Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na wstępie tylko przypomnę że firma sera zastąpiła lek Baktopur innym zamiennikiem Baktoforte S.

I teraz nurtuje mnie cały czas pytanie , Czym się różni Baktoforte S od Baktoforte.

Gdzie bym nie spytał to słyszę żeby wziąć Baktoforte S ale w tabletkach. I tak jest, ten lek jest w tabletkach. A Batkoforte jest w płynie.

Na obu lekach na opakowaniu jest napisane dokładnie to samo " ppreparat chroniący przed wewnętrznymi i zewnętrznymi bakteriami"

Czym się różnią te dwa leki i czy możemy używać jednego i drugiego np do bloatu lub do innych zachorowań

Opublikowano

Jeżeli to Ci coś pomoże to znalazłem taką informacje:


"To są dwa zupełnie inne leki.


Najpierw Baktopur / Baktoforte

100 ml Sera baktopur zawiera:

akryflawina 209,7 mg

błękit metylenowy 4,95 mg

glikol fenylu 0,6 g

woda destylowana dopełnienie do 100 ml

http://akwarystyczne.info/showthread.php?tid=171


Sera Baktpur Direct / Baktoforte S

Skład:

Nifurpirinol 27.6 mg, obojętny odczynnik wiążący do 1.0 g

http://akwarystyczne.info/showthread.php?tid=172

"


Z tego co pamiętam to Baktopur Direct został wycofany z użytku na terenie UE z powodu bodajże Nifurpirinolu który nie może być sprzedawany bez recepty.

Ja jakiś czas temu dorwałem całe opakowanie spod lady i mam.

Kupiłem też jakiś niemiecki specyfik (musiałbym przetrzepać szafe i to dość mocno) który jest odpowiednikiem Nifurpirinolu.

Jak będziesz potrzebował mocno to mogę poszukać jak to się nazywa.

Opublikowano
Niczym, dawki takie same i dokladnie tak samo stosujemy tabletki do bloatów itp. o ile pamiętam jedna na 40l wody chyba.

Na 50 litrów

Mnie właśnie zastanawia tylko dlaczego hodowcy z naszego forum polecaja właśnie tabletki a nie płyn. Tabletki są ciężko rozpuszczalne, no chyba że w gorącej wodzie.

Takowe tabletki stosowałem a płynu nie i stąd moje pytanie. W sklepach właśnie mówią co napisał Raffy że miedzy jednym a drugim nie ma różnicy.

Znalazłem na necie takie porównania w których widać różnice w składzie

Baktoforte S http://akwarystyczne.info/showthread.php?tid=172

Baktoforte http://akwarystyczne.info/showthread.php?tid=171

-----------------------------------------------------------------------------------

Kunta chyba czytaliśmy coś podobnego.

Dlatego najpierw zadałem pytanie a później czekałem na reakcje. Ale tak naprawdę n ie daje mi to spokoju co i jak. Dzięki za chęci ale zamieniników już jest trochę na naszym rynku. nne firmy też coś takiego wypuściły. Sam wiesz że jak jest coś sprawdzonego to się to stosuje. A do niewiadomego podchodzimy jak pies do jeża.

Opublikowano

Tabletki wystarczy włożyć do siatki akwarystycznej i umiejscowić go przy wylocie z filtra, rozpuszczą się pod wpływem ruchu wody ;) Na składy nie patrzałem nawet, ale przedstawiciele i hodowcy mówią, że niczym się nie różnią i stosuje się go tak samo tak jak się stosowało.

Opublikowano

za http://www.theaquariumwiki.com/Nifurpirinol


Nifurpirinol is a anti-bacteria treatment that will destroy gram-negative and gram-positive bacteria (including nitifying bacteria).

This drug is a nitrofuran antibiotic that is the active ingredient in many commercial preparations designed for use in the aquarium.

It is stable in saltwater and rapidly absorbed by fish. However Nifurpirinol is photosensitive and needs to be applied in a darkened tank.

If used in a tank with a filter, re-seeding with nitrifying bacteria will be required or remove the filter during the treatment.


  • Not harmful to aquatic plants.


  • 5 mg per 30 Litres (7.9 US G.) is recommended.


  • Provide adequate aeration.

Ok, po polsku: antybiotyk zwalczający bakterie gram-dodatnie i gram-ujemne (włączając azotowe!)

Chronić przed światłem, napowietrzać, 5mg/30 l wody. Podane są przykłady leków zawierających ten składnik.


Stosowany w leczeniu pleśniawki i infekcji bakt.

-- dołączony post:

Wyjaśnienie różnicy między Sera Baktoforte i Bactopurem ze strony producenta:

http://www.sera.de/en/sera-service/sera-interactive/faq/details/article/what-is-the-difference-between-sera-baktopur-and-sera-baktopur-direct.html

Opublikowano

Baktoforte od Baktoforte S różnią się składem i skład BactoforteS ( dawniej bactopur direct ) sprawdzał się przy leczeniu Bloat. Różnica jest zasadnicza tak jak zasadnicze są różnice pomiędzy działaniem składników leku na czynniki chorobotwórcze powodujące bloat. Tak więc zakup bactoforte bez litery S nie pozwala skorzystać z dziesiątek lat doświadczeń akwarystów przy skutecznym leczeniu bloat bo to tak jakbyś Paracetamol zastąpił koffeiną będącą składnikiem Etopityny, chcąc leczyć objawy przeziębienia. Po prostu Bactoforte nie zadziała i nie pomoże wyleczyć ryb z bloatu a wręcz podziała negatywnie osłabiając dodatkowo rybę. Dlatego tez w miarę łatwo rozpuszczalne tabletki BactoforteS są jedynym skutecznym lekiem na bloat i dlatego hodowcy nauczeni doświadczeniem setek osób doradzają kupowanie tego jedynego skutecznego leku.

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.