Skocz do zawartości

Czy obsada jest ok


cwiet

Rekomendowane odpowiedzi

Dieta jest w tym przypadku kwestią drugorzędną.

Chodzi przede wszystkim o to, że nikt Ci nie poleci do akwarium ryby, która nie występuje w naturze, a taką rybą jest A. Fire Fish. A jeśli chodzi o M. estherae to ona rośnie do dość sporych rozmiarów i z tego względu nie jest rekomendowana do akwarium o Twoich wymiarach. Choć jeśli Ci się bardzo podoba to ja osobiście bym spróbował utrzymać mały harem M. estherae w tym akwa, ale oczywiście jednogatunkowo. Choć zapewne wielu forumowiczów nie poleci Ci tej ryby do Twojego akwarium, właśnie ze względu na jej rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak rzecz gustu ale jak ma się już pyszczki w akwa to jest inaczej! Ostatnio miałem je jakieś 10 lat temu i teraz chce do nich wrócić! Wtedy były trudno dostępne i miałem podstawowe yellow i demasoni, zresztą teraz w pewnych rejonach Naszej RP też nie jest zbyt łatwo dostać to co się chce. Dlatego też pytam i czytam. Znajduję dużo zaprzeczeń. Bo niby w jednej tabeli pysio jest wszystkożerny w w drugiej wegetarianin więc czytam dalej. Chce by było kolorowo, wesoło i w miarę bezpiecznie dla pysiów. Niech dzieciaki mają radochę po dostojnych skalarach, geopagusach itp. Zmieniam biotym na to co zawsze lubiałem więc jestem otwarty na propozycje obsady baniaka /120 cm troche blokuje nie!/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat doboru obsady to temat rzeka. Przy akwarium o długości 120 cm "nie ma szału", ale można już w takim zbiorniku pokusić się o całkiem ciekawą i kolorową obsadę.

Na początek mam pytanie, czy zaglądałeś już może do wątku: http://forum.klub-malawi.pl/kazdego-cos-kolorowego-przykladowe-obsady-t13997.html ?


Tutaj masz przykładowy link do wątku o Aulonocarach: http://forum.klub-malawi.pl/aulonocary-240-litrow-sens-t13318.html?highlight=aulonocara


Tylko musisz mieć na uwadze, że kolorowo na pewno nie będzie w przypadku wyboru aulon.


Jeśli zaś chodzi o dane w bazach ryb to niestety nie zawsze znajdują się w nich aktualne informacje. Ale jak wybierzesz konkretne gatunki, które Ci się podobają to napisz i wtedy będzie można coś doradzić :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post Mortem czy Metraclimy /rozumiem że potocznie to pielęgnica zebra/ nie krzyżują Ci się. Czy Metraclima = Pseudotropheus no bo niby tak wynika z bazaryb./Chyba że sie myle/. Odpowiadając na pytanie - tak przeczytałem juz wcześniej oba watki, wiem ze aulonocara może mieć problemy - pytałem bo moze ktoś tak trzyma pyszczki! generalnie zostane chyba przy Mbuna bez No-Mbuna. Na pewno będę miał Metriaclima /parę/ koleżanka musi sie pozbyć bo ma 2 pary + 3 wolne samiczki nie wie tylko jakie a ja nie mam możliwości sprawdzenia tego przed ich przywózką /chyba mówiła że sa rdzawe to chyba red/. I tak sobie myślę że do tego wpuszczę:

labidochromis caeruleus - 8 szt -/yellow/

pseudotropheus socolofi - 8 szt - /blu/

+

nic więcej /chyba/ mam ochotę na coś czerwonego:) .

czy w Mbuna są korzenie?:confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mbuna. Na pewno będę miał Metriaclima /parę/ koleżanka musi sie pozbyć bo ma 2 pary + 3 wolne samiczki nie wie tylko jakie a ja nie mam możliwości sprawdzenia tego przed ich przywózką /chyba mówiła że sa rdzawe to chyba red


Jeśli to są rdzawe to najprawdopodobniiej iodotropheus sprengerae a nie metriaclima red-red,chyba że koleżanka coś pokręciła. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
    • Kurcze wy się więcej zastanawiacie nad przepływem niż nad rybami... wiecie,  że te ryby to mają w du**e wasze problemy...
    • 1. Podnoszenie 30 tyś l/h wody o _jeden_ metr to moc ok. 82 W (bez uwzględnienia strat w związku z wydajnością pompy). Moduły to bardziej energooszczędne rozwiązanie - nie ma tego podnoszenia. Duży moduł w części za filarem + kilka pomp i sump ze wszystkimi komplikacjami nie nie potrzebny. 2. 16 cm - wejdzie np. Jebao dcp 20000. 2 - 4 sztuki? ? Wg moich obserwacji sprawność jest większa przy niższych obrotach. 3. Ryba 20 cm zanieczyszcza wodę, jak 5 sztuk po 10 cm.... Jedna 30 cm - jak 12 szt po 10 cm.  
    • Racja, po prostu kasa, czy też moda wymuszona oszczędnościami właśnie. Zobaczymy, kogo nie odstraszą koszty zakupu dużego zbiornika, sprzętu i rachunków za prąd, ten będzie szukał rozwiązań w zasilaniu np. kaseciaka falownikiem. Chyba sam tak zrobię do planowanego dużego akwarium. Przewiduję nową odsłonę obumarłego wątku o filtrze kasetowym, choć jest tam co czytać, ponad 1800 postów. 😄 Byle było co do tego akwarium wpuścić, nie za horrendalne pieniądze...
    • Niestety ale biotop Malawi wymaga dużych zbiorników i jest do duża przeszkoda w dobie szukania oszczędności na prądzie. Dla nas 200L dla saulosi to takie minimum i to niezbyt atrakcyjne, ponieważ mamy tylko jeden gatunek, dla wielu to bariera nie do przejścia. Dlatego pewnie gatunki ryb wymagające dużych szkieł jak pyszczaki, dyskowce czy inne duże pielęgnice są w odwrocie a powraca moda na małe ryby oraz akwaria w stylu low-tech.  
    • Jeszcze o tym bardzo nie myślałem. Na pewno będzie mix i na pewno zbiornik nie będzie na początku przerybiony. Co będzie po kilku latach, to się okaże jak uda się kontrolować narybek. Na pewno chcę mieć predatory + mbuna w dużych ławicach - taki wstępny plan. @yaro nie mam tutaj miejsca na pomyłki. Jak dam za mało rur na spływ do sumpa, to poprawienie tego będzie karkołomne. Jeżeli dam za dużo, to nie będzie problemem. Więc wolę dmuchać na zimne. Wiem na pewno, że wolny przepływ przez biologię, to mit akwarystyczny. Pytanie tylko gdzie jest złoty środek, bo przelać 30000L/h przez sumpa, a potem wypompować to na 2m, to dość trudny case, ale nie jest niewykonalny. Być może złotym środkiem będzie podwójna filtracja, czyli sump + filtr w dużym module/kominie. Po rozmowę z hydraulikiem i człowiekiem od wylewek wiem już, że mogę dać pod akwa zamiast styropianu 15cm, dobry xps 5cm + 5cm wylewka. To daje mi 66cm pod zbiornikiem więc sump mógłby mieć 40cm wysokości. 16cm na sumpem wystarczy? Czy lepiej dać niższy sump?
    • 10000 litrów robi wrażenie 👍 Ile ryb będziesz chciał mieć docelowo? Przy przykładowym przeliczniku 50 litrów na rybę daję aż 200 sztuk. 
    • Hm… moje akwarium produkuje ok. 9 ppm azotanów tygodniowo. Odpowiada to godzinowej produkcji 0,015 ppm NH3. Przyjmując że ryby wydalają  NH3 ze stałą prędkością, to stężenie obserwowane w testach to 0,015ppm/krotność przepływu przez filtr. Nawet jeśli miałbym całkowitą krotność filtracji na poziomie 0,4 (jak twierdzisz, że masz) to i tak obserwowany wynik 0,0375 ppm jest na granicy oznaczalności testów. Ale z tego co pamiętam, to masz filtry po 2 stronach i znając życie gąbka będąca kilka razy lepszym od ceramiki filtrem biologicznym, została zaliczona do „mechanika”. Do tego nitryfikacja jest bardzo łatwa… dla mojego zbiornika wystarczy 0,6l gąbki 20ppi, by nie było problemu. Aby woda była czysta trzeba znacznie więcej. Pojęcie czystości jest bardzo względne… No ale inaczej definiujemy pewne pojęcia. Jestem pewien, że Cię nie przekonam W każdym razie rekomendacja, żeby robić przepływ przez sump na poziomie 0,4 jest dosyć oryginalna. Zazwyczaj poleca się 3-5x, w morskich x10. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.