Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proponuję zbiornik typu "mauzer" 1000l koszt 350zł wyciąć górę zbiornika, w polowie wysokości wyciąć kwadrat np. 30x30 w to miejsce wkleić płytę plexi koszt ok. 6zł. klej fix-all ok.20zł filtr Resun 3000 l/h ok.45zł dwie gąbki Aqua Medica 20zł, rurki plastikowe i klej ok.15zł

Opublikowano

jogo - a wiesz ,że o tym już myślałem :) tylko że w koszu , zabudować to idzie potem płyta wiórową , ale jest jeden poważny problem i nie wiem jak go rozwiązać , chciałbym mieć podgląd to co się dzieje w baniaku chociaż od frontu zbiornika , czyli np wkleić szybe , plexi, itd, ale tu zaczynają się schody , gdyż zbiorniki te są z PE bądź PP :(


Niech ktoś mi wskaże jakim klejem to związać to będę wdzięczny. :) raczej nie ma :(



Proponuję zbiornik typu "mauzer" 1000l koszt 350zł wyciąć górę zbiornika, w polowie wysokości wyciąć kwadrat np. 30x30 w to miejsce wkleić płytę plexi koszt ok. 6zł. klej fix-all ok.20zł filtr Resun 3000 l/h ok.45zł dwie gąbki Aqua Medica 20zł, rurki plastikowe i klej ok.15zł



taki zbiornik po spożywce mógłbym mieć za 100zł, ale problem jest z wklejeniem szyby , plexi , o czym już pisałem



ps. fix -all - Doskonale przyczepny do wszystkich materiałów i podłoży, również wilgotnych (z wyjątkiem PE, PP, teflonu i silikonu)


to nie była dobra rada , mógłbym pływać z rana :)

Opublikowano
"Pojemnik" na ryby jeżeli chcesz się zmieścić w tej kwocie to proponuje taki wyłożony tym.


Filtracja - plenum


Ogrzewanie - dwa brzeszczoty przedzielone zapałkami choć do końca nie wiem jaki to ma wplyw na ryby.

W najgorszym przypadku kilka takich urządzeń.


Do tego pozbierać z okolicy jakieś kamienie itp i spoko gitara - jeszcze na flaszke zostanie.


Apropos takich ziemnych budowli u mnie jednak nad duszą akwarysty coraz bardziej przeważa dusza wędkarza i tak sobie myślę, że jak będę bogaty to sobie strzelę coś takiego http://www.splawik.com/index.php?showtopic=6917&hl=staw Od 5 lat gostek opisuje kolejne etapy powstawania zbiornika. Coś pięknego. Wydatek jednak nieco większy niż tytułowe w tym wątku 500,00PLN, ale ile radochy :D:evil:


e: odnośnie jakiś beczek z wklejonym pleksi, innych badziewi, to jak dla mnie poroniony pomysł. czego się nie najesz, tego się nie naliżesz. Mi taki zbiornik nie dawałby radości. Żadnej.

Opublikowano

Większość tych zbiorników kupujesz odrazu ze stelażem więc problem ze wzmocnieniem odpada. Jeśli chodzi o podgląd tego co dzieje się w środku to tak jak pisałem, wklej plexi z boku możesz ją wkleić silikonem akwarystycznym albo klejem Fix-all, ważne jest aby to nie był Fix ponieważ tamten schnie szybko, utwardza się pod wodą i najważniejsze, że nie wpuszcza żadnych toksyn do wody i może być stosowany przy wodzie pitnej.

Opublikowano

miras myślałem o czymś takim :najpierw wycięcie okna w stelażu , potem wklejenie szyby,plexi, zaznaczyłem na foto miejsce wklejenia szyby 10mm ew 12mm - oczywiście szyba min 5cm zachodziła by na boki beczki.


1000l.jpg


Uploaded with ImageShack.us


Problemem jest,iż te zbiorniki są wykonane z PE bądź PP (polietylen, polipropylen) więc (ani ten klej FixAll , ani silikon akwarystyczny ) mi tego nie zwiążą poprawnie ! myslałem tez o żywicy epoksydowej, poliestrowej, ale również odpadają :(


a tak sam baniak , chyba bezpieczniejszy od tradycyjnego szkła, i waga tylko 60 kg :)

Opublikowano

Wycięcie bym zrobił na 4 maksymalnie 6 kratek to jest wystarczające.

Co do kleju to mam pewność ponieważ tak właśnie mają moi znajomi więc sposób sprawdzony.

Opublikowano

mówiąc o przykładzie znajomych , chodzi Ci o taki sam przypadek ? wklejenie plexi/szyby do takiego baniaka i zalanie go wodą ?


ps. znalazłem firmę z mojej miejscowości ,specjalizacja kleje , może mi coś doradzą ;)http://www.mirexntr.com.pl/


ps. może rzeczywiście zastanowię się nad pomniejszeniem okna do 9 kratek (środek)

Opublikowano

Pisząc o przykładzie opisałem taki baniak jakie stoją na hodowli u moich znajomych łącznie z płytą plexi (tylko tam są takie ok. 15x20 ) klejem, filtracją poprostu komplet. Dodatkowym ciekawym rozwiązaniem jest centralny system podmiany wody ale to już inna sprawa.

Opublikowano

przemyśle sprawę, rozeznam sprawę- głównie klei, gdyż gdybym się zdecydował na takiego dawce, to koszt zakupu jedyne 100zł. Byłby fajny start ;) Zabudowa w płycie zebrano , calvados, lub inne jakieś modne, i byłby zestaw cacy :P


a co najważniejsze mam dojście do zbiorników po przemyśle spożywczym, nie tam żadnych mas biutumicznych ,klei itp.

Mam możliwość również na miejscu wymycia karcherem, zdezynfekowania itd... a to duży plus ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.