Jump to content

czy wsypując piasek do akwarium ubijacie go


endrju
 Share

Recommended Posts

własnie wsypuję do akwarium piasek kwarcowy o granulacji 0,1-0,3 mm, czy gdy robiliście to co ja ubijaliście piasek. Przy ubijaniu wejdzie go dużo więcej, ale potem moga byc problemy ze strefami beztlenowymi itp. Czy się mylę, czy ubijać?

Link to comment
Share on other sites

nie ubijaj, bo tak jak sam napisales - moga wystapic z tego powodu problemy

Link to comment
Share on other sites

dzięki, a jaka Waszym zdaniem jest optymalna grubość warstwy piasku - moje akwarium 120X40X50, na dnie płyta 1cm styropianu

Link to comment
Share on other sites

dzięki, a jaka Waszym zdaniem jest optymalna grubość warstwy piasku - moje akwarium 120X40X50, na dnie płyta 1cm styropianu


za poprzednikami nie ubijać jak zalejesz wodą to samo sie ułoży - woda jest bardzo dobrym zageszczaczem.

Co do grubości to różnie zalezy od ryb jakie masz bo ajk z gatunków co lubia kopać to jak dasz cieńko to piach poprzesuwaja i bedzie widac ten styrpian, równiez jak das zgrubo to już koniecznościa stana się świderki bo przy cieńkiej warstwie mozna się bez nich obyć.

Ja np w jednym akwa gdzie mam ryby niekopiliwe to piachu mam 2-4 cm bez swiderków a w innym gdzie są konkretni kopacze to 6-8 cm [tyle że akwa dużo większe i kopacze tez] i w tym świderki mam.

imho lepiej wsyp mniej tak 3-4 i zobaczysz jak będa sie dokopywac do dna to dosypiesz

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
greghor

A ja dokopałem się do tego tematu szukając wiadomości o świderkach. Uznając ich zalety zamierzam je w swoim akwarium mieć. Mam tylko pytanie - skąd je wziąść, bo szczerze mówiąc nie widziałem ich w ofercie żadnego sklepu. Chodzi mi o to, żeby to były rzeczywiście pożyteczne świderki, a nie inne ślimaki z którymi potem tylko kłopot.

Link to comment
Share on other sites

Chodzi mi o to, żeby to były rzeczywiście pożyteczne świderki, a nie inne ślimaki z którymi potem tylko kłopot.


Pożyteczne. Ale i tak trzeba zachować czujność. Ostatnio przeżyłem świder-attack:) W akwa, instalacji i sumpie. Się trochę namęczyłem zanim to wyprostowałem. Tak jak z pysiami - uwaga z karmieniem, nadmiar pokarmu powoduje że podłoże sie nie tylko porusza ale niemal lata po całym akwa:)

Link to comment
Share on other sites

mariusz123

a czemu moje swiderki nie kopia w piachu???jeden z kolegow dal mi kilka sztuk,one kopia.a kolejne podarowane swiderki nie kopia!!!rano jak zapale swiatlo odklejaja sie od szyb i leza caly dzien na piachu,,,a wieczorem znowu pelzaja po kamieniach i szybie..co jest grane???jedne kopia drugie nie?????

Link to comment
Share on other sites

Dla drugich nie wdrożyłeś jeszcze złożonego systemu motywacyjnego adekwatnego do zajmowanej pozycji i wykonywanych zadań, zgodnego z nominowanym zakresem obowiązków, opartego na rozwoju osobistym oraz motywatorach finansowych...:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Andrzej Głuszyca
      Wystarczy łamanie lustra wody.  Nigdy nie używałem żadnego "  bulbulatora" ani " człap czapa". Możesz go schować  do szuflady i zapomnieć o nim.
    • łakuś
      A jeszcze jedno pytanie podczas używania protocaps wystarczy ruch tafli wody czy muszę mieć jakiś bulbulator? Pytam bo akwarium stoi w sypialni i nie wyobrażam sobie dzwięku napowietrzacza w nocy.
    • Robson79
      Jeśli na być żółto i niebiesko to na ten litraż proponował bym jednogatunkiwo Chindongo Saulosi. Zakupiłbym 20 sztuk maluchów i później zredukował nadmiar samców.  
    • pulpet
      Gotowej recepty nie ma. Zależy jakie ryby trafisz. Naczytałem się o Maingano wyrzynających w pień wszystko co się rusza, a u mnie asertywne, nie powiem, ale żadnych dramatów nie ma. Ryby mam ponad dwa lata i nie broją jakoś ponad normę. Baniak nie duży. Jak koniecznie chcesz dwa gatunki, to najlepiej klasycznie Saulisi i rdzawe, ale ja bym zrobił Saulosi jednogatunkowo z większa ilością samców. Będzie żółto -niebiesko jak chcesz. Taki baniaczek w układzie 3/10 i masz pięknie.
    • E0nNIk
      Kamienie są na pcv, piasku to na tym zdjęciu praktycznie nie było, tylko tyle co mi spadło jak sypałem trochę na silikon, aby nie rzucał się tak w oczy
    • ziemniak
      Dla mnie najlepszym rozwiązaniem to Saulosi oraz rdzawe. Maingano lubi być najbardziej charakterny z tej trójki. Rdzawe natomiast będą wolniej rosły niż Saulosi dzięki temu możesz uzyskać naprawdę ładne samce. Pamiętaj aby poszukać ładne i dobre jakościowo Saulosi.
    • matejk
      Ch. Saulosi + I. sprengerae ,  Ps. Interruptus  jednogatunkowo (roślinożerca) Ch. saulosi + Ps. cyaneorhabdos  Ch. saulosi jednogatunkowe  Ps. cyaneorhabdos  + I. sprengerae  Socolofi oraz demosoni nie do tego baniaka  
    • novi
    • Jacek_LDZ
      Witam wszystkich serdecznie. Wracam tu po kilku latach przerwy. Przeprowadzka i te sprawy spowodowały, że byłem zmuszony zlikwidować moje poprzednie akwarium. Obecne warunki pozwoliły mi wrócić do hobby i tak od 1,5 tygodnia dojrzewa sobie te niewielkie 240 l. Na prezentację przyjdzie pora w osobnym temacie. Tutaj jednak, chcąc uniknąć błędów, jakie niewątpliwie popełniłem te kilka lat temu chciałbym się zwrócić do Was o pomoc w wyborze obsady. Czasu jeszcze jest trochę, więc chciałbym wybrać gatunki z rozwagą. Tak jak pisałem akwarium to 240 zbiornik o standardowych wymiarach 120x40x50 cm, w środku polne otoczaki ~ 50-60 kg. Na czym mi zależy? Oczywiście chciałbym dobrać obsadę tak, aby poszczególne gatunki jak najlepiej do siebie pasowały zarówno temperamentem jak i wymaganiami pokarmowymi. Drugą kwestią, może nie najważniejszą ale jednak jest kolorystyka - tutaj chciałbym aby mył to taki mix koloru żółtego i niebieskiego/granatowego. Myślę o max 2 gatunkach. I teraz tak: Z żółto-niebieskich gatunków zastanawiam się nad: Chindongo saulosi, Pseudotropheus interruptus, Metriaclima msobo Magunga (ten chyba odpadł w przedbiegach po przeczytaniu co dzieje się wśród samic po kilku latach) Do któregoś z ww. chciałbym dobrać coś niebieskich gatunków, i tutaj myślę nad: Chindongo demasoni, Chindongo socolofi, Pseudotropheus cyaneorhabdos Z tych dwóch, nazwijmy to grup wyszły mi takie propozycje obsady: P. interruptus + C. demasoni; P. interruptus + C. socolofi, C. saulosi + P. cyaneorhabdos.  Ewentualnie biorę jeszcze pod uwagę połączenie P. saulosi lub P. interruptus z którymś gatunkiem z rodzaju Cynotilapia ewentualnie Iodotropheus sprengerae. Jak to wychodzi żywieniowo i kolorystycznie? Zależy mi na tym niebieskim kolorze, a takim zestawieniu chyba będzie go mało? Podpowiedzcie coś proszę, bo im więcej przeglądam tematów dotyczących obsady, tym nie ukrywam trochę większy mam mętlik w kwestii co do czego będzie pasowało Z góry dzięki za rady. Pozdrawiam.
    • Bezprym
      Po kuracji protocapsem węgla nie stosowałem, lek i tak z czasem usunie się podmianami a kuracja będzie skuteczniejsza. 
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.