Jump to content

Moj początek z malawi:D

Recommended Posts

Witam wszystkich nowych kolegów, Tak naprawde to miałem już wczesniej kontakt z akwarystyką. Zaczynałem od 112l ogólne, po jakimś czasie było mi mało i wskoczyłem na bardzo wysoki szczebel i zakupiłem baniaczek juwela vision 450 w nim miałem biotop amazonki... niestety po 2 latach musiałem sie wyprowadzic z domu w którym mieszkałem do mieszkania gdzie wynajemca gdy zobaczył baniaczek zabronił mi postawienie jego na nowo, wiec musiałem sie pozbyc rybek :( . Zanim wybrałem biotop amazonki bardzo duzo spedzałem czasu na waszym forum zastanawiałem sie nad biotopem malawi,i powiedziałem sobie ze nastepne akwa jakie kiedykolwiek załoze to bedzie własnie Malawi:D i oto jest. Od tygodnia dojrzewa baniaczek 160l. Jeśli chodzi o obsade to pseudotropheus saulosi 4+6. Z tym ze jestem początkującym w tym biotopie to prosił bym o porady i ewentualną ocene mojego akwa.

post-13285-14695713627059_thumb.jpg

post-13285-14695713628354_thumb.jpg

post-13285-14695713630047_thumb.jpg

Filtracja pozostała mi z juwelka:D JBL 1500. i planuje jeszcze jakiś malutki mechaniczny zeby coś napowietrzał:DDD

Akurat napowietrzanie to najmniejszy problem, bo ustawiając odpowiednio rurę wylotu z filtra zewnętrznego jesteś w stanie napowietrzać wodę w zbiorniku poprzez ruch tafli wody.

Do filtracji mechanicznej (służącej do utrzymania czystości w akwarium) sprawdzonym rozwiązaniem jest głowica cyrkulującą z gąbką.

Saulosi jak najbardziej do twojego szkiełka ale jak kolega wcześniej napisał nie w takim układzie. Moim zdaniem układ 2+6 do 8, jednak z autopsji mogę powiedzieć, że o dwa ładnie wybarwione samce i tak jest wtedy trudno. Ostatnio u mnie samiec Alfa został Betą przez co stracił wiele ze swego uroku:sad: . Szkło mam takie samo a układ 2+8.