Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki piękne za Wasze kolejne cenne opinie. Nie jestem już przekonany czy winić za to zbiornik czy szafkę. Zresztą teraz już nie ma to większego znaczenia. Morał z tej historii dla mnie jest taki, że na płycie wiórowej należy stawiać akwa albo bezpośrednio, albo na znacznie grubszym podłożu, a dodatkowo zabezpieczyć ją w maksymalnym stopniu przed kontaktem z wodą.


Skontaktowałem się ponownie z Diversa, głównie po to, żeby sprawdzić jak podejdą do tematu. Po ich odpowiedzi wnioskuję, że zapomniało/"zapomniało" im się o reklamacji i teraz nadadzą jej biegu. Aczkolwiek nie przeprosili za zwłokę. Napiszę za jakiś jak się sprawa potoczyła.

Opublikowano

Osobiście nigdy bym nie postawił akwarium bezpośrednio na blacie a już w ogóle dużego i ciężkiego.

Pianka między dolną szybą a blatem ma za zadanie niwelować naprężenia szyby spowodowane ułożeniem się blatu szafki pod ciężarem całego zbiornika.

Blat szałki zawsze się minimalnie odkształci pod ciężarem a pianka ma zadanie niwelować te odkształcenia tak by ciężar rozkładał się równomiernie.

Na moje igrasz ze śmiercią rezygnując z pianki, maty bądź styropianu.

Opublikowano

^^ Też tak uważam. Ale w tej jednej sytuacji, paradoksalnie mogłoby to mnie uchronić przed katastrofą. Nowe akwa będzie stało na styropianie, bo jemu ciągle ufam, a matom już nie, ale to moja subiektywna opinia.

Opublikowano
Na moje igrasz ze śmiercią rezygnując z pianki, maty bądź styropianu.

Proponuję odwiedzić jakąś hodowlę czy inną hurtownię gdzie akwaria są poustawiane na stelażach bez blatów a czasem nawet dno nie jest niczym podparte.

Opublikowano

Też mam szafkę z Diversy z podobnym rozwiązaniem listwy maskującej i już zauważywłem lekkie puchnięcie narożników. Ryby mi nie chlapią, bo są jeszcze małe, ale wystarczy kilka kropel z nieszczelnego narożnika pokrywy i blat puchnie.


Zastanawiam się jakie spuchnięcie blatu może być już niebezpieczne:confused: Jako podkład mam karimatę i mam nadzieje, że dobrze spełnia swoją funkcję niwelowania nierówności. Nad spuchnięciem jest mocniej ściśnieta.


Myślę, że u Ciebie najbardziej mogło spuchnąć po zalaniu - woda wtedy lała sie na maksa. Teraz to już trudno stwierdzić jak było spuchnięte podczas katastrofy.


Ogólnie nie kupiłbym więcej szafki Diversy z takim rozwiązaniem (ja mam model Comfort). Teraz bym dołożył i kupił coś porządniejszego i lepiej zabezpieczonego przed wodą. Poza tym ma więcej wad...:(

Póki co muszę zająć się jej ulepszeniem-uszczelnieniem.

Opublikowano

[

Ogólnie nie kupiłbym więcej szafki Diversy z takim rozwiązaniem (ja mam model Comfort). Teraz bym dołożył i kupił coś porządniejszego i lepiej zabezpieczonego przed wodą. Poza tym ma więcej wad...

Póki co muszę zająć się jej ulepszeniem-uszczelnieniem.



Również posiadam szafkę w/w firmy i na pewno więcej nie zakupię takich ,,cudeńek" . Zrobię tak jak mam w 500 czyli stelaż z profili metalowych , stolarz ładnie obrabia płytami i po kłopocie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie,

Czytam ten wątek i niestety nie mogłem tak zostawić sprawy. Przez wiele lat handlowałem produktami firmy Diversa, jednak stale obniżająca się jakość produktów zmusiła mnie do zmiany dostawcy. Problemem w Twoim przypadku jest tylko i wyłacznie niska jakość produków firmy diversa. Zrobiłeś wszystko jak należy, po pierwsze napęczniała płyta nie miała wpływu na pęknięcie, po drugie w dobrej szafce płyta nie powinna napęcznieć, poważne firmy stosują na obrzeżch kleje poliuretanowe, żeby zabezpieczyć szafkę. Diversa zostawia "gołą" nieoklejoną płytę, działanie to jest świadome i wynika jedynie z chęci zaoszczędzenia paru groszy kosztem klienta. Problem jest od dawna znany i ignorowany. Akwarium pękło, ponieważ szyba gięta nie została odpowiednio odprężona po gięciu. Nadmierne skracanie procesu odprężania obniża koszty, ale znacznie podnosi ryzyko pęknięcia. Strategia zapominania o reklamacjach w firmie Diversa jest standardem brania klienta na przeczekanie, może wymięknie i odpuści.

Złóż pisemną reklamację żądająć wymiany akwarium oraz odszkodowania za poniesione straty nie wymiękaj, jeżeli trzeba idź do prawnika napisz reklamację. Nie poddawaj się, a gwarantuję pozytywne załatwienie sprawy. Gdybyś potrzebował pomocy - pisz.

Opublikowano

Propaganda? No może raczej czarny PR?

Z drugiej strony akwaria same z siebie nie pękają, a każda reklamacja, nawet jak jest nie uzasadniona zasługuje na rozpatrzenie i odpowiedź

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witajcie po dłuższej przerwie. Podzielę się z Wami finałem całej historii. Co prawda nastąpił on już dość dawno, ale wpierw miałem awersję do tematu, później zająłem się nowym akwa, a później ogarnąć się nie mogłem.


Wg mnie MANEK33 w swoim poście sporo prawdy przedstawił. Ale po kolei i niech każdy oceni sam, wg własnego sumienia. Tak będzie najlepiej.


Zgłaszam reklamację emailowo do producenta, na adres podany na ich stronie (biuro@diversa.info.pl)


29.01.2013



Witam!


/Grzeczny wstęp/


Niestety, 24.01.13, o godzinie 4:40 nad ranem, obudził mnie przeraźliwy huk i odgłos wodospadu. Proszę spojrzeć co się stało z przednią szybą:


/Fotki/


Pominę, co wtedy czułem i myślałem nt. zaistniałej sytuacji, samego akwarium i Państwa firmy. Teraz emocje opadły i na spokojnie przedstawiam Państwu swoją sytuację.


Jestem wieloletnim akwarystą, nie jedno widziałem, ale czegoś takiego jeszcze nigdy! To było jak spełnienie najgorszego koszmaru akwarysty. Tego nawet nie można nazwać pęknięciem, to jest, za przeproszeniem, totalne rozpieprzenie się szyby. W mojej ocenie coś takiego nie miało prawa się wydarzyć! Ryby na szczęście udało się uratować.


Rzeczy, o które zadbałem:


/Kopiuj-wklej punkty, które wypisałem na początku tego wątku/


Uważam, że zbiornik miał ewidentną wadę fabryczną. To stawia Państwa w bardzo złym świetle...


Mam ogromny żal o to co się stało, ze względu na nieopisany stres jaki przeżyłem. Wszystko zaszło na moich oczach, była to najdrastyczniejsza pobudka w moim życiu. Straciłem akwarium, które kochałem, ryby tymczasowo trzymam w małym zbiorniku do kwarantanny. Serce mi pęka jak na to wszystko patrzę.


Niniejszym reklamuję kupione w Państwa sklepie akwarium. Proszę o zwrot pieniędzy za zbiornik, przeprosiny i wysłanie jakiegoś gadżetu, który osłodzi mi tę sytuację. Nie żądam wiele, w chwili obecnej używam spokojnego języka i... proszę. Wydałem na Państwa produkty bardzo dużą sumę, wybrałem artykuły z górnej półki, aby uniknąć przykrych niespodzianek. Proszę wziąć wszystko pod uwagę i pokazać, że firmie Diversa nie jest obojętny ich klient, że nie stosujecie tak popularnej w polskim "biznesie" reguły "sprzedaj i zapomnij". Bardzo mnie Państwo zawiedliście i liczę, że będę mógł jeszcze powiedzieć o Państwa firmie coś dobrego.


Uzasadniając swoje roszczenia, powołuję się na ustawową niezgodność towaru z umową i fakt, że zdarzenie miało miejsce w okresie krótszym niż 6 miesięcy od zakupu.


Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. Akwarium mogę zawieźć do Państwa szczecińskiego sklepu, jeśli jest taka potrzeba. Oczywiście prześlę także dowód zakupu i podam nr mojego rachunku bankowego.


Jakie jest zatem stanowisko firmy Diversa w tej sprawie?



Komentarz: Kulturalnie, może nawet zbyt kulturalnie.


Na tym etapie jeszcze chciałem odbudować to co się zniszczyło. W między czasie w sklepie ich szczecińskiego dystrybutora zapytałem o możliwość zakupienia blatu do tej szafki, celem jego wymiany. Miła Pani poprosiła mnie o adres email i poinformowała, że skontaktuje się ze mną, jak producent jej odpowie. Cacy.


Minęło parę dni, myślałem, że Pani o mnie zapomniała, więc dzwonię i pytam jak sprawa blatu. W odpowiedzi słyszę, że producent się jeszcze w tej sprawie nie odezwał do samego sklepu... Zapadło mi to w pamięć. :!:


Minęło trochę czasu. Ryby kisiły się w tymczasowym akwa. Po zamknięciu tematu szkód w mieszkaniu i odszkodowania, podrapałem się w głowę, bo się nagle zrobił marzec. :!: O blacie zdążyłem zapomnieć. Postanowiłem się za to przypomnieć firmie Diversa.


18.03.2013 10:05



Witam...


Czy Diversa raczy odnieść się w końcu do mojej reklamacji z dnia 29.01.2013, czy też wyznajecie zasadę "sprzedać i zapomnieć"?



Komentarz: Jak widzicie już mniej grzecznie.


O dziwo....


18.03.2013 11:09



Witam,


Poproszę o nr telefonu. Chcielibyśmy się z Panem skontaktować.



Komentarz: Czy to znaczy, że przez minione 1,5 miesiąca nie chcieli?... Zapamiętałem ten fakt. :!:


18.03.2013 12:20



Ja z kolei chciałbym mieć "podkładkę", więc proszę się śmiało kontaktować drogą e-mailową.

Jeśli będę chciał z Państwem rozmawiać przez telefon, wówczas go podam.



Historia nabiera biegu:


18.03.2013 12:43



Witam

Sprawę Pańskiego zgłoszenia reklamacyjnego przekazałem Prezesowi i podejmiemy

niezwłocznie działania w celu rozwiązania tej sprawy o czym poinformuję Pana mailowo.



Komentarz: W końcu wyczułem jakiś profesjonalizm. Wspominam, żeby być obiektywnym.


Odpowiadam:


18.03.2013 13:52



Dziękuję za informację i przede wszystkim zajęcie się (wreszcie) sprawą.



Szast prast, w ten oto sposób poznaję korespondencyjnie Pana Prezesa:


18.03.2013 13:52



Witam,


Szanowny Panie otrzymałem informację z biura o braku odpowiedzi w sprawie reklamacji. Pozwoliłem sobie zapoznać się z tematem i udzielić Panu oczekiwanej odpowiedzi.


Nasza Firma bardzo poważnie traktuje każdego swojego klienta i zawsze staramy się z należytą starannością załatwić każdą sprawę niezwłocznie według obowiązujących zasad i norm prawnych. Pana reklamacja nie została rozpatrzona z powodu braku formalnego zgłoszenia i dostarczenia do nas produktu o którym Pan wspomina w korespondencji. Niestety na podstawie informacji zawartej w treści wiadomości i zdjęć nie jesteśmy w stanie się odnieść do przyczyn zaistniałej sytuacji. Proszę o złożenie w sklepie gdzie dokonał Pan zakupu reklamacji wraz z dostarczeniem dowodu zakupu i zbiornikiem, osobiście dopilnuje aby otrzymał Pan odpowiedź z uzasadnieniem naszego stanowiska w terminie wskazanym w ustawie. Jednocześnie mogę Pana zapewnić, że firma posiada wszelkie stosowne zabezpieczenia prawne na wypadek szkód związanych z prowadzoną działalnością i nigdy nie uchyla się od przyjęcia odpowiedzialności w zakresie wskazanym i orzeczonym przez osoby do tego umocowane.


W przypadku pytań proszę o kontakt.



Komentarz: Taki email byłby świetny 29.01, 30.01, 31.01... ale nie 1,5 miesiąca później i dopiero kiedy zacząłem wymachiwać palcem... Naprawdę piękny email. Sam w pierwszym reklamacyjnym emailu pisałem, że wykonam procedurę reklamacyjną, nawet sugerowałem przywiezienie uszkodzonego akwarium do ich sklepu, tylko niech mi napiszą co i jak należy zrobić.


Wkurzyłem się, odniosłem wrażenie, że robią ze mnie idiotę. Już przeczuwałem jak sprawa się potoczy. Będą odbijać tygodniami piłeczkę, robić ekspertyzy zbiornika, będę się musiał znowu dopominać o odpowiedź, a na koniec powiedzą, że sam je zbiłem i że mają nic więcej do dodania w tej sprawie...


Nie odpisałem od razu Panu Prezesowi. Uniosłem się honorem, wróciłem do swojej jaskini i obmyśliłem moralną zemstę. Co zrobiłem, możecie przeczytać poniżej. Z góry przepraszam za reklamę pewnej marki, ale miało to dla mnie duże znaczenie we tamtym momencie.


21.03.2013 11:15



Witam!


Panie Prezesie, dziękuję za odpowiedź. Głównie dlatego, że utwierdziła mnie w przekonaniu, że nie warto z Państwem współpracować.


Gwoli ścisłości dodaję, że skontaktowałem się w styczniu bezpośrednio z Państwem, gdyż wybrałem tryb reklamacji u producenta, nie sprzedawcy.


Rozumiem, że broni Pan swoich pracowników, naprawdę. Jednakże ciężko mi się zgodzić z Pana słowami:


"Nasza Firma poważnie traktuje każdego swojego klienta i zawsze staramy się z należytą starannością załatwić każdą sprawę niezwłocznie według obowiązujących zasad".


Wiele do życzenia pozostawiają następujące fakty:



  • Reklamacja, która została przesłana 29.01.2013 na Państwa firmowy adres e-mail, podany zresztą na Państwa stronie internetowej w sekcji Kontakt, została zapomniana i uznana za formalnie nie zgłoszoną...

  • Po 1,5-miesięcznym oczekiwaniu, musiałem sam się z Państwem skontaktować, żeby dowiedzieć się jaki jest stan sprawy.

  • W międzyczasie, u dystrybutora Państwa produktów w Szczecinie przy ul. Kadłubka, prosiłem o wycenę blatu do szafki, którą chciałem naprawić. Po paru dniach skontaktowałem się ze sklepem i usłyszałem, że sklep nie dostał odpowiedzi od Państwa. Taki stan jest aktualny do dzisiaj, prawie od dwóch tygodni.



Mając te fakty w pamięci, po przeczytaniu Pańskiej odpowiedzi w poniedziałek, dokonałem dwóch rzeczy:



  1. Pociąłem Państwa zbiornik na kawałki i wystawiłem na balkon jako śmieci do utylizacji. Załączam zdjęcie. /Fota pochlastanego na kawałki baniaka/

  2. Udałem się do sklepu sieci Aquael i zamówiłem nowy, kompletny zestaw akwarystyczny. Proszę sobie wyobrazić, że Aquael zrealizował zamówienie w ciągu... 2 dni! Załączam zdjęcie paragonu. /Autentyczny paragon/



Co mogliście Państwo zrobić przez minione 1,5 miesiąca? Np. odpisać mi, że prosicie o dostarczenie zbiornika do sklepu i złożenie tam reklamacji, co zresztą sugerowałem w zgłoszeniu reklamacyjnym. Mogliście poinformować mnie o procedurze i formalnościach z tym związanych, gdyż jako klient nie muszę ich znać dokładnie, zwłaszcza w stresie związanym z zalaniem. Obowiązek konsumenta wykonałem - zgłosiłem reklamację, proszę temu nie przeczyć. Proszę także zauważyć, że ton mojego zgłoszenia reklamującego był bardzo łagodny, niezbyt roszczeniowy, zależało mi na dalszej współpracy z Diversa. Mieliście Państwo tak wiele czasu na zapracowanie na swój wizerunek... Przede wszystkim jednak zabrakło magicznego słowa "przepraszamy", głównie za olbrzymi stres jaki przeżyłem tamtej nocy.


Jaki jest efekt? Straciliście Państwo dobrego klienta. Kupiłem kompletny zestaw Diversy i nie kupię już niczego więcej. Niestety, będę także odradzał zakup Państwa produktów innym, czy to kolegom z którymi dzielę zamiłowanie do akwarystyki, czy to internautom z forów internetowych.


Na szczęście byłem ubezpieczony i "jedynie" na stresie się skończyło. Widząc Państwa postawę, przestało mi zależeć na 250-300zł z tytułu zniszczonego zbiornika, szkoda mi na to życia na działanie w takich warunkach. Tnąc zbiornik i kupując nowy zestaw odciąłem się od tego psychicznie, mam nadzieję, że Pan to rozumie.


Panie Prezesie, polecam Panu weryfikację "procedur formalnych" w swojej firmie, lepsze szkolenie personelu i może odrobinę więcej pokory.



Komentarz: Jako typ przezorny, wykupiłem dobrą (nietanią) polisę. Wypłata odszkodowania poszła jak z płatka, zarówno proces likwidacji szkód, jak i kwota odszkodowania były do rzeczy. Gdybym tego nie miał, kto wie, może byśmy wałkowali ten wątek dalej.


Ostatecznie jednak usłyszałem magiczne "przepraszam".


21.03.2013 12:16



Witam,


Panie Michale nikt nie powiedział Panu że reklamacja została zapomniana, jak doskonale Pan zapewne się orientuje każdy producent bez względu na rodzaj produkowanych wyrobów przyjmuje reklamację i rozpatruje albo poprzez sprzedawcę albo poprzez dostarczenie wyrobu do producenta. Do nas poza informacją @ nie dotarł wyrób stąd moje stanowisko o braku możliwości odniesienia się do Pana oczekiwań. Dokonał Pan oceny nie dając możliwości odniesienia się do przyczyn i naprawienia skutków. Panie Michale nie mogę odnieść się do Pana informacji co do szafki bo taka nie została do nas złożona.Panie Michale ja mogę z mojej strony przeprosić Pana i zapewnić że procedury jakie obowiązują w zakresie reklamacji są standardowymi procedurami przyjętymi przez firmy.



Nie odpisałem już.


Pewnie nie wszyscy z Was to pochwalą, ale pozwoliłem Diversa wygrać to technicznie, a sam zadowoliłem się zwycięstwem moralnym. Możecie też stwierdzić, że dałem ciała na poziomie proceduralnym, bo mogłem ich nękać do skutku...


Naprawdę szkoda mi było nerwów na walkę z takimi dziadami. Podchodzę do tego tak: za koszt odkupienia zniszczonego baniaka z własnej kieszeni (nawiasem mówiąc, polisy starczyło i na nowy baniak), kupiłem sobie możliwość szybszego zalania nowego akwa. A ponieważ jak szaleć to szaleć, to zastąpiłem profilowane niby 200 (~180l) na proste 240 litrów. Z obu tych decyzji do dziś jestem bardzo zadowolony.


Nawiasem mówiąc z pokrywy Aquaela (która de facto nie jest pokrywą, tylko przyklejoną zewnętrzną listwą zewnętrzną z przykrywkami), ani kropelka nie spada, chyba, że sam coś wychlapię wkopując ponownie roślinę, którą mi te płetwiaste "bandyty" wybebeszyły z piasku :)


Ufff, ale się rozpisałem :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.