Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
co do mechanika to on ma dwa wyloty wody ten co jest zatkany to słabiutko z niego leci ale z tego bocznego to wali ze aż milo.
Ten boczny wylot jest skierowany na tylną szybę? Już Ci pisałem jak masz ustawić filtry,post 108.Jak ustawisz tak filtry,to przy takiej aranżacji mechanik powinien zbierać nieczystości bez problemu.
Opublikowano

"Zamocuj mechanika tak aby wylot był na 3/4 wysokości akwarium,i ustaw wylot tak aby dmuchał w środek tylnej szyby,a wylot z biologa po prawej stronie tuż pod taflą skierowany na środek przedniej szyby,chodzi o to żeby woda krążyła po całym baniaku."


No jest tak ustawione tylko za na odwrót ,tzn wylot z biologa jest po lewej stronie(jest tutaj gdyż tu jest waz o dł.60cm a wiec woda ma w miarę dobre ciśnienie wylotowe a gdybym wylot dal po prawej jak piszesz tam waz ma dł.150cm a wiec ciśnienie wylotowe chyba zerowe będzie>)skierowany na środek przedniej szyby a wylot z mechanika po prawej stronie na środek tylnej szyby wiec myślę ze twoje proporcje zostały zachowane.Lepiej żeby było wyższe ciśnienie wylotowe niż wlotowe co?


Zastosowałem to co mi radziłeś ale odwrotnie i tak raz po raz gówienka walają się po baniaku ale za którymś razem wpadają albo do biologa albo do mechanika ale jeden minus ryby w wolnej przestrzeni maja niezły prąd i trochę muszą się namachać by się w miejscu utrzymać

Opublikowano

Kolego jest to juz opisane poczytaj prosze. Ustawienie filtracji to jest sztuka ustawia się wszystko za pomocą prób i błędów. Także musisz uzbroić się w cierpliwość i kombinować. Masz tutaj opis jednej z publikacji z naszego forum


"Ustawienie powyższego sprzętu może być następujące .

Z lewej strony przy tylnej szybie instalujemy filtr wewnętrzny i ustawiamy wylot wzdłuż tylnej ściany. Jeśli filtr ma możliwość ustawienia kierunku strumienia, to najlepiej aby „dmuchał” lekko po skosie w dól, nie podnosząc przy tym piasku. Wylot z filtra biologicznego powinniśmy ustawić po przeciwnej stronie. tak aby woda wypływała po skosie na przednią szybę. Rurkę zasysającą z prefiltrem możemy ustawić z tej samej strony co wylot czyli na dole." i rysunek pomocniczy

http://img43.imageshack.us/img43/351/ustawieniefiltacji.jpg

Opublikowano

Wiem wiem czytam i kombinuje bo jak dobrze zbiera gówienka to znowu ryby się trzymaj czego się da;) bo prąd za szybki najlepiej było by zrobić dwa zew.ale znowu otwory na węże w pokrywie chyba będą za małe.Wstawiłem aktualne zdjęcia.


A jaki filtr zew.byście polecili na mechanika?

Opublikowano
ryby się trzymaj czego się da bo prąd za szybki

Nie rozumie tego jak może być "prąd za szybki" do 150cm przy filtrze 1500l/h?

U mnie w 150cm był filtr 2000l/h i do tego cyrkulator jvp202 a później jvp 102 i nie widziałem żeby ryby sie czegoś "trzymały"

Opublikowano

Ja mam tu na myśli prąd wody jaki panuje przy dnie bo teraz jak mam falownik i mechanika 2000L/H to przy dnie jest taki prąd ze rybki nieźle machają by się utrzymać w miejscu.

Opublikowano

Wcielając w życie pomysł kolegi bezprym ustawiłem mechanika wzdłuż tylnej szyby a falownik po skośnie w dol przedniej i owszem nie widać by gówienka zalegały ale znowu przy dnie widzę jak rybki machają nieźle i jak tu pogodzić obie strony;)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.