Skocz do zawartości

Parametry po starcie - prośba o weryfikacje.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Testy zooleka na NH3 to w moim odczuciu tragedia. U mnie bez względu na rodzaj/pochodzenie wody do badań po 5 minutach (czyli zgodnie z instrukcją) zawsze pokazywały 1. Do około 3 minut pokazywały zero a potem jak zaczarowany robił się zielony.

Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Testy zooleka na NH3 to w moim odczuciu tragedia. U mnie bez względu na rodzaj/pochodzenie wody do badań po 5 minutach (czyli zgodnie z instrukcją) zawsze pokazywały 1. Do około 3 minut pokazywały zero a potem jak zaczarowany robił się zielony.

Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2



Oleraf ja też zrobiłem dziś próbę przetestowałem wodę przegotowaną i też wychodzi coś pod 1, woda z akwarium coś między 0-1, woda z dodatkiem amoniaku wynik 5. Nie wiem tylko do czego służy ta tabelka w instrukcji.

Piszą że wynik ze skali barwnej trzeba porównać z tabelką (patrz poniżej).

Czyli postępując zgodnie z instrukcją jak na skali barwnej wyjdzie 1 i podstawisz to do tabeli znając PH (czyli w moim wypadku 7,6) to daje wynik 0,02. Teraz nie wiem czy dobrze to rozumiem? Bo jeżeli tak jest jak opisuje to NH3 u mnie w normie? Ale sam tego nie wiem?

post-13076-1469571370969_thumb.jpg

Opublikowano

Dobrze kombinujesz. Co ciekawe ja tej tabeli nie miałem załączonej, albo już nie pamiętam że była. Sprawdzę to w domu i dam znać. Tak czy owak wartość twojego pomiaru to około 0,02 :)

Ps. Gdzie w instrukcji załączona jest ta tabela?


Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Dobrze kombinujesz. Co ciekawe ja tej tabeli nie miałem załączonej, albo już nie pamiętam że była. Sprawdzę to w domu i dam znać. Tak czy owak wartość twojego pomiaru to około 0,02 :)


Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2




Dokładnie bo przy wartości 1 to moje pyszczaki powinny już nie żyć, ale okazywać oznaki zatrucia (tak wyczytałem w postach kolegów) ! a one sobie wesoło pływają po akwarium, kąpią w piasku i gnębią mojego startowego glonojada który już ma chyba nerwicę.

Opublikowano

Tabela przedstawia zależności między pH a amoniakiem (NH3) i jonem amonowym (NH4+). Im wyższe pH wody tym stężenie amoniaku jest większe. I odwrotnie, przy malejącym pH, NH3 przekształca się w NH4+, które to jest zdecydowanie mniej szkodliwe.

Opublikowano

Dokładnie bo przy wartości 1 to moje pyszczaki powinny już nie żyć, ale okazywać oznaki zatrucia (tak wyczytałem w postach kolegów) !


Sam pisałeś że niepokoi cię ocieranie się ryb a to jeden z objawów że coś z wodą jest nie tak. Całość zamieszania jest spowodowane twoimi błędami przy pomiarach ;).

------------------------------

Dobrze że ponowny pomiar okazał się ok. ale nadal sprawdzałbym "dokładnie" parametry, bo do stabilizacji jeszcze daleko.

Opublikowano

eljot jak tyko dostanę bakterie to powędrują do zbiornika (tylko ile ich wlać?) mam nadzieję że to pomoże w stabilizacji zbiornika.


aarset jeżeli chodzi o tą tabelkę to należy nią się kierować przy dokonywaniu pomiarów czy nie? Bo jeżeli tak to pomiar mam ok.

Opublikowano


aarset jeżeli chodzi o tą tabelkę to należy nią się kierować przy dokonywaniu pomiarów czy nie? Bo jeżeli tak to pomiar mam ok.

Po to jest ta tabela, aby się nią kierować przy odczycie pomiarów. Nie zmienia to jednak faktu, że Prodibio Bodigest możesz/powinieneś dodać. Proponuję dwie ampułki.
Opublikowano
Po to jest ta tabela, aby się nią kierować przy odczycie pomiarów. Nie zmienia to jednak faktu, że Prodibio Bodigest możesz/powinieneś dodać. Proponuję dwie ampułki.


Dzięki chłopaki, na pewno wleję bakterie jak tylko je dostanę.

Napiszę jakie są parametry po dodaniu Prodibio Bodigestu.

Mam nadzieję, że parametry się ustabilizują.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.