Skocz do zawartości

Parametry prosze o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bambus I kokos sa malo spotykane w akwa z tym biotopem wszystko zalezy od tego lie masz litrow ja u siebie w 240l mam malej wielkosci korzen I nie wplywa on na PH ani troche wiec wydaje mi sie ze przy podobnym zbiorniku nie bedzie problemu z kokosem lub bambusem

Opublikowano

mój baniak ma 540 litrów i 150kg dolomitu który trzyma wysokie ph, myślałem nad jednym kokosem lub jednym bambusem, oczywiście oba wygotowane w solance

Opublikowano

Mysle ze mozesz dawac bez problemu !

Tak na marginesie to bylem ostatnio u hodowcy ktory mial kokosowe polowki w akwa a w nim sporo demasoni wiec chyba wielkiego wplywu to nie mialo na wode tymbardziej ze masz taki litraz

Opublikowano
Mysle ze mozesz dawac bez problemu !

Tak na marginesie to bylem ostatnio u hodowcy ktory mial kokosowe polowki w akwa a w nim sporo demasoni wiec chyba wielkiego wplywu to nie mialo na wode tymbardziej ze masz taki litraz



to może u tego samego hodowcy byliśmy, w choszcznie? Co do samych glonojadów to mają sie dobrze z pysiami, jak były małe to były szczypane i płetwy miały obgryzione, ale szybko urosły (te same warunki żywieniowe..... robią u mnie za sprzątaczy) i teraz czują się świetnie, przynajmniej tak wyglądają. Sama chęć do przystąpienia do tarła to już oznaka że im dobrze.

Opublikowano

Też miałem glonki zostały po zmianie biotopu (miały 3 lata i szkoda było oddawać :)). Na początku było ok ale jak pyszczaki podrosły to glonojady były bardzo gnębione gdy właziły im w rewir, i chcąc nie chcąc je oddałem.

Opublikowano
Też miałem glonki zostały po zmianie biotopu (miały 3 lata i szkoda było oddawać :)). Na początku było ok ale jak pyszczaki podrosły to glonojady były bardzo gnębione gdy właziły im w rewir, i chcąc nie chcąc je oddałem.


ja mam dosyć już spore pyszczaki i zazwyczaj nie zwracają uwagi na glonojady, jedynie w czasie tarła przeganiają je z rewirów, pozatym glonojady najbardziej aktywne są nocą a wtedy pyśki ''śpią". Po zgaszeniu światła wrzucam kilka wafersów, bo z samych resztek glonojady nie wyżyją a glonów też za wiele nie mają.

Opublikowano

Witam dziś znów podmieniałem wodę i robiłem pomiary proszę o analizę, z góry dziękuję:

N03-25

N02-0

GH-7

KH-11

PH-7


P.S. Jak jest dobrze to dziękuję jak jest źle to co podawać??

Opublikowano

oprócz pH to w porządku...Spróbuj je podnieść...

,,Przy odczynie obojętnym pH (7,0) pyszczaki mają problemy z rozmnażaniem (ikra nie rozwija się prawidłowo). W kwaśnej wodzie pielęgnice z Malawi staja się płochliwe, zapadają na choroby, nie przyjmują pokarmu".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.