Jump to content

Co obniża GH i KH w moich akwariach ?

aqlla

Recommended Posts

Witam. To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich pasjonatów Malawi. Akwarystyką zajmuję się od wielu lat, ale Malawi urzekło mnie z perspektywy czasu niedawno. Zaczynałem 20-parę lat temu od małych zbiorników 30-80L, hodowałem to co "wszyscy" w tamtych latach:) Później była dłuższa przerwa i po niej zacząłem przygodę z paletkami. Te wspaniałe rybska hodowałem kilka lat z mniejszymi i większymi sukcesami, jednak cały czas głowę zaprzątały mi pielęgnice z jezior afrykańskich. No i stało się :P Posiadam dwa baniaczki, 240 i 375L. Jakieś półtora roku temu mniejszy baniak "przerobiłem" na Malawi ale chodził tylko na filtrze wewnętrznym bez ryb. Od około 4 miesięcy chodzi też biolog i miesiąc później ryby. Większy zbiornik zalany 3 miesiące temu, zarybiony od 3 tygodni.

Dylemat mój polega na sporych różnicach GH i KH w zbiornikach w porównaniu z wodą kranową, ale także różnicach twardości wody w akwariach.

Poniżej przedstawię parametry w obu baniaczkach oraz parametry kranówki.

Zbiornik 375L-150cm dł.

GH-12

KH-12

PH-8,5

NO2-0,025

NO3-10

NH4-0

temp-26st.C

grzałka-Aquael 200W

filtr wew. Aquael 2000L z duża gąbką, filtr zew. biologiczny JBL CP e1501 GL zasypany:

2 kosze matrix, 1 kosz ceramika Sera, 1 kosz oryginalne gąbki (górny) + purigen + prefiltr na wlocie

Piach Kreisel099, serpentynit

Rośliny: anubias, microsorium, vallisneria

Ryby: 10 sztuk młodych Metriaclima Estherae red-red 3-4 cm

Zbiornik 240L-120cm dł.

GH-20

KH-15

PH-8,5

NO2-0,05

NO3-między 20-40, ciężko mi dopasować kolor w którą stronę bardziej

NH4-0

temp:26st.C

Grzałka: Aquael 200W

filtr wew. Aquael 1100L z dużą gąbką, filtr zew. biologiczny JBL CP e1501GL zasypany:

1 kosz matrix, 2 kosze oryginalna ceramika + ceramika Sera, 1 kosz oryginalne gąbki (górny) + purigen + prefiltr na wlocie

Piach- Malawi (biały), wapień filipiński, lawa

Rośliny: brak