Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Zamieszczam zdjęcia mojego pierwszego malawi.


Pisałem wcześniej posta jednak nie dostałem odpowiedzi na pytania tylko go zamknięto :)


No więc:


Dziś się zawziąłem bo tło strukturalne nie dawało mi spokoju. Zmieniłem położenie filtra i dałem go do przodu zbiornika (wcześniej był za tłem) teraz woda zrobiła się krystaliczna w przeciągu kilku godzin (wcześniej 1-2 dni i dalej była lekko mętna) nieczystości wcześniej zbierały się na siatkach po bokach a teraz jest lepiej.


Co do dodatkowego filtra to mam teraz taki większy 100-150l aquaela ale chyba jako wewnętrzny założe taki mini filterek też z aquaela który będzie jednocześnie napowietrzał.


Mam też pompkę super cichą jednak za dużo tego wszystkiego i może lepiej skorzystać z filtra do napowietrzania. (kupiłem nurka na skrzyni który się otwiera i zamyka jednak jest dość głośny i nie wiem czy to dobrze wpłynie na ryby) - wywaliłem go...


Rybki kupiłem kolorystycznie - nie znam się na tym aż tak więc wybrałem w sklepie i mam 20 sztuk - akwarium 112l.


Początkowo chciałem dokupic jeszcze 5 czerwonych ale odpuściłem bo i tak mam ich chyba troszku dużo :)


Filtr mam Midi Kani.


Lampa nocna moonlight - rewelacyjna, i do tego mam kupione ledy na pilota które zmieniają kolor, moc itd.


Kupiłem sobie też w obi zasilanie prądowe na pilota - teraz główne oświetlenie i moonlight też odpalam na pilota - rewelacja - polecam.


Moje pytanie brzmi - czy coś takiego może być ?? Czy układ filtra jaki teraz zastosowałem jest ok ? - tło jest bardzo grube i po lewej stronie nie ma opcji dać pompy chyba że na bocznej szybie i wtedy jakoś poprowadzić węże itd - będzie ciężko a dziur w pokrywie chyba nie chce robić...


Obieg wody jest bardzo dobry a ryby zauważyłem że bawią się i cały czas pływają sobie pod prąd :)


Moja pierwsza konstrukcja:


aqua8.jpg


Chciałem białe kamienie żeby odcinały się od tła i kupiłem kilka wapieni.

aqua3.jpg


aqua7.jpg


aqua6.jpg


aqua5.jpg


aqua4.jpg


aqua2.jpg


aqua1.jpg


Ps. Nie robiłem testów wody, nie wiem czy mam jakieś parki czy nie - po prostu mam akwarium które mi się podoba i jest ok :)

Karmię spiruliną, i płatkami Malawi.


Jak dosypywałem żwirku to trochę się zmętniła woda jednak rybek nie wyławiałem - jak widać mają się dobrze:D


Pozdrawiam

Opublikowano
po prostu mam akwarium które mi się podoba i jest ok
Muszę cię zmartwić bo długo nie będzie ok. Czytając twojego posta odnoszę wrażenie że nawet nie zajrzałeś do polecanego przeze mnie FAQ, więc ja też nie będę się rozpisywał.

Mimo wszystko powodzenia.

Opublikowano

Jak się tobie wystrój podoba to dobrze,niestety obsada tragiczna do takiego małego akwarium, mały haremik saulosi a ja tam widzę auratusa; crabro,yellow i bodajże socolofi. Kompletny mix. Poczytaj o rybach poznaj ich wielkość i potrzeby żywieniowe i dopiero skompletuj obsadę.

Opublikowano

Fantastyczny statek ;)

A co do reszty to optuje, że po jakimś czasie zostanie Ci się rybka - jedna niestety :(

Opublikowano

Darek, wystrój ma się tobie podobać i to jest ok. Natomiast podstawy się kłaniają, długo nie nacieszysz oka tym co stworzyłeś bo łamie to wszystkie wypracowane zasady i aż prosi się o hodowlaną porażkę. Filtr za mały, akwa za małe, ryby będą za duże. Wg mnie to będzie piękna katastrofa.

Temat przenoszę do bardziej odpowiedniego działu.

Opublikowano

Miałem zignorować, ale napiszę dwa słowa: konserwa rybna.

A z plusów, no cóż.... fajnie że wybrałeś Malawi. Poczytaj troszkę forum bo z obsadą to strasznie przegiołeś. Możesz to jeszcze naprawić. Poznaj przede wszystkim obsadę, dostosuj do baniaka i błagam nie wybieraj ryb po kolorach!


Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Aha no to ladnie :)


Czytalem duzo na forum ale akurat niekoniecznie o rybkach tylko filtracja itd. Nie uwazam ze midikani do 250l jest za maly na 112l.


Ok bedzie co bedzie zobaczymy :)


Dziekuje za porady

--

Porady w stylu konserwa rybna to lepiej bylo zignorowac bo chyba nie od tego jest to forum.


Rybki maja sie dobrze nie atakuja sie itd. Zeby bylo smieszniej to kupilem je w trzech roznych sklepach...

Opublikowano
Aha no to ladnie :)


Czytalem duzo na forum ale akurat niekoniecznie o rybkach tylko filtracja itd. Nie uwazam ze midikani do 250l jest za maly na 112l.


Ok bedzie co bedzie zobaczymy :)


Dziekuje za porady

--

Porady w stylu konserwa rybna to lepiej bylo zignorowac bo chyba nie od tego jest to forum.


Rybki maja sie dobrze nie atakuja sie itd. Zeby bylo smieszniej to kupilem je w trzech roznych sklepach...




Szkoda ryb!!

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.