Skocz do zawartości

co lepsze ,co się nadaje!?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bardzo dobry wybór, łatwiej takie akwa utrzymać w porządku...



Nie prawda. Mnie wody oznacza częstsze podmiany i mniej stabilny zbiornik.

Zasada jest jedna, czym większy zbiornik tym lepiej. Więc słaby ten argument.


Przy HQi warto jest brać wyższy zbiornik.

Opublikowano
Nie prawda. Mnie wody oznacza częstsze podmiany i mniej stabilny zbiornik.

Zasada jest jedna, czym większy zbiornik tym lepiej. Więc słaby ten argument.


Nie miałem na myśli parametrów, a czystość zbiornika...

Jeżeli zbiornik będzie na pewnej wysokości to nawet te 10cm różnicy między 40, a 50cm będzie duuużym ułatwieniem w jego czyszczeniu... I tak na przykład dochodzę do wnisoku, ze jeżeli w przyszłosci będę miał akwa o długosci 200cm to jego wysokość nie przekroczy 40cm.

Opublikowano

Przy takich wielkich landarach może pojawić się śmieszny problem: trudno dosięgnąć do tylnej szyby żeby wyczyścić :) Czy więcej dna do sprzątania? Zależy od cyrkulacji w akwa, tak samo w dużym jak i w małym zbiorniku. Parametry wody są oczywiscie stabilniejsze w tym większym, tu żadnych wątpliwości nie ma. Wysokość baniaka ma wpływ na dobre doświetlenie dna ale HQI wypada tutaj lepiej niż cokolwiek innego.

Opublikowano

Oczywiście nie napisałem, że nie można mieć HQi przy 40cm. Ale IMHO 50-60 czy nawet 70cm daje:

- dużo lepszy efekt wizualny, znacznie ciekawiej światło się rozchodzi, lepiej widać "smugi" światła

- nie ma efektu "ostrej lampy" przy dnie (co można zredukować podnosząc lampę od lustra wody ale to znowu nie zawsze fajnie wygląda).

- wyższy zbiornik oznacza więcej wody, a chyba tego tłumaczyć nie trzeba

- większa możliwość aranżacji

Dochodzi jeszcze efekt ogrzewania wody od lamp HQi.


Oczywiście są to moje przemyślenia i nie każdy musi się z tym zgadzać. Ale z drugiej strony czy jest różnica w czyszczeniu 40 a 50cm? Bez przesady, 120cm wzrostu nie mamy... Więc ten argument do mnie nie trafia po prostu biorąc pod uwagę iż te 10cm to brutto 60L wody czyli o 25% więcej....


Mając do wyboru 40cm czy 50cm, wziąłbym 60cm :D

Opublikowano
Mając do wyboru 40cm czy 50cm, wziąłbym 60cm
No chyba że akwa będzie mało metr głębokości bo wtedy niektóre osoby mogą mieć problem z porządkami przy tylnej szybie :)
Opublikowano

To na taborecik i jazda :)

Ja miałem 60 głębokości i 70cm wysokości i tragedii nie było... owszem kamyki układało się ciężko ale przecież nie robisz tego raz w tygodniu. Z czyszczeniem nie było problemów.


Ale przy metrze głębokości jak napisałeś, czy będzie 40 czy 50cm wysokości to i tak będzie ciężko :)

Opublikowano
Oczywiście nie napisałem, że nie można mieć HQi przy 40cm. Ale IMHO 50-60 czy nawet 70cm daje:

- dużo lepszy efekt wizualny, znacznie ciekawiej światło się rozchodzi, lepiej widać "smugi" światła



Ciekawe to co piszesz.Miałeś/masz porównanie między 40 a 60cm wysokości akwa?Ja mam i stwierdzam że lepiej HQI wygląda przy niższym akwa.


nie ma efektu "ostrej lampy" przy dnie (co można zredukować podnosząc lampę od lustra wody ale to znowu nie zawsze fajnie wygląda).


No właśnie, podnosisz lampę i po problemie.Przy okazji podnoszenia, oświetlasz cały baniak.


większa możliwość aranżacji


Tu się już całkowicie nie zgodzę.Gdyby chodziło o głębię to tak, ale wysokość w przypadku aranżacji nic nam nie daje.Nawet utrudnia bo musimy szukać wysokich i ciężkich skał.

Opublikowano

ja nie patrze na wysokość baniaka pod kątem nie mocy wysprzątania tylko wizulanie wydaje mi się ładniejsze (długie i niskie chyba o to też chodzi w malawi)...jasne że im większe tym lepsze pod kątem utrzymania parametrów ,ale nawet w 112l nie miałem z tym problemów ( chodz akwa nie powalało wyglądem) :)) podmiany robiłem raz w tygodniu .. zorientuje sie dziś co i jak z tą HQI..

czyli przy wymiarach 120x50x40 jakiej powinny być mocy żarniki żeby nie było za jasno a fajnie..!??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Potwierdzam. Kupiłem u Sebastiana ryby do obecnego zbiornika. Są naprawdę ekstra. Szczerze mówiąc to po "wypadnięciu" z obiegu TAN-MAL to gatunki mniej popularne jest możliwe dorwać tylko u Sebastiana.
    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.