Skocz do zawartości

Rio 180 Malawi


Darek48

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, postanowiłem zamienić mój były zbiornik 112 na 180 Rio Juwela.


Akwarium wczoraj wystartowało. W związku z tym mam kilka pytań.


Osprzęt jaki jest to:

-fluval 206 (wydaje mi się on nieco głośny, wcześniej midi kani nie słyszałem w ogóle) albo to jest kwestia że szafki juwelowskie mają otwarte plecy - jednak praca filtra i tak jest słyszalna w porównaniu do aquaela.

Narazie chodzi na pełnej mocy, pełnym przepływie - czy to jest normalne że fluvale "słychać" ?

Dodatkowo domówiłem wkład biologiczny i dosypałem aby koszyk był pełny, fabryka dała wkładu na dnie...


-filtr wewnętrzny Juwel BioFlow 3.0 z dodatkowym wkładem cirax (biologiczny)


Piasek ten sam co w 112, tym razem bardziej przepłukałem i woda jest krystaliczna już po pierwszej nocy. (być może zasługa dużo lepszej filtracji).


Kupiłem tło strukturalne Juwela za 400zł i zacząłem je wycinać - okazało się że jest to lipa, po cięciu wszędzie pełno pyłu a najgorsze było to łączenie na środku...


Wywaliłem je i w zamian dałem tło zewnętrzne z efektem 3d Juwela, rewelacja. Początkowo dałem skałki, jednak wymieniłem na drugą stronę aby było bardziej kolorowo...


Aha, wywaliłem stateczek.... :(


Teraz mam pytanie - akwa już chodzi 1 dzień, nie dodawałem żadnej chemii, jedyne co to wyczułem jakąś tabletkę w gąbce od filtra wewnętrznego.


Co polecacie aby wlać do akwa przed wpuszczeniem rybek ? Jakie środki ?

A może nic nie wlewać tylko poczekać ?


Różne rzeczy polecają, m.in. esklarin tropicala, nitrate minus tetry, oraz easy ballance tetry - a co najlepiej stosować ?


Aby podsumować to chodzi mi głównie o 2 sprawy -

1. Czy słyszalna praca fluvala to norma ?

2. Jaka chemia ?


Tło które wywaliłem, w rzeczywistośc wyglądało nieco gorzej, nawet musiałem wycinać przy wylocie z filtra wewnętrznego bo nie chciało się zmieścić przy szybie... (jest to tło przeznaczone do RIO 400)

tlo1.JPG


tlo2.JPG


Na spód dałem styropian, zostawiłem luz po bokach.

akwa1.JPG


akwa2.jpeg


W pierwszej wersji statek jeszcze był... :)

akwa2.JPG


Na to tło zamieniłem później... (widać otwarte plecy Juwelowskiej szafki)

akwa5.JPG


Tło zewnętrzne Juwela 3d (wydawało mi się ponuro, nie chcę roślinek w środku i brakowało mi zieleni i niebieskiego) aczkolwiek było piękne

akwa6.JPG


Rewelacyjne uchwyty Fluvala oraz węże które dają się łatwo układać (m.in. dlatego wybrałem Fluvala i jest mały - początkowo unimax 250 nie zmieścił się do szafki...)

akwa7.JPG


Musiałem troszkę obciąć plastik obudowy aby mocowania się zmieściły

akwa8.JPG


Wkład ciemniejszy był dodany do filtra, jak widać bardzo mało. Zamówiłem oryginalny wkład bio fluvala i był nieco inny... Wymieszałem je i dosypałem do pełna

zdje%25CC%25A8cie%25201.JPG


Nowe tło, deszczownica z Unimaxa (fluvalowska nie do kupienia już) (widoczne bombelki, ponieważ zdarłem tło i przekleiłem na 2 strone...

zdje%25CC%25A8cie%25202.JPG


Zalewanie, latałem z 5-cio litrowymi butelkami bo nie miałem możliwości podpiąć węża... ok 38 sztuk :)


zdje%25CC%25A8cie%25203.JPG


Akwa gotowe

zdje%25CC%25A8cie%25204.JPG


Oświetlenie nocne, moonlight

zdje%25CC%25A8cie%25205.JPG


Zamówiłem dyfuzor do powietrza do BioFlow 3.0


A tak wygląda akwa 5 min temu

zdje%25CC%25A8cie-1.JPG

--

Termometr z lewej strony to superowy Juwela, a z prawej chwilowo dałem drugi aby porównać czy temperatura jest równa (grzałka schowana w filtrze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak poza pytaniami to dobrze że statku już nie masz bo szpecił strasznie ;) Fototapeta czy co to jest ...no cóż jak kto woli ale lepiej już dać czarny bristol jak dla mnie albo samemu popracować trochę , bo też nie jest najlepszy widok.

Jeśli chodzi o coś do wlania to jakiś biostarter. Sam jestem na etapie dojrzewania akwa i używam denitrol.



[102] Malawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to to tło na pierwszej fotce wygląda całkiem fajnie.

Zakładam, że w akwarium jeszcze nic nie pływa. W taki wypadku możesz wlać Sera Nitrivec, są to bakterie z pożywką. No i kontrola parametrów i czekanie aż woda dojrzeje. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
    • Kurcze wy się więcej zastanawiacie nad przepływem niż nad rybami... wiecie,  że te ryby to mają w du**e wasze problemy...
    • 1. Podnoszenie 30 tyś l/h wody o _jeden_ metr to moc ok. 82 W (bez uwzględnienia strat w związku z wydajnością pompy). Moduły to bardziej energooszczędne rozwiązanie - nie ma tego podnoszenia. Duży moduł w części za filarem + kilka pomp i sump ze wszystkimi komplikacjami nie nie potrzebny. 2. 16 cm - wejdzie np. Jebao dcp 20000. 2 - 4 sztuki? ? Wg moich obserwacji sprawność jest większa przy niższych obrotach. 3. Ryba 20 cm zanieczyszcza wodę, jak 5 sztuk po 10 cm.... Jedna 30 cm - jak 12 szt po 10 cm.  
    • Racja, po prostu kasa, czy też moda wymuszona oszczędnościami właśnie. Zobaczymy, kogo nie odstraszą koszty zakupu dużego zbiornika, sprzętu i rachunków za prąd, ten będzie szukał rozwiązań w zasilaniu np. kaseciaka falownikiem. Chyba sam tak zrobię do planowanego dużego akwarium. Przewiduję nową odsłonę obumarłego wątku o filtrze kasetowym, choć jest tam co czytać, ponad 1800 postów. 😄 Byle było co do tego akwarium wpuścić, nie za horrendalne pieniądze...
    • Niestety ale biotop Malawi wymaga dużych zbiorników i jest do duża przeszkoda w dobie szukania oszczędności na prądzie. Dla nas 200L dla saulosi to takie minimum i to niezbyt atrakcyjne, ponieważ mamy tylko jeden gatunek, dla wielu to bariera nie do przejścia. Dlatego pewnie gatunki ryb wymagające dużych szkieł jak pyszczaki, dyskowce czy inne duże pielęgnice są w odwrocie a powraca moda na małe ryby oraz akwaria w stylu low-tech.  
    • Jeszcze o tym bardzo nie myślałem. Na pewno będzie mix i na pewno zbiornik nie będzie na początku przerybiony. Co będzie po kilku latach, to się okaże jak uda się kontrolować narybek. Na pewno chcę mieć predatory + mbuna w dużych ławicach - taki wstępny plan. @yaro nie mam tutaj miejsca na pomyłki. Jak dam za mało rur na spływ do sumpa, to poprawienie tego będzie karkołomne. Jeżeli dam za dużo, to nie będzie problemem. Więc wolę dmuchać na zimne. Wiem na pewno, że wolny przepływ przez biologię, to mit akwarystyczny. Pytanie tylko gdzie jest złoty środek, bo przelać 30000L/h przez sumpa, a potem wypompować to na 2m, to dość trudny case, ale nie jest niewykonalny. Być może złotym środkiem będzie podwójna filtracja, czyli sump + filtr w dużym module/kominie. Po rozmowę z hydraulikiem i człowiekiem od wylewek wiem już, że mogę dać pod akwa zamiast styropianu 15cm, dobry xps 5cm + 5cm wylewka. To daje mi 66cm pod zbiornikiem więc sump mógłby mieć 40cm wysokości. 16cm na sumpem wystarczy? Czy lepiej dać niższy sump?
    • 10000 litrów robi wrażenie 👍 Ile ryb będziesz chciał mieć docelowo? Przy przykładowym przeliczniku 50 litrów na rybę daję aż 200 sztuk. 
    • Hm… moje akwarium produkuje ok. 9 ppm azotanów tygodniowo. Odpowiada to godzinowej produkcji 0,015 ppm NH3. Przyjmując że ryby wydalają  NH3 ze stałą prędkością, to stężenie obserwowane w testach to 0,015ppm/krotność przepływu przez filtr. Nawet jeśli miałbym całkowitą krotność filtracji na poziomie 0,4 (jak twierdzisz, że masz) to i tak obserwowany wynik 0,0375 ppm jest na granicy oznaczalności testów. Ale z tego co pamiętam, to masz filtry po 2 stronach i znając życie gąbka będąca kilka razy lepszym od ceramiki filtrem biologicznym, została zaliczona do „mechanika”. Do tego nitryfikacja jest bardzo łatwa… dla mojego zbiornika wystarczy 0,6l gąbki 20ppi, by nie było problemu. Aby woda była czysta trzeba znacznie więcej. Pojęcie czystości jest bardzo względne… No ale inaczej definiujemy pewne pojęcia. Jestem pewien, że Cię nie przekonam W każdym razie rekomendacja, żeby robić przepływ przez sump na poziomie 0,4 jest dosyć oryginalna. Zazwyczaj poleca się 3-5x, w morskich x10. 
    • W całym procesie myślowym jest jedna niedoskonałość, mam w swoim akwarium tyle ryb, że nie są w stanie zanieczyścić mi wody do poziomu by filtracja nie wyrabiała. Potwierdzają to testy, a nie wzory których nie znam i nie umiem z nich korzystać. Abyś nie myślał, że to jakiś osobisty atak. Po prostu uważam , że w wielkich baniakach utrzymujemy relatywnie mniejsze zarybienie niż w mniejszych akwariach.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.