Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja brałem po 8-10 z jednego gatunku.

Po ostatniej redukcji 5 samców mam układ

Labidochromis caeruleus - 2+3

Iodotropheus sprengerae - 1+2

Pseudotropheus saulos - 2+5


Więcej samiczek bozia nie dała :(

Akwarium dawało radę również z 5 dodatkowymi samcami ale były nieustawiczne wojny.

Zwłaszcza samce rdzawych są mega waleczne w tym układzie.

Teraz jest imho bardzo spokojny układ

Opublikowano

Zależy jeszcze, jakie masz wymiary tego akwa, jak standard to masz większe pole manewru niż w przypadku narożnego baniaka bo trochę ważniejsza jest powierzchnia dna niż litraż...

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, nie mam doświadczenia jeśli chodzi o fora więc jeśli to złe miejsce na moje pytanie bardzo przepraszam. Proszę o pomoc w dobraniu obsady do trzech zbiorników po 375l każdy. Mam młodzież 3-4cm, która od narybku pływała razem w jednym z tych trzech zbiorników. Chciałabym je rozsądnie podzielić. Planuję następujące haremy (1+3) pyszczaków:


Baenschi benga

Aulonocara calico

Aulonocara fire fish

Sciaenochromis fryeri

Nimbochromis Venustus

Protomelas Spinolotus

Protomelas Boadzulu

Maylandia Estherae Red Red

Nimbochromis Livingstonii


Co z czym najlepiej połączyć? Czy może z któregoś gatunku zrezygnować? Zależy mi na tym aby nie było wielkiej agresji w zbiorniku. Może coś zamienić albo jakiś inny gatunek wziąć pod uwagę? Wiem już że nimbochromisy to nie najlepszy pomysł tak samo jak Red Red. Liczę na pomoc i wskazówki gdyż dopiero zaczynam z Malawii.

Opublikowano

Na wstępie to możesz od razu wykluczyć nimbochromisy, masz wtedy 7 gatunków.

Jeśli chcesz mieć po 3 w każdym to dopisz jeszcze jakie chciałabyś/jakie podobają się i wtedy można będzie pomóc, bo chyba nie chcesz mieć np w 2 zbiornikach ten sam gatunek ?

Opublikowano

No właśnie nie chcę mieć tych samych ;)

Podoba mi się kilka gatunków ale nie wiem czy np. Hongi by mógł z czymkolwiek z tych wyżej opisanych pływać. Głównie chcę się zdać na opinie posiadaczy Malawii, którzy mają doświadczenie. Z nimbochromisów zrezygnuję mogę je zamienić np. na Melanochromis cyaneorhabdos Maingano. Z reszty, która ewentualnie (wizualnie) mi się podoba to np.:

Pseudotropheus saulosi, pseudotropheus crabro, Cynotilapia Afra. Tylko czy nie będzie ich za dużo w takich małych zbiornikach?

Opublikowano

Melanochromis cyaneorhabdos maingano

Cynotilapia afra


możesz połączyć np z Metraclima msobo magunga

albo


Metriaclima estherae red red z


Melanochromis auratus

Pseudotropheus acei


To była mbuna.

Aulonocary możesz trzymać z protomelasami i frejkiem, ale które dokładnie i jakiej ilości to może ktoś inny napisze :)

Opublikowano

Witaj.

Masz fajne baniaczki. Na twoim miejscu podzieliłbym je między trzy rodzaje pyszczaków:

dużą mbunę, małą mbunę z ew. mix. i non-mbunę.

DUŻA MBUNA:

Metriaclima zebra chilumba Maison Reef

Labeotropheus trewavasae

Melanochromis auratus/chipokae...lub inny

MAŁA MBUNA z ew. MIX

Cynotilapia hara gallireya reef

Metriaclima sp."Membe deep"

Iodotropheus sprengerae

Pseudotropheus acei itungi

NON MBUNA

Aulonocara baenschi benga

sciaenochromis fryeri

Protomelas Boadzulu.

To takie moje propozycje na szybko.

Pozbyłbym się A. calico i fire fish, to są sztuczne, nieprzewidywalne pod względem zachowań ryby.

Pozdrawiam

Opublikowano

"Typowy" Pseudotropheus acei (luwala) nie jest małą mbuną, wiem bo miałem, ale odmiana itungi, z tego co pisze internet, rośnie kilka centymetrów mniejsza. Auratusa zaproponowałem do tej większej mbuny, gdyż....każdy kto miał Melanochromisy z tej rodziny, wie dlaczego. Zresztą, jak zasugerowałem, nie musi to być auratus.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.