Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Planuje sam zbudować szafkę pod standardową 150x50x50. W pierwszej wersji chciałem dać dwie pionowe przegrody więc także standard ale ostatnio wpadł mi do głowy pomysł aby przy tej wielkości nie bawić się w filtry kubełkowe a zastąpić je sumpem w tym przypadku wstawianie dwóch przegród jest nieciekawe (mało miejsca na sump).

Pomyślałem o wstawieniu jednej przegrody dzielącej szafkę 50cm do 100cm, tylko czy to 100cm bez pionowej przegrody to nie za dużo?


Założenia do szafki to:

tył z pełnej płyty 18,

blat myślę zrobić podwójny tzn płyta 18 plus na to jeszcze blat kuchenny 38mm (względy wizualne a przy okazji znacznie wzmocni szafkę).


Główne pytanie to co myślicie o tych 100cm bez żadnej podpórki?

Opublikowano

Oczywiście stelaż jest dobrym wyjściem ale mam mocno ograniczony budżet a przy stelażu musiałbym sporo zlecić u ślusarza (mam na myśli spawanie np) z tego co poczytałem znaczenie podniesie to koszt.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

mój stelaż kosztował koło 130zł gotowy, przy czym jak już zabiorę się za jego obudowanie, będę go mógł obudować znacznie tańszymi płytami 10mm a nie 18-tką, bo drewno nnie będzie unosić ciężaru ;)

koszt ten sam a wnętrze ogromne i spokojny sen - bezcenne ;)

stela%C5%BC.png

IMG_20111015_232523.jpg

Opublikowano

Przekonałeś mnie do rozważenia jeszcze raz tej opcji ze stelażem, zobaczę ile u mnie będzie kosztowało pospawanie podobnego stelaża.

Jedno pytanie mi się nasuwa, płyty podokręcasz od góry i z boków a jak zamontować zawiasy na drzwiczki, do normalnych zawiasów będzie przeszkadzał stelaż?

Opublikowano

tylko rozważ zakłady spawające tłumiki a nie takich robiących np bramy i materiał kup sam i dotnij (w sklepie dotną), bo u mnie w mieście rozpiętość cenowa spawania była między 100-600zł za usługę


aaa i sorry pomyłka - spawanie kosztowało 90zł z malowaniem podkładową

koszt materiału ~120zł

ale Twój będzie zdecydowanie mniejszy


drzwiczki nie będą otwierane - przykręcę po 4 magnesy i płyta będzie wkładana - drzwiczki by mi przeszkadzały - ale są rozwiązania umożliwiające montaż drzwiczek: patrz wątek od Misyo, dział DIY, "840l miszyn akwa"

Opublikowano

Przejrzałem wspomniany wyżej temat i już wiem w jaki sposób są zamontowane drzwiczki niestety odbija się to na estetyce (ja mam to akurat w nosie ale moja lepsza połówka ma w tym temacie inne zdanie).

Porównam koszty każdego rozwiązania i wtedy podejmę decyzję w którą stronę idę.

Opublikowano

Drzwiczki można zamocować na zwykłych zawiasach puszkowych ale wkręconych w niewielkie formatki, takie pionowe wąskie paski np. 10-15cm. Na estetyce wiele nie straci a sposób montażu jest pewny i drzwi moga się nawet otwierać > 90st. w zależności od rodzaju zawiasu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.