Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów !

Jestem początkującym malawistą, w obecnej chwili zakładam zbiornik 200l. Proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów, mianowicie nie mam pojęcia w jaki sposób mam ustawić wlot i wylot wody z kubełka (JBL Cristal Profi e 900).Posiadam już filtr wew. (Aquael Turbo Filter 1100). Chodzi o poprawną cyrkulacje wody, żeby kupska nie zalegały na podłożu :)

Z góry Dziękuję i pozdrawiam :D

Opublikowano

Zgadzam się z tym. Tylko mi chodziło o to aby mi ktoś napisał jak mam rozmieścić te rury w akwa, czy używać deszczowni, czy skimmera, a może rurę wylotową dać lekko pod taflą itp. (w którym rogu umieścić jakie wloty i wyloty, w którym miejscu dać filtr wew. - zależy mi na dobrej cyzkulacji bo planuje mieć a zbiorniczku kontrolowane przerybienie ;D). Na forum nigdzie nie mogłem się doszukać takiej porady.

Opublikowano

Wylot z kubła daj po przeciwnej stronie mechanika,by pod skosem dmuchało na przednią szybę i burzyło taflę wody(tym samym ją napowietrzając).Bez żadnych deszczowni,"goła rurka".

Opublikowano

Wszystko rozumiem, tylko czy ta rurka ma być pod wodą, czy nad nią. A czy machanik ma dmuchać wzdłuż zbiornika, czy bardziej w poprzek (pod kątam 45 stopni to tylnej ściany). Rozumiem że najlepszym wyjściem dla mechanika jest założenie gęstej gąbki ? (tak wywnioskowałem z przeglądania stron forum). Przy ewentualnym takim ustawieniu wszelkie zanieczyszczenia będą dobrze zbierane, jak i te z podłoża :D.

Opublikowano

Szczerze - to nic ci nie da nasze ustawienie bo to sprawa indywidualna i w każdym akwa jest inaczej (zależy od dekoracji) Podstawowa zasada to mechanik po przeciwnej stronie wylotu z biologa a kąty musisz dopasować metodą prób i błędów :wink:

Opublikowano