Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Krzysiek możesz robić bez poprzeczki wystarczy dać troszkę grubszy materiał i nic się nie powinno stać. Nie wiem czy można dać link do innego forum ale jak coś to niech moderator to poprawi mój błąd. http://forum.arowana.pl/index.php/topic,997.30.html[/quote


Dzięki astek za posta. Szkoda tylko, że napisałeś cytuje: ,, i nic się nie powinno stać,, wolał bym stwierdzenie ,, rób śmiało nic się nie stanie ,, ;)

A tak nadal mam w głowie niepewność, ale jak będę spawał stelaż to po prostu sam to sprawdzę i przetestuje na etapie spawania i będzie gitara.


Pozdrawiam,

Opublikowano

Pisałem w pracy tak, że za błędy stylu przepraszam:). Jak byś miał jakieś pytania napisz do

noucamp. On ma zbiornik 2,80 metra a przerwa w stelażu bez poprzeczki to 2,10 metr. Więc o wiele więcej niż TY planujesz. Myślę, że jak na konstrukcję zastosujesz kwadrat 3x3 a na poprzeczki dasz prostokąt 5x3 lub 6x3 , to spokojnie to wytrzyma tylko musi mieć grubszą ściankę nie 2 mm a 4 czy 5 mm.

Opublikowano

Dzięki astek za odpowiedzi. Jednak zdecydowałem się zrobić stelaż w całości z kształtowników 30x30x2 i dać wzmocnienie pionowe od przodu, poparte jest to podpowiedziami kilku forumowiczów którzy mają takie wzmocnienia i nie utrudnia im to dostępu no narurowca. Wprowadzę natomiast zmianę wysokości konstrukcji tak aby miał swobodny dostęp do dna akwarium.


Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

astek nie obraź się ale bajki piszesz, że roześmiałem się na maksa :) . Z takich profili to naczepy spawają. Ja mam stelaż 20x30x2 pod 330l z jedną poprzeczką pionową i wszystko jest jaknajbardziej ok. Krzysiek raz jeszcze Ci powtarzam profil 40x30 lub dla 200% pewności 50x30 będzie super, nogi i całą resztę możesz zrobic z 30x30, wysokość 60-65cm i stopki do regulacji poziomu. Do dyskusji wywołałbym Przemka jako, że spawa również stelaże postawi kropkę nad i :)

Pozdrawiam ;)

Opublikowano

Jargos Ja się nie obrażam ale przeczytaj i zrozum teks.Jest tam mowa o stelażu bez poprzeczki i dlatego pisałem o wykorzystaniu grubszego profilu 5x3 pod blat by uniknąć ugięcia. Tak, że uśmiechaj się dalej.

Opublikowano

Hej koledzy,

Dzięki za wszelkie rady odnośnie spawania stelaża.

Zdecydowałem się na wstawienie poprzeczki i na delikatną korektę wysokości i szerokości. Teraz wygląda to tak jak na załączony zdjęciu. Na pewno was jeszcze troszkę pomęczę w kolejnych tematach na temat filtracji.


Pozdrawiam,

Krzysiek

post-13076-14695714432702_thumb.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.