Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Myślę nad założeniem akwarium o wymiarach 120 szer 160 wys 50 gł.

Dość nietypowy wymiar. Zastanawiam się z czego wykonać taki baniak.

Jakie szkło zastosować, czy może akryl? No i ile taki baniak może kosztować?


Wyedytowałem tytuł. Najpierw podajemy dno x.y. razy wysokosc :)

Gorol

Opublikowano

Przy tej wysokości to raczej zdecydowałbym się na inny biotop (palety?) bo w Malawi myślę że max do 1 metra coś się będzie działo a powyżej raczej pustawo. Zwłaszcza że przy 50 cm głębokości i 120 długości nie pozwala na dużą non-mbunę.

Opublikowano

stracisz 5cm na szybę potrójna żywicowana 15-tka - czyli baniak będzie miał netto 110x40x155h - kaplica ;)


nawet dla palet :P


kombinuj bardziej, bo w 40cm szerokości nawet nie zanurkujesz ;)


z paletami black-water chociaż nie miałbyś glonów, bo w malawi czyszczenie szyb to będzie koszmar - zwisanie z sufitu na podciągach??


nie widzę tego

--

a w zasadzie widzę... ale musiałbyś mieć bardzo wydajne pole siłowe ;)

najlepiej takie jednostronne - blokujące materię od wewnątrz-->out :D


pewnych rzeczy się zwyczajnie nie opłaca robić

Opublikowano
Przy tej wysokości to raczej zdecydowałbym się na inny biotop (palety?) bo w Malawi myślę że max do 1 metra coś się będzie działo a powyżej raczej pustawo. Zwłaszcza że przy 50 cm głębokości i 120 długości nie pozwala na dużą non-mbunę.


eliot w naturze te ryby pływają na różnych głębokościach, wiec wątpię, aby nawet 2 m były problemem - jedyną rzeczą jaką trzeba by było zapewnić to to, żeby ryby miały po co podpływać na daną wysokość. Myślę ze gdyby miały na każdej wysokości dekoracje (np obrośnięte glonem) to i tam by były.

Innym problemem jest obsługa takiego baniaka - i tu wydaje mi sie problem a nie w tym czy będą pływać po całej wysokości czy nie.

Opublikowano
eliot w naturze te ryby pływają na różnych głębokościach, wiec wątpię, aby nawet 2 m były problemem - jedyną rzeczą jaką trzeba by było zapewnić to to, żeby ryby miały po co podpływać na daną wysokość.
Dokładnie tak, muszą mieć cel ale w tym baniaku nie widzę możliwości umieszczenia wysokich dekoracji, tło 3D przy tej głębokości to porażka, ew. wysoki korzeń. Wątpię aby mbuna nadająca się do akwa o pow. dna 120x50, pływała w górnych partiach takiego baniaka poza porą karmienia.
Opublikowano

85 cm wysokości to już jest górna granica, tego na co można sobie pozwolić Wyższe tyko w stalowej ramie W innym wypadku to balansowanie na krawędzi

Już kilka bardzo wysokich akwarii w Polsce poleciało Akwa które ma wyskość 80 cm prezentuje się zajefajnie Pózniej wam pokażę 200x50x85h

Konkretny ekran rekompensuje trudności w serwisowaniu

Opublikowano

kiedyś na jakimś innym forum widziałem właśnie takie pod metr... najpier były palety, potem chyba malawi... w takiej ścianie z kamienia, z drzwiami "na zaplecze" z takim kamiennym łukiem jak w starym zamku...

nad akwa była taka drabina stalowa do przemieszczania się - było wasko i głęboko

ale właśnie nie mogę znaleźć linka, a tam koleś opisywał problemy w obsłudze

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.