Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

naswietlacze po pracy 6 godzinnej grzeją sie o wiele słabiej niż swietlówki wiec standardowe pokrywy bez problemu wytrzymają. Mój kot bedzie jedynie niezadowolony poniewaz świetlówki wspaniale podgrzewały mu spanie na klapie ledy tego nie zrobią;)


7g41.jpg



Obecnie na zmianę pracują 3 naświetlacze od 14 do 17 włączają się świetlówki od 17 do 20.30 później ponownie włączają się naświetlacze do 22.30 wyłączając się stopniowo co 15 minut. Cały czas kombinuję aby do naświetlaczy dodać barwę niebieską w postaci pasków led RGB w listwach aluminiowych ponieważ światło z naświetlaczy ma barwę która nie do końca mi odpowiada.


Będę wymieniał diody w naświetlaczach na inną temperaturę barwową 14000 K i 1000 lm obecna to 6500 i 700lm choc i tego nie jestem pewien moc ta sama 10 W


aukcja z diodą LED 10 W o temp. 14000 K i 1000 LM koszt 14 zł + przesyłka


Dioda LED 10W biała 12000K / 14000K (do akwarium) (3602364952) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/36/02/36/49/3602364952@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@36/02/36/49@@AMEPARAM@@3602364952



rozebrany naświetlacz


lt97.jpg


Uploaded with ImageShack.us


dane zasilacza w środku naświetlacza nie wiadomo czy zasilacza też nie trzeba wymienić koszt 22 zł

taki do kupienia na aukcji do nowej diody

Zasilacz (driver) AC do LED 10W 900mA 7-12V (3593785439) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/35/93/78/54/3593785439@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@35/93/78/54@@AMEPARAM@@3593785439



3593785439



ten jest obecnie w naświetlaczu

6j06.jpg


Uploaded with ImageShack.us


jutro dostanę informację w sprawie mozliwosci podmiany leda czy obecne zasilacze dadzą radę, mam nadziej że tak. Widziałem zbiornik już ze zmienioną diodą wyglada jak przy świetlówkach powerglo po prostu rewelacja a jaka oszczędnośc na prądzie, naświetlacze rzeczywiscie pobierają tylko 10W. Wystarczy zrobic 2 luty i dioda podmieniona.


doszukałem sie że te naświetlacze maja diody z temperatura barwową 4500 TAK JAK TEN JESZCZE TAŃSZY

Naświetlacz LED 10W jak 100W - 4500K PŁASKI (3598488096) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img17.allegroimg.pl/photos/400x300/35/98/48/80/3598488096@@AMEPARAM@@17@@AMEPARAM@@35/98/48/80@@AMEPARAM@@3598488096




Może wypowie się jakiś spec czy moge wrzucić leda za leda bez wymiany zasilacza dlatego że nowe zasilacze są za wysokie i nie upchne ich bez kombinacji w naświetlaczu.

Opublikowano

Może wypowie się jakiś spec czy moge wrzucić leda za leda bez wymiany zasilacza dlatego że nowe zasilacze są za wysokie i nie upchne ich bez kombinacji w naświetlaczu.

Opublikowano

Zwróćcie uwage na driver jaki był w obudowie => 6-11V 600mA

Czyli dioda pracowała na 6-7W. Ale to akurat dobrze do wg krecenie tych diód na maxa konczy sie ich szybkim spaleniem. Teoretycznie mozna użyć zasilacza 900mA ale ja bym tego nie robił. Myślę, że 700-750mA to rozsadny max.

Opublikowano

jesli wymienisz na taka sama diode to bez problemu.

Idealnie powinien to być chip na ~12V i 600mA lub więcej.


Bedzie działać chip od 6V i 600mA. :)

Jak znajdziesz zamiennik to wklej linka to Ci powiem czy na pewno zadziała.

Opublikowano

Temat przerabiałem. Nie wystarczy sama podmiana diody (plug & play). Dioda (12000-14000k) na standardowym zasilaczu będzie "syczała", mrygała i świeciła 50% swojej mocy. Musisz zaopatrzyć się w zasilacz 800mA-900mA bo ten 600mA nie podoła. Dodatkowo użyj znacznej ilości pasty termoprzewodzącej między diodą a radiatorem. Nie polecam barwy 14000k, 12000k jest to max jakie bym włożył choć i tu będzie dość niebiesko.

Opublikowano

-- dołączony post:

Ciekawi mnie ten naświetlacz na podanym linku. Na jednym zdjęciu ma podane IP 65, A NA DRUGIM IP 44? Jak dobrze kojarzę to jest to klasa szczelności?


klasa szczelności rzeczywiscie jest rózna podałem tylko przykładowy który mozna przerobić na taki który ja chce uzyskać i tak trzeba wymienic zasilacz i diode chodzi tylko o korpus który trzeba uszczelnić

Opublikowano

Ja użyłem zasilacza 900mA który jest ciut dłuższy od 600mA. Bez problemu wszedł w obudowę w miejsce starego. Robiłem to w zwykłych naświetlaczach jak i w wersji slim którą to posiadasz.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

wielkie dzięki za informację już sie martwiłem jak to zmieszczę, bedę musiał wydać 108 zł+przesyłka wyjdzie że naświetlacz kosztuje 66 zł ale przynajmniej swieci tak jak chcę

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.