Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłam dzisiaj rybki. Mają około 4 cm, są wesołe i ciekawskie ;) Zastanawiam się tylko po jakim czasie jeden żółtawy samiec nabierze ładnej niebieskiej barwy i czy zależy to tylko od wieku?

Opublikowano

Nie zależy to tylko od wieku, problem jest bardziej złożony. Zależy od:

1. Wystroju i wielkości akwarium (im większe tym lepiej)

2. Ilości ryb w tym ilości samców (im więcej tym wybarwią się później)

3. Obecności innych gatunków

4. Po części pokarmu (niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę)

5. ??


U mnie pierwszy samiec wybarwił się przy długości ok. 5-5.5cm. Kolejny chwile później. Na następne czekam do dziś… choć powoli zdradzają swoją płeć 2-3 kolejne. Będę musiał niedługo zrobić redukcje obsady...

Opublikowano
Kupiłam dzisiaj rybki. Mają około 4 cm, są wesołe i ciekawskie ;)

sadzac po rozmiarze moga miec ok 4 miesiecy ...


Zastanawiam się tylko po jakim czasie jeden żółtawy samiec nabierze ładnej niebieskiej barwy i czy zależy to tylko od wieku?


u mnie pierwszy samiec wybarwil sie po ok pol roku, trzeci po poltora roku. kiedy sie wybarwi zalezy od wieku ale raczej dotyczy to dominanta. kolejne beda sie wybarwiac szybciej lub pozniej w zaleznosci od wielkosci baniaka, hierarchii w stadzie itp, itd


pzdr

jas

Opublikowano

kilku dni... hmm, nie no to tez nie do konca jest nieprawda, jak dostalam swoje sauloski to jeden z samcow faktycznie zaczal sie wybarwiac prawie od razu po wsadzeniu do akwa i rosnie znacznie szybciej od reszty rodzenstwa i nabiera coraz bardziej odpowiednich kolorkow jakimi bedzie sie szczyscil jako dorosla ryba :)

Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi. :) Przynajmniej będę wiedziała ile czekać, bo w sklepie mi powiedziano, że to kwestia kilku dni.


moze byc i tak, jesli sprzedawca celowo nie dal dominanta i mial swiadomosc tego ze wybral dla Ciebie inne zdominowane samce to faktycznie moga sie one ujawnic bardzo szybko ale przy 4-ro cm rybkach jakos nie bardzo w to wierze ;) po za tym w pierwszym poscie pytalas kiedy Twoj samiec nabierze "ladnej niebieskiej" barwy, a wybarwiony i wybarwiający sie to spooora roznica ;)


pzdr

jas

Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi. :) Przynajmniej będę wiedziała ile czekać, bo w sklepie mi powiedziano, że to kwestia kilku dni.


Dominant i ryby walczące o dominację wybarwią ci się bardzo szybko o ile nie masz wielu silnych ryb innego gatunku. Jeżeli wykazują niebieskawe przebarwienia to można liczyć to na 2-4 tygodnie. Na kilka dni raczej bym nie liczył stałoby się tak tylko wtedy gdyby ryba była już wyraźnie niebieska z zółtymi przebiarwieniami i tylko w związku ze zdominowaniem stała się szaro- żółta. Ryby zdominowane mogą się wybarwiać nawet do 1,5 roku więc o wiele lepiej byłoby aby były 2-3 samce równe sobie siłą wtedy szybko zaczyna wyglądać to super.

Opublikowano

Moje rybki gdy do mnie dotarły rozmiarem odpowiadały Twoim. Po około dwóch miesiącach zacząl wyabrwiać się jeden z samców saulosi - największy (zaczęły mu ciemnieć płewy, zwłaszcza grzbietowa). Teraz, po kolejnym miesiącu, cały jest niebieski, a pysk i płetwy piersiowe i grzbietowa są granatowo-czarne. Nie są to jednak jeszcze te kolorki które oglądać można w galerii (polecam zdjęcia kisora). Zaczął się też delikatnie wybarwiać następny, drugi co do wielkości. Dodam tylko że moje saulosi mają za towarzystwo I. sprengerae, a ten najbardziej wybarwiony samiec rządzi w całym akwa 8) pozdrawiam 8)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam saulosi od poczatku mojego akwa malawi i odchowalem juz calkiem sporo malych ryb.

To co powiedzial sprzedawca moze byc prawda. Jesli rybki z malego akwa ze sklepu wpuscisz do duzego domowego baniaka to dominujacy samiec moze sie szybciutko wybarwic. Chodzi mi tutaj o to ze dostanie niebieskawego kolorku i pociemnieja mu pletwy. Do pelnego wybarwienia jak u doroslej ryby trzeba jednak dosc dlugo poczekac. U mnie ok 1 roku.

To ze maja ok 4 cm nie powinno byc zadna przeszkoda. U saulosi ( przynajmniej moich) mozna poznac juz 3 cm samce. Poza tym nie zdarzyla mi sie jeszcze samica z atrapa jajowa...to co jest bez atrap zawsze = samica.

Opublikowano

A u mnie bylo inaczej:) Kupilem 2 cm sauloski i wpuscilem je do baniaka, po miesiacu czasu dwum samca zaczely ciemniec pletwy, a jeden pomalutku zaczal sie wybarwiac, 3 tyg temu tem samiec ktory najwczesniej zaczal sie wybarwiac juz stal sie prawie niebieski bo zostala mu tylko pletwa ogonowa i grzbietowa no i musi nabrac mocniejszego koloru. Jednak do zeczy drugi samiec praktycznie caly czas byl zolty i nic nie chcial sie wybarwic... 3 tyg temu wstalem rano a on byl nie do poznania caly jasno niebieski, na chwile obecna jest juz w pelni wybarwiony a tamten wybarwia sie juz 4 m-ce i cos przestalo mu isc to po tym fakcie:D TAkze to naprawde strasznie roznie;)


pozdrawiam:) aha a dzis moje dwie samice inkubuja XD po prostu szal:)


p.s. musialem sie pochwalic, moje pierwsze dzieci beda:P

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.