Skocz do zawartości

Tło ze szmatek kuchennych i CX kolegi barcida


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki uprzejmości i za zgodą kolegi barcida wklejam całość informacji jaką od niego dostałem czyli know how :D jak zrobić takie tło ze szmatek kuchennych.

Zawarte też są uwagi i co wyszło nie tak i jak poprawić.

Myślę że temat kolega uzupełni wkrótce zdjęciem swojego dzieła.


Moim zdaniem pomysł ma potencjał że ho ho:D

a wkrótce kolega obiecał że pokaże jak robi moduły tą metodą.


Ja wykorzystam jego pomysł do wykonania po 2 latach nowego tła do swojej Tanganiki które już wiem że będzie jednocześnie kaseciakiem narożnym lewym

oto informacja od barcida.


Witam.

Jako, że obiecałem opisać swoje tło, a moduły DIY powstaną w następnym tygodniu pozwoliłem sobie, zachęcony przez kolegę z forum na opisanie po krótce sposobu wykonania w/w. Pisałeś, że zabierasz się za tło, może będę pomocny.

Tło jest robione na wzór tła: https://www.afstyle.eu/

Zrobiłem je ze szmatek kuchennych (dobrze chłoną wodę) zamoczonych w CX5.

Najpierw zrobiłem na płaskiej powierzchni wzór (poukładałem odpowiednie kamienie - tam gdzie tło miało być bardziej wypukłe kamienie większe, tam gdzie wklęsłe nie dawałem nic. Następnie okładałem "szablon" folią do pakowania, folię skrapiałem wazeliną (aby nałożone szmatki zamoczone w betonie nie przywarły do formy) i nakładałem warstwami szmatki zamoczone w CX5. Beton powinien mieć konsystencję ciasta na naleśniki Po wyschnięciu odrywałem powstałą skorupę i tu powstał problem ponieważ powierzchnia była stosunkowo duża tło łamało się w wielu miejscach. Wzmocniłem je nakładając od wewnątrz siatkę tynkarską i "zamalowując" CX5. Takie rozwiązanie było niezłe, ale tło jako całość było ciężkie i w akwarium ważyło by stosunkowo dużo. Aby zniwelować ciężar w zalanym wodą zbiorniku na wewnętrznej stronie tła nałożyłem piankę budowlaną wodoodporną (nie pamiętam jakiego producenta) i pozostawiłem do wyschnięcia. Później pianę obrobiłem opalarką (żeby uzyskać w miarę gładką powierzchnię i żeby tło nie było zbyt grube). Pianę pomalowałem lakierem do malowania łodzi (niestety nie pamiętam producenta).

Strukturę zewnętrzną zmałpowałem z tła z linku. Nakładałem pędzlem beton i szpachelkami nadawałem odpowiednią formę. Po wyschnięciu rylcem tworzyłem spękania itp., na końcu pilnikiem spiłowywałem ostre krawędzie itp. Po tym malowałem wszystko lakierami akrylowymi.

Całość robót zajęła mi ok. 26 godzin.

Błędy jakie popełniłem:

1. Dałem za dużo pianki i mimo iż tło waży (na sucho) jakieś 15 kg. to wyporność jest zajebiście duża - tło pływa po powierzchni musiałem zamontować nad akwarium wsporniki, które przytrzymują tło aby nie wypływało. Nie chciałem montować go na silikonie, bo zależało mi na tym aby było mobilne.

2. Robienie w całości na podstawie jakiegoś tam wzoru całego tła jest strasznie upierdliwe. Tło łamało się wielokrotnie w różnych miejscach, trzeba było dawać sporo wzmocnień co w konsekwencji zwiększało jego wagę. Jak robiłbym to teraz to na pewno najpierw zrobiłbym w miarę cienkie moduły a potem sklejał je w całość.

3. Tło strasznie ciężko się obrabia (ciężko przyciąć go równo). Ciąłem go fleksem i nie jest idealnie. Ma zadziory, które trzeba było spiłowywać. Żmudna praca.

To tyle, zdjęć z pracy nie mam, ale w razie jakiś pytań pisz, zadawaj pytania postaram się w miarę możliwości odpowiedzieć.

P.S. Będę robił moduły do akwa za parę dni to założę temat DIY i postaram się opisać poszczególne fazy.

Pozwolę sobie na skopiowanie części korespondencji z forumowym kolegą:

U mnie chyba nie trzeba będzie aż tak się łamać, bo to tylko 80cm (112l). Żeby było łatwiej nic nie pominąć wypunktuje co jest troszkę niejasne;


1) Te szmatki kuchenne zastępują styropian i stanowią podstawę? Zamaczam je w cx 5 i one już zostają w tle i później są w akwarium? Jakich ściereczek użyłeś?


2) Czy w tle do 112l ta pianka i lakier są konieczne?


3) Czy zamiast kamieni nie lepiej np nałożyć po prostu w pewnych miejscach więcej betonu?


4) Odnośnie tej folii i wazeliny to chyba muszę poczekać na zdjęcia


5) Jakich kolorów lakierów akrylowych użyłeś?

Odp:


Chyba na wstępie tyle, ciężko mi sobie niektóre rzeczy wyobrazić jak mają wyglądać

ad1.

Ściereczki np "jasiek niezbędny" ważne żeby dobrze chłonęły wodę. Przed zamoczeniem w betonie trzeba je wsadzić do wody, potem wycisnąć aby były wilgotne. Stanowią podstawę modułów. Nie używałem styropianu. Przestrzeń pomiędzy tłem a tylną ścianą jest pusta (można wsadzić grzałkę etc.), podobnie jak w firmowych tłach 3d.

ad2.

Ciężko powiedzieć. Prawdopodobnie pianka nie będzie konieczna. Ja użyłem pianki przede wszystkim w celu zmniejszenia ciężaru tła w akwarium. Chciałem aby ważyło jak najmniej (aby unosiło się w wodzie), niestety przedobrzyłem i pływa po powierzchni

Myślę że rozmiar 80x 35 (dobrze trafiłem?) spokojnie wytrzyma na samych ściereczkach + ewentualnie jakieś wzmocnienie z siatki. Lakier w takim przypadku oczywiście zbędny.

ad3.

Kamienie o których napisałem stanowią tylko część formy na którą nakładane są ściereczki z CX5(wcześniej folia i wazelina). Stanowią w którym miejscu ma być wypukłość tła. Oczywiście zamiast kamieni można użyć np. plastikowych misek , co kto lubi.

Nie wiem czy dobrze opisałem w poprzedniej wiadomości tło. Nie jest od tylnej strony akwarium płaskie. Ma wypukłości i wklęśnięcia. Tył oddaje po części obraz przodu.

Dodanie większej ilości betonu poskutkuje zwiększeniem wagi samego tła. Oczywiście możesz nałożyć więcej CX5, ale jestem pewien, że same szmatki jako "zbrojenie" nie wystarczą. Będziesz musiał wzmocnić konstrukcję siatką. Chyba, że nawalisz sporo betonu

ad4

Jak masz ułożoną mniej więcej "formę", na której będziesz wzorował swoje tło, czyli gdzie ma być górka a gdzie dolinka, nakładasz folię aby beton nie związał z formą. Forma ma pozostać na stole

ad5

Trzy podstawowe brązowy (użyłem heban), czarny i biały. Oprócz tego możesz użyć siena, błękit paryski, ugier.

Podkład z brązowej (wmalowałem we wszystkie szczeliny), na to suchy pędzel czarna (bardzo oszczędnie), biała, kombinacja czerni, ugru i siena palona. Na koniec biała + barwnik błękit paryski.

Brzmi strasznie, ale myślę, że wystarczą trzy podstawowe

Ważne, ja popełniłem błąd, że moje tło w niektórych miejscach jest zbyt wypukłe, przez co zajmuje za dużo miejsca. Teraz zrobiłbym mniej wypukłości a efekt stworzyłbym poprzez inne malowanie tła.

Przesyłam w podzięce za blok absorbera, filtr kasetowy i wiele innych.

Pozdrawiam

barcid



W oparciu o ten opis będę tworzył swoje "kaseciakotło"

  • Dziękuję 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem ciekawy pomysł...

Jeśli mogę poteoretyzować... :) Nie dawał bym wazeliny tylko na folię od razu rozłożył bym siatkę tynkarską aby mieć już wstępnie wzmocnienie tła. A jeśli folia zostanie to przecież w akwarium nie będzie miała na nic wpływu.


Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem ciekawy pomysł...

Jeśli mogę poteoretyzować... :) Nie dawał bym wazeliny tylko na folię od razu rozłożył bym siatkę tynkarską aby mieć już wstępnie wzmocnienie tła. A jeśli folia zostanie to przecież w akwarium nie będzie miała na nic wpływu.


Wysłane z telefonu



Jako, że to mój "pomysł" pozwolę sobie na odpowiedź. Siatka tynkarska jest mało plastyczna, położenie jej bezpośrednio na "formę" spowoduje, iż nie oddamy w pełni struktury formy. Folia faktycznie w akwarium nie zaszkodzi:p, mogłaby wręcz stanowić pewne wzmocnienie.

Siatkę tynkarską dawałem tylko w miejscach, w których tło łamało się. Pozostała powierzchnia jest bez siatki, tylko pianka.

Myślę, że bardzo dobrym rozwiązaniem mogłaby być siatka jutowa. Nie wiem tylko jak zachowywała by się w wodzie. Beton przecież nasiąka. Czy po pewnym czasie nie uległa by rozkładowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Myślę, że bardzo dobrym rozwiązaniem mogłaby być siatka jutowa. Nie wiem tylko jak zachowywała by się w wodzie. Beton przecież nasiąka. Czy po pewnym czasie nie uległa by rozkładowi?



Nie polecam, zszyłem koszyk na złoże grubym kordonkiem, myślałem że tylko ściemnieje, niestety rozpuścił się w wodzie, także pewnie podobnie zachowa się siatka jutowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"burza mózgów" zawsze rodzi postęp w temacie ale czy możesz barcid wkleić efekt swojej pracy bez względu jaki to biotop bo chodzi o efekt tła jaki uzyskałeś i na ile udało się osiągnąć ten ze wzorca:D

twoje doświadczenia są cenne a ja już zacząłem prace nad "tłokaseciakiem":D więc wszystko chłonę i każda podpowiedz cenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą siatką i wzmocnieniem wydaje mi się, że może być największy problem. Zdjęcia tła w akwarium i zdjęcie gotowego modułu służącego do niedawna jako skimmer. Moduł zrobiony na samych szmatkach, bez wzmocnień. Metodyka pracy ta sama w obu przypadkach, z tym, że moduł dostosowany wielkością do pompki jaka była zamontowana w środku. Wzór od początku do końca mój:D bez korzystania z gotowców z internetu;)




[/ATTACH]

Do zdjęcia z całego tła odsyłam do tematu http://forum.klub-malawi.pl/pierwsze-malawi-546-l-t27004.html?t=27004 (nie wiem jak wstawić zdjęcie, które było załącznikiem w innym temacie)

post-16931-14695728410047_thumb.jpg

post-16931-14695728414148_thumb.jpg

post-16931-14695728417717_thumb.jpg

  • Dziękuję 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super to wygląda ;-) dzięki za opis aż chce się spróbować zrobić coś takiego samemu.

Zrobiłem kiedyś tło z kawałka materiału nasączonego żywicą epoksydową i opsypanego piaskiem podobną metodą tzn. ułożyłem taki nasączony kawał prześcieradła na przygotowane kamloty pokryte streczem, tło służyło przez kilka lat ale przy próbie wyciągnięcia go z akwarium pękało w palcach. Tak sobie myślę że dobrym usztywnienie wzmocnieniem była by cieniutka mata z włókna szklanego.

Pozwoliłem sobie dodać zdjęcie akwarium kolegi barcid

attachment.php?attachmentid=8049&d=1457544051

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super to wygląda ;-) dzięki za opis aż chce się spróbować zrobić coś takiego samemu.

Zrobiłem kiedyś tło z kawałka materiału nasączonego żywicą epoksydową i opsypanego piaskiem podobną metodą tzn. ułożyłem taki nasączony kawał prześcieradła na przygotowane kamloty pokryte streczem, tło służyło przez kilka lat ale przy próbie wyciągnięcia go z akwarium pękało w palcach. Tak sobie myślę że dobrym usztywnienie wzmocnieniem była by cieniutka mata z włókna szklanego.


Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka



Zastanawiałem się nad żywicami i włóknem szklanym. Myślę, że było by to rozwiązanie optymalne, natomiast moja koncepcja polegała na zminimalizowaniu kosztów materiału. Mimo, iż użyłem materiałów powszechnie dostępnych i tanich, to lakiery i pianki kosztowały stosunkowo dużo. Możliwe, że zastosowanie siatki z włókna szklanego obniżyło by koszty, bo nie trzeba by walić tyle betonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ponieważ będę potrzebował kilka modułów do nowopowstającego akwarium postanowiłem wykonać kontrolnie jeden a'la Barcid. Pomyślałem że mógłby być pionowo umocowany we wnęce którą będę miał w baniaku

attachment.php?attachmentid=8400&d=1460996561

Starałem się wykonać to zgodnie z instrukcjami zawartymi w pierwszym poście tego wątku.

Jako podkład użyłem kamieni ze starego akwarium. Wklejam zdjęcia z poszczególnych etapów produkcji oraz to co wymodziłem. Jestem średnio zadowolony z efektu końcowego. Daleko do tego co uzyskał Barcid. Nie robiłem tego według konkretnego wzorca tylko trochę improwizowałem. Wypukłości są wg mnie zbyt obłe. Następne postaram się zrobić takie bardziej ciosane. Chyba trzeba więcej betonu nałożyć i więcej dłubać niestety.

Pomalowałem to farbami do betonu Betondur. Kupiłem tylko trzy kolory.

Najpierw na wszystko grafit potem delikatne mazy z rudoczerwonego i na koniec suchym pędzlem kremowy. Mam nadzieję że nic szkodliwego nie będą puszczały do wody.

Moduły te chyba trzeba wymoczyć dobrze w wodzie bo z wątku (skałki DIY -post #69 http://forum.klub-malawi.pl/moduly-skalki-diy-t20544p12.html) wynika że CX5 zmienia PH, a o tym w tym wątku nic nie ma. Ja mam jeszcze daleko do zalania akwarium więc zdążę wymoczyć ;).

post-14424-14695728846835_thumb.jpg

post-14424-14695728848975_thumb.jpg

post-14424-14695728850362_thumb.jpg

post-14424-14695728852504_thumb.jpg

post-14424-14695728853897_thumb.jpg

post-14424-14695728855163_thumb.jpg

post-14424-14695728856731_thumb.jpg

post-14424-14695728857694_thumb.jpg

post-14424-14695728865669_thumb.jpg

post-14424-14695728868104_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.