Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli chodzi o rdzawe to nie wchodzą w drogę innym rybą jak i inne ryby im. Ostatnio miałem tarło rdzawych ale samic nie donosiła ikry, może przez to że było jej to pierwsze tarło.

Co do diety to może i masz rację, że można było by zwiększyć udział mięsnych dodatków. Tylko pytanie. Czy nie odbije się to mocno na saulosach , wszędzie piszą że powinny dostawać pokarm z przewagą dodatków roślinnych ?

Opublikowano

Trzy bo saulosi i afra idą do większego baniaka (138x60x55), a rdzawe zostaną w najbliższym czasie wydane, a w 200l będzie demasonarium.

Co nie zmienia faktu, że saulosi z afrą w 200l mogą spokojnie mieszkać !

Opublikowano

Ja planuję obsadę z Cobue mniej więcej w takim układzie:

Pseudotropeus Saulosi 2+5

cynotilapia afra Cobue 1+3


Myślę że pod względem pożywienia podobne, Cobue w przeciwieństwie do mięsożernej odmiany red top likoma jest bardziej "wszystkożera", jaki pokarm polecacie do takiej obsady?

Opublikowano

Podawaj te pokarmy które wypisałem w swoim jadłospisie masz w nim pokarmy roślinne osi spirulina i NF premium plant cichlid jak i pokarmy zwierzęce i wybarwiające OSI vivid color , OSI brine shrimp i granulat NF premium cichlid. Jedynie co tak jak podpowiada meszek zwiększ udział mięsnych pokarmów . U mnie na tych pokarmach rybki rosną jak na drożdżach , bardzo ładnie się wybarwiają no i nie brudzą wody. Karmiąc tymi pokarmami dostarczysz rybą wszystko co im potrzeba.

  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

mam takie pytanie, obsada docelowa jaką chcę posiadać to:

pseudotropeus saulosi 2+5

cynotilapia afra cobue F1 1+3


pytanie:

ile nie wybarwionych młodych rybek proponujecie kupić żeby mieć pewność że będę miał odpowiednią ilość samców, i uniknę dużego odłowu i problemu z oddaniem rybek.

Opublikowano
mam takie pytanie, obsada docelowa jaką chcę posiadać to:

pseudotropeus saulosi 2+5

cynotilapia afra cobue F1 1+3


pytanie:

ile nie wybarwionych młodych rybek proponujecie kupić żeby mieć pewność że będę miał odpowiednią ilość samców, i uniknę dużego odłowu i problemu z oddaniem rybek.



A kto Ci kaze odlawiac, mlodych sie kupuje po 8 szt by miec te 3 samice, w przypadku saulosi kup 12. Ryby same utworza sobie uklad (bez odlawiania) taki jaki im bedzie pasowal.

Opublikowano
A kto Ci kaze odlawiac, mlodych sie kupuje po 8 szt by miec te 3 samice, w przypadku saulosi kup 12. Ryby same utworza sobie uklad (bez odlawiania) taki jaki im bedzie pasowal.
No jak ma się szczęście jak ja, to na bodajże 8 callainosów ma się jedną samicę a na 12 yello dwie :twisted: Tak czy siak musiałem odławiać a wolałem żywe niż trupki :mrgreen:
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś wielki dzień! :)


po 43 dniach od zalania w końcu doczekałem się 18 mieszkańców, także przedstawiam wam 12szt Pseudotropheus Saulosi, 6szt Cynotilapia Afra Cobue F1.


fm0jolxwwc41.jpg


cztz1rdrugkx.jpg


jlrfdjh6zuej.jpg


Rybki już po ok. 4 godzinach od wpuszczenia pływają po całym akwarium i przeglądają wszystkie kryjówki :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.