Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Nie lada wyzwaniem okazał sie ostatnio wybór grzałki. Zastanawiaja mnie roznice w funkcjonalnosci grzalek np Hagena za 32zl(200W) i Tetry za 49zł(200W).


Czy warto dawac te 20zł wiecej czy moze przeznaczyc na cos innego?


Zarowno o jednych jak i drugich grzalkach slyszalem rozne opinie dlatego udezram jeszcze do szanownego grona z prosba o wypowiedzi.


Pozdrawiam!

Marcin

Opublikowano

Są zwolennicy takich czy innych grzałek. Osobiście nie przykladam do tego zbytniej wagi. Mam różne grzałki, hagena, aquaela, skalara, firmy krzak ... wszystkie działają, w jednej aquaelce po 5 latach strzelił termostat i się nie wyłączała. Założyłem jej RT-2 i grzeje do dzis , juz chyba z 8 lat. W 300l Malawi z sumpem mam 3 grzałki aquaela bez termostatu po 9 zł sztuka, i RT-2. Dzięki temu nawet jak jedna padnie nie pozostaje bez grzania, a wymiana kosztuje mnie 9 zł. Tu istotnie zdazyło mi sie że jedna pękła, ale nie powiem na 100% czy jej nie pomogłem.

Reasumując, ja wybierając grzałki kieruje się rozmiarem, moca i ceną. te 3 auqaele 100Wattowe kupiłem dlatego że inne wystawały mi z sumpa :P, a potem okazało sie że sa inne zalety jak redundancja urządzeń.


Kot.


PS. Teraz wszyscy na mnie na krzyczą, że dobra grzałka to podstawa, ale ja i tak swoje wiem :P

Opublikowano

ja mam grzalke aquaela i sobie chwale. co prawda skala na pokretelku ma sie nijak do rzeczywistosci ale tak naprawde to kogo to obchodzi ;) i tak niezbedny w baniaku jest termometr. kilka dni zajmie odpowiednie ustawienie termostatu i sprawa zalatwiona na lata ... dla mnie zakup "firmowej" grzalki to wyrzucenie kasy.


przy doborze grzalki warto pamietac aby nie przesadzac z moca. ja w 200l mam 100W od ponad dwoch lat. wieksza moc bedzie szybciej grzac, wiec czesciej sie wlaczac/wylaczac. im czestsze te zmiany tym szybciej grzalka sie starzeje ;) a druga wada jest taka ze w przypadku awarii szybciej zagotuje sie woda. tak naprawde grzalki nie dobiera sie tylko i wylacznie do litrazu baniaka, a do roznicy temp otoczenia wzgledem docelowej w baniaku ;)


pzdr

jas

Opublikowano

W sumie duże grzałki z termostatem używałem i używam tylko jagera. Jeden raz zdarzyła się awaria i grzałka tego producenta po około 8-10 latach użytkowania przestała grzać. Mam też mniejsze grzałki z termostatem jak i bez aquaela i jakiś chyba no name dostałem to w spadku i nie wiem jakiej jest firmy. Grzałki nigdy nie zawiodły. Ze słyszenia wiem jednak, że czasami grzałki nawalają i dlatego kupiłbym ponownie jagera bo mam do niego zaufanie. Co do grzałki tetry to też taka dostałem i ... pobiłem ;(, jedno co rzuciło mi się w oczy a raczej w palce to fakt, że grzałka po 2 letnim okresie nie używania miała strasznie ciężko chodzącą regulacje temp. IMHO warto jednak kupić dobrą grzałkę gdyż wyjeżdżając z domciu pozostawiasz rybki mając spokojniejszą głowę. Stawiam na jagera.

Opublikowano
Stawiam na jagera.


A ja wrecz przeciwnie! Dostalem od kolesia zielonego Jagera ktory pracowal jakies 1,5roku. Pewnego razu zona zapytala czemu dalem taka ciepla wode(bylo 29stopni w 112L). Dzieki temu ratowalem 8szt malych yellowkow. Od tego czasu pozwolilem jej nawet nakarmic rybcie :), ale pod moim nadzorem ;).


Prawdopodobnie padnie na Hagena ale to jeszcze do przemyslenia.


Czy mozna prosic o jakies foto jak macie zamaskowane grzalki w wypadku tla zewnetrznego.

Opublikowano

Kiedyś na innym FORUM obserwowałem i uczestniczyłem w podobnej dyskusji i ... dostało się praktycznie każdemu producentowi, nie ma sprzetu idealnego i to jest smutne bo grzałka powinna być niezawodna. Pocieszające jest to, że jednak awarie nie są aż tak bardzo częste.

Opublikowano

jeśłil już wyregulujesz temperature, to możesz ja połozyć na dnie z tyłu za kamieniami. wówczas tylko kabel trzeba jakos schludnie wyprowadzić.


Kot.

Opublikowano

co do kladzenia grzaly na dnie i wspomnianego jaegera to producent tego nie poleca. Ta grzala ma narysowany minimalny i maksymalny poziom zanurzenia, wiec teoretycznie nie jest w pelni zatapialna. Mam taka i moja stoi w pionie w rogu akwa, ale widzialem, ze Siemion swoja ma zanurzona juz dlugo dlugo i dziala. Takze taka mala moja uwaga ;)

Opublikowano

ja nad inne grzałki przedkładam skalara , mogę go położyć na dnie, zawiesic na na boku pełna swoboda no i ta regulacja przy wtyczce pełny komfort, w kotniku na dnie leży najzwyklejszy szut podłączony do RT2 prostota i wygoda ot co

Opublikowano

A propos, jest jakiś przelicznik moc grzałki ---> pojemność zbiornika znalazłem sklep z grzałkami Skalara, bo nie pierwszy raz słyszę pochlebne opinie ale największa ma moc 200W

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.