie jak nóżki stelaża, masz w miarę równy strop więc u góry dałbym kantówkę 10x10cm usytuowanie jak niebieski kolor we wcześniejszym poście i wystarczy. Drewno ładnie docisnie się do stropu i bedzie ok. Chyba że piwnica jest bardzo wilgotna nawet pod sufitem to trzeba zrobić tak jak pisze pieco z ramą pod sufitem. Tak czy siak trzeba sprawdzić na czym opiera się stemple tzn czy jest tam wylewka a pod nią jakieś niespodzianki wesoła twórczość budowlańców typu luźna podsypka żużlowa pod cienką warstwą chudego betonu. Po drugie manewr z odciążeniem też trzeba wykonać przed stemplowaniem, oczywiście podkręcanie stępli z wyczuciem bo w tą stronę też strop można uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby stemple gniły to chyba musiałoby być naprawdę mokro, aż z ciekawości poszedłem zobaczyć te moje, ale na szczęście są całkowicie zdrowe icon7.gif chociaż garaż mam zupełnie suchy, ogrzewany i wentylowany. No i zgodzę się z tym, ze lepiej kantówkę, ja mam 12 cm. tak dla spokojności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.