Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie ale przy sinicach wzrost NO3 z 25 do 100 ? chyba powinno być odwrotnie. Taki wzrost parametrów spowodowany jest IMO dostarczeniem sporej ilości Amoniaku, tylko skąd?

Możesz sprawdzić dokładną nazwę tych bakterii które dolewałeś później i ile ich dolałeś?

Opublikowano
Panowie ale przy sinicach wzrost NO3 z 25 do 100 ? chyba powinno być odwrotnie. Taki wzrost parametrów spowodowany jest IMO dostarczeniem sporej ilości Amoniaku, tylko skąd?

Możesz sprawdzić dokładną nazwę tych bakterii które dolewałeś później i ile ich dolałeś?



Zrobię zdjęcia wieczorem. Na piasku już nie mam tego nalotu, bo go ściągnąłem, ale wydaje mi się, że własnie jego konsystencja była taka galaretkowata.

Napiszę również nazwę tych kultur bakterii. A dolewałem ich raz na tydziń.

Dokonam też nowych pomiarów.


Zgodnie z obietnicą przesyłam i odpowiadam na pytania;

- Przesyłam zdjęcia zielonego czegoś co pojawiło się na moich wapieniach,

- Wziąłem to na palce i nie czuć żadnego zapachu,

- Bakterie jakie dodawałem od trzeciego tygodnia (raz na tydzień) to: Nutrafin CYCLE firmy HAGEN,

- Zmierzyłem parametry i są one następujące:

NH3 - 0

NO3 - 100

NO2 - 10 i skończyła się skala

GH - 7

KH - 20

PH - 7,8


Mam nadzieję, że teraz będę mógł liczyć na wskazówki co robić dalej.

post-10684-14695712847204_thumb.jpg

post-10684-14695712847644_thumb.jpg

Opublikowano

No to powiem Ci ze interesujace te pomiary.

Oczywiscie skok no3 przy dojrzewaniu jest logiczny po takim czasie. Dlaczego o tyle to jestem ciekaw. Nie wiem jeszcze.

Wzrost no2 jest dla mnie o tyle ciekawy ze po takim czasie nie powinien miec miejsca, chyba ze dopier okolo 10 dni temu rozpoczal sie cykl produkcji azotynow, co wydawolo by sie logiczne.

Oczywiscie spadek ph jest poprawny z racji tego ze wode zakwasza obecne no3.

Jak dla mnie nie sa to sinice. To sa poprostu glony zielone na przeswietlonym zdieciu. Tym bym sie teraz nie martwil, a rosna swietnie bo maja na czym.


Zaskakuje za to kh i gh, ktore w 90% zwykle jest odwrotne. Kh nizsze gh wyzsze. W Twoim przypadku sa dwie opcje, albo masz skopane testy do tego, albo w wodzie rozpuszczone masz jony weglanow metali np magnezu,co zaburza wyniki.


Dopowiedz mi danych:

Czy stan liczebny ryb startowych sie zgadza czy ktorejs brakuje?

Jakie masz wszystkie parametry kranowy po 2h odstania?

Jakie masz skaly dokladnie?

Czy baniak jest nowy czy startowales z uzyxiem czegos z funkcjonujacego baniaka?


Ciekawy jest ten start przyznam. Nie rob niczego w panice przede wszystkim.


Sorry za brak pl liter ale pisze z telefonu.

Opublikowano


Zaskakuje za to kh i gh, ktore w 90% zwykle jest odwrotne. Kh nizsze gh wyzsze. W Twoim przypadku sa dwie opcje, albo masz skopane testy do tego, albo w wodzie rozpuszczone masz jony weglanow metali np magnezu,co zaburza wyniki.


Dopowiedz mi danych:

Czy stan liczebny ryb startowych sie zgadza czy ktorejs brakuje?

Jakie masz wszystkie parametry kranowy po 2h odstania?

Jakie masz skaly dokladnie?

Czy baniak jest nowy czy startowales z uzyxiem czegos z funkcjonujacego baniaka?


Ciekawy jest ten start przyznam. Nie rob niczego w panice przede wszystkim.


Sorry za brak pl liter ale pisze z telefonu.



- Temat moich parametrów KH i GH był już poruszany w innym wątku i wiem, że się takie zdarzają.

- Rybek startowych było trzy, ale jedna nie przetrwała pierwszych 24h, więc praktycznie pływają cały czas dwie.

- Wapień filipiński i koralowiec (wapień) czerwony

- Akwarium jest nowiutkie, tak jak i cały jego sprzęt, niczego nie dodawałem z funkcjonującego akwa.

- parametry kranówki zmierzę jutro.

Opublikowano

Jeśli te twoje cyklicznie wlewane bakterie były z pożywką to stąd te gigantyczne NO2. Jeśli tam nie ma zadnych ryb zjechałbym no2 do zera absorberem, sprawdził NH3/4+, zrobił podmianę i zastanawiał się nad obsadą.

Opublikowano
Pływają dwa gupiki, którym najwidoczniej nie przeszkadzają takie parametry.

Tylko jak długo :(

Czy tego zielonego nalotu mam nie likwidować? I jak zbić parametry NO2 i NO3?

Glony zostaw w spokoju. Parametry zbijaj podmianami, najlepiej codziennie po ok 10 % (woda odstana bez chloru).

Niczego już nie dolewaj.

A czy przypadkiem nie wrzuciłeś więcej pokarmu rybkom przed wyjazdem na te kilka dni?

Opublikowano

A czy przypadkiem nie wrzuciłeś więcej pokarmu rybkom przed wyjazdem na te kilka dni?



Nie wrzuciłem im więcej pokarmu przed wyjazdem. Będę robił podmiany codziennie i zobaczymy jakie będą tego efekty.

Opublikowano

podmiany rób wodą która nie ma również za duzo NO3 a tym bardziej NO2, dobrze by było aby to była woda odstana - bez chloru, albo np taka z biedronki - źródlana.

Opublikowano
podmiany rób wodą która nie ma również za duzo NO3 a tym bardziej NO2, dobrze by było aby to była woda odstana - bez chloru, albo np taka z biedronki - źródlana.


Woda odstana 24h z dodatkiem uzdatniacza wystarczy? Będę dokonywał podmian codziennie po ok. 10% i mam nadzieję, że to da pożądane efekty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.