Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stanu, czyli dać za pompą też dwa korpusy równolegle dokładnie tak samo jak przed pompą te do filtracji mechanicznej?


A może lepszym pomysłem było by wywalić jeden korpus z szeregu?


Poniżej zamieściłem dwie zmodernizowane propozycje.

post-13076-14695714448929_thumb.jpg

post-13076-14695714450319_thumb.jpg

Opublikowano
Stanu, czyli dać za pompą też dwa korpusy równolegle dokładnie tak samo jak przed pompą te do filtracji mechanicznej?


A może lepszym pomysłem było by wywalić jeden korpus z szeregu?


Poniżej zamieściłem dwie zmodernizowane propozycje.




Według mnie narurowiec drugi będzie odpowiedni ,powód tak jak pisałem we wcześniejszym poście. Dwa korpusy w szeregu będą głuszyć przepływ(u ciebie cała woda musi przepływać przez złoża biologiczne u mnie nie bo biologia jest w kuble) no i nie będziesz mógł dać do drugiego korpusu purigenu, ponieważ siła wody go wypłucze z korpusu. Oczywiście w drugi korpus jak nie chcesz dawać purigenu możesz go również zasypać ceramiką czy innym złożem. Pamiętaj, żeby przepływ wody w korpusach za pompą zrobić jak w fbf. Idealnie pasuje do tego rurka elektryczna o średnicy 27mm i długości 28cm. No i przepływ wody wtedy będzie odwrotny od tego fabrycznie dedykowany na korpusach.


Należy również pamiętać o tym, że jeżeli do korpusu narurowego pakujemy np. matrix (czyli odbywać się będzie proces nitryfikacyjny) należałoby zakrywać korpus z tym złożem ponieważ bakterie nitryfikacyjne nie lubią światła.

Opublikowano
Należy również pamiętać o tym, że jeżeli do korpusu narurowego pakujemy np. matrix (czyli odbywać się będzie proces nitryfikacyjny) należałoby zakrywać korpus z tym złożem ponieważ bakterie nitryfikacyjne nie lubią światła.
O, to dla mnie nowość, możesz podać źródło.
Opublikowano

Proszę bardzo drogi eljocie.


cyt.

Dr Hovanec robi też kilka ciekawych uwag, jak na przykład to, że nitryfikanty nie lubią światła słonecznego (źle wpływa na nie długość fal UV), dlatego też nie znajdziemy ich na wierzchniej warstwie podłoża w akwarium.


link do pliku źródłowego( warto przeczytać ten tekst)


http://4szyby.blogspot.com/2010/06/mity-i-fakty-na-tropie-bakterii.html


Plus w poniższym filmie 0.22.10 sek. jest wzmianka o słabej tolerancji przez bakterie nitryfikacyjne światła słonecznego , HQI itp.


Prelekcja 6 "Cykl nitryfikacyjny"-KMRW2011-prod.TVaqua.pl.mov - YouTube

  • Dziękuję 2
Opublikowano

Dzięki Staś za radę :D zrobię dokładnie tak jak radzisz.

Dam dwa korpusy na mechanikę + 2 na biologie tak jak na schemacie nr 2.

Docelowo jeden korpus matrix (skoro polecacie) drugi korpus ceramika lub inne medium to jeszcze do przemyślenia. Będę powili zaczynał gromadzić materiały na narurowca. Może macie jakiś sprawdzony sklep z zaworami, złączkami itp.


Stasiu jeżeli chodzi o korpusy to poszukam może takich nieprzeziernych.

Opublikowano
Stasiu jeżeli chodzi o korpusy to poszukam może takich nieprzeziernych.


Jak znajdziesz to za cenę nie wartą świeczki kupuj normalne za 35zeta i możesz nałożyć cokolwiek ciemnego na korpus.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Panowie ponieważ stelaż już pospawany, akwarium jedzie od Przemka więc nadszedł czas na finalizację projektu. Z waszą pomocą wybrałem schemat B.

I tu pojawia się pytanko czy nie dołożyć jeszcze jednego korpusu na tzw. obejściu na ewentualne dodatkowe media typu purigen czy węgiel aktywny.


Ponieważ zdecydowałem się montować instalacje na systemie klejonym Nibco 3/4 mam prośbę do kolegów którzy już mają doświadczenie z tym systemem o sprawdzenie mojego spisu materiałów (nazwy brałem z katalogu nibco). Chodzi mi po prostu czy wszystko jest.


Oto spis:

1. Zawór kulowy 3/4'' z motylkiem W/Z x 9 szt.

2. Filtr wody uniwersalny 10'' wejście 3/4 x 4 szt.

3. Rura nibco PN15 400-107 3/4 x 1 szt (3,048mb)

4. Trójnik równoprzelotowy 401-007 KW/KW/KW 3/4 x 6 szt.

5. Kolano 90 st. KW/KW 406-007 3/4 x 16 szt.

6. Złączka z gwintem wkrętna 3/4 KW/Gz 436-007 x 10 szt.

7. Klej PCV-U 125 ml x 1 szt.

* wszystkie kształtki system klejony Nibco do zimnej wody.


Potrzebuje też rady jakie przejścia dać aby podłączyć pompę.


Zawory które chcę zastosować:

Zawór kulowy 3/4'' w/z z motylkiem z dławicą - 018 (3556088633) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img08.allegroimg.pl/photos/400x300/35/56/08/86/3556088633@@AMEPARAM@@08@@AMEPARAM@@35/56/08/86@@AMEPARAM@@3556088633



Korpusy:

http://allegro.pl/filtr-wody-10-3-4-uniwersalny-promocja-205-i3632856618.html?source=mlt


Za wszystkie porady będę wdzięczny.

W poniedziałek chcę już wszystko zamówić.


Pozdrawiam,

Krzysiek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.