Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hehe mieszkam w ~25letnim bloku z betonu na 4 pietrze :) jeszcze do sasiadow nie spadlem ;) co do wagi to raczej az 150kg to nie wyjdzie. nie pamietma ile u mnie jeden bloczek wazyl ale cos kolo 5kg moze wiec calasc ma jakies 75kg czyli tyle co samo szklo akwa :))

Opublikowano

Dobrze, dobrze, koledzy ja nie chciałem kłócić się o 200 kilo w jedną czy w drugą stronę, wiem że troszkę zawyżyłem masę. Może mam za dużo czasu na takie dywagacje i "głupoty" mi przychodzą do głowy, ale zrozumcie moje obawy, nie znam się na budowlance, znam się na zupełnie innych rzeczach. Oczywiście zdroworozsądkowo również uważam że nie powinno być problemu (przykład z wanną żeliwną pełną wody i nowożeńcami:)) dzięki kocie za info o tej nośności, nie mogłem tego rozgryźć - znalazłem w normach liczbę 250kg/m2 ale to wydało mi się dziwne bo jak gdzieś przeczytałem to biorąc żonę na barana ważymy jakieś 140kg, więc nacisk na dwie moje stopy przekracza znacznie 250kg/m2 - teraz wiem o co chodzi.


Dmucham na zimne, a co do samego akwa jakie jest ryzyko że "Basenik" puści, bo jeśli dobrze policzyłem będę miał - zakładając szczelne drzwi -jakieś 3cm wody w gabinecie :)

Opublikowano

Ryzyko jest zawsze. Dlatego wszyscy robimy co się da i robimy nadmiarowe zabezpieczenia, jak chociazby szafki na których można by zaparkowac czołg, czy steropian między blat a szkło. Ta druga rzecz jest doś c istotna. Ja na przykald chciałem byc mądżejszy i dałem 3 warstwy pianki pod panael między blat i akwarium. Niestety podłoga u mnei w domu ugięła się pod cięzarem, i szafka po środku mi przysiadła. Efekt jest taki że na bokach akwarium sprasowało pianke do zera, a po środku nadal ma te 4-5 mm. Jeśłi akwarium będzie pożadnie sklejone, jeśłi suporek pożądnie postawiony, jeśli blat solidny (osobiście zał bym 2 warstwy sklejki 2cm - bardziej odporne na ugiecia), a na koniec jeśłi połozysz karimatę, czy inny steropian pod akwarium, i tak samo steropian pod skały przed polozeniem na dnie, to będziesz spal spokojnie.

Zdaża się oczywiście że ktoś dmuchana zimne, montuje 4 cm prób w drzwiach od pokoju, maluje całą wylewke i prób gumą w płynie (taka jaka maluje sie posadzki w łazienkach przed położeniem terakoty) oraz kilka centymetrów ściany, starając się zapobiedz ewentualnemu zalaniu sąsiadów, ale moim zdaniem taniej jest ubezpieczyć mieszkanie od zalania akwarium :P


Kot.

Opublikowano

:lol:

Nie będę robił basenu z pokoju, jasne że wolę ubezpieczyć. Natomiast zastanowiło mnie to:


(osobiście zał bym 2 warstwy sklejki 2cm - bardziej odporne na ugiecia),


Czyżbyś uważał że sklejka jest lepsza od płyty MDF na blaty kuchenne, do tego podpartej w trzech miejscach, myślę o płycie bo jest wodoodporna i wygląda elegancko bez żadnych zabiegów, a do tego ma odpowiednią szerokość

Opublikowano

Blaty kuchenne nie sa robione z MDFu, tylko z płyty wiurowej laminowanej. Jest to materiał miekki, kruchy i na dodatek ugina się. Na blaty kuchenne świetnie się nadaje, bo w końcu one opierają sie cała powierzchnią na szafkach, ale jeśłi miał bym stawiac akwarium na czymś takim to bym sie zastanowił. Oczywiście wielu stawia i sie jakoś trzymają, ale sklejka to jednak kilka, lub kilkanascie warstw drewna, klejone i prasowane włuknem na krzyż. To bardzo wytrzymały materiał na zgniatanie, i uginanie, a zarazem spręzysty. Co do efektu wizualnego to i tak pewnie dasz steropian między akwarium a blat, więc po położeniu juz steropianu i akwarium, mozna ładnie dookoła całego blatu zrobic opaske z szerokiej drewnianej listwy, któa zakryje zarówno krawędź blatu, steropian, a nawet dolne silikonowanie akwarium. Jeśłi zrobisz pokrywę w tej samej tonacji, będa sie ładnie uzupełniały. To wszystko tu to oczywiście nasze wizje i nasze rady, nie da się ich wszystkich wykożystać. My tylko rzucamy nimi w ciebie, a po która się schylisz to juz zalezy od ciebie :)


kot.

Opublikowano

no niby sa, ale panmietajcie że MDF to jest pył drewniany, a właściwie papier , prasowany pod ciśnieniem z klejem. łatwy w obróbce, przyjeny materiał, ale jednak niezbyt sztywny. Uszytwniana wersja to HDF, al ja wole sklejkę. Idealna jest sklejka tak zwana szalówkowa. Ona może w wodzie i błocie leżec i 10 lat i nic jej nie rusza. jest nasaczana chemią, i najczęściej jest taka ciemnofiletowa. Z niej fobi się szalunki przy wylewaniu betonu w budynkach, więc wyobraźcie sobie jej wytrzymałosc na ugięcia, i odporność na wilgoć. Z takiej samej sklejki robi się podłogi w przyczepach.


kot.

Opublikowano
Z niej fobi się szalunki przy wylewaniu betonu w budynkach, więc wyobraźcie sobie jej wytrzymałosc na ugięcia, i odporność na wilgoć.


A mozesz nam wyobrazic cene?:D

Opublikowano

100 cm, jak dla mnei bedzie niefunkcjonalne, tzn 100cm szafki+ 50 cm akwa= 150 cm, jesli nie jestes jakims wiezowcem 2metrowym odradzal bym takie rozwiazanie, kazda praca w wewnatrz akwa bedzie sie rownala z wchodzeniem na stolki, taborety itp.. pomysl o nizszej szafce..


Powodzenia

Opublikowano

Przy tej długości akwa ja radziłbym szybę 12mm zawsze to spokojniejszy sen :D Postument postawiłbym nie z 20cm bloczków lecz 38 cm będzie stabilniejszy , a blat przykręciłbym na kotwach do Ytonga.

Jeszcze jedno , jeśli masz zamiar robić postument z bloczków pianobetonowych to przyklej je do ściany i połącz z nią kotwami , będzie stabilniejsza , ale to moja wizja :D , a jak zrobisz to już Twoja decyzja 8)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.