Skocz do zawartości

Planowanie baniaka we wnęce - akwa na wymiar 450 litrów.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Forumowiczów,


Jest to mój pierwszy post zatem „kilka słów o sobie”: zajmuje się hobbistycznie akwarystyką od 12 lat, miałem w tym czasie 2 akwaria (112 potem 240), towarzyskie z bujną roślinnością, nawozeniem CO2 itp. Fajna przygoda, ale po zmianie mieszkania czas na nowe wyzwania, buduje obecnie zbiornik 450l Malawi i będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie:


Akwarium na wymiar 135x56x60 12mm, brutto 450l; nietypowy wymiar związany z powierzchnią szafki we wnęce:


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9c38ad5312f1de3.html


Oświetlenie 2xT5X39W 10000K+15000K z rozłącznymi statecznikami, dioda LED 1W wieczorna, kolor niebieski . Wszystkie trzy źródła światła będą odrębnie sterowane programatorami elektronicznymi. Pokrywa aluminiowa z jedną belką.


Piasek kwarcowy akwarystyczny 0.5-1.0 (3/4) z domieszka (1/4) grysu koralowego 0.5-1.2 mm


Tło – największy dylemat – albo kupne w rodzaju Sansibar, Canyon Rock (lub inne), albo DIY – np. łupki naklejane na pleksi. Boki akwarium zamierzam okleić czarną folią bądź pomalować czarną farbą mat (spray) – akwarium będzie we wnęce i chyba nieładnie z boku prześwitywałaby farba ze ściany. Generalnie ma być ciemne tło, ciemne kamienie i jedynie piasek jasny.


Kamienie – w zależności co uda się znaleźć – wstępnie serpentynit bądź łupek filitowy, raczej duże i średnie sztuki. Będę chciał nimi zakryć jakoś mechanika w rogu….


Filtracja - Eheim 2075 (Biolog) + Aquael 1100 Turbo (mechanik, sprawny i sprawdzony ze starego akwarium)


Ogrzewanie –Jager 200W


Lampa UV – na wylocie biologa (ze starego akwarium, włączana 2h na dobę)


Co do obsady – raczej roślinożerne mbuna, ale do gatunkowej obsady daleko. Chociaż akwarium ma duży litraż, jego długość jest relatywnie niewielka, zatem – jeżeli się nie mylę – powinienem się ograniczyć raczej do 3 gatunków, ew. 4 przy mniejszych/ mniej agresywnych.


Z nowicjuszowym pozdrowieniem,

Irszy


Wyedytowałem temat postu pod względem interpunkcyjnym, jak i składni zdań. Gorol.

Opublikowano

Witamy w gronie :wink:


Ja odniosę się do filtracji mechanicznej,mianowicie może ten aquelek być za słaby.Celuj w mocniejsze głowice(1500-2000l/h) bo pyszczaki bardzo brudzą,albo idź dalej i postaw narurowca.

Opublikowano

Akwarium na wymiar 135x56x60 12mm, brutto 450l; nietypowy wymiar związany z powierzchnią szafki we wnęce:

- dla mbuny ok


Oświetlenie 2xT5X39W 10000K+15000K z rozłącznymi statecznikami, dioda LED 1W wieczorna, kolor niebieski . Wszystkie trzy źródła światła będą odrębnie sterowane programatorami elektronicznymi. Pokrywa aluminiowa z jedną belką.

-jak ci się podoba też im to nie przeszkadza

Piasek kwarcowy akwarystyczny 0.5-1.0 (3/4) z domieszka (1/4) grysu koralowego 0.5-1.2 mm

- nie mieszał bym piasku z grysem


Tło – największy dylemat – albo kupne w rodzaju Sansibar, Canyon Rock (lub inne), albo DIY – np. łupki naklejane na pleksi. Boki akwarium zamierzam okleić czarną folią bądź pomalować czarną farbą mat (spray) – akwarium będzie we wnęce i chyba nieładnie z boku prześwitywałaby farba ze ściany. Generalnie ma być ciemne tło, ciemne kamienie i jedynie piasek jasny.

-tło to po to by się tobie podobało, rybom wsio radno

Kamienie – w zależności co uda się znaleźć – wstępnie serpentynit bądź łupek filitowy, raczej duże i średnie sztuki. Będę chciał nimi zakryć jakoś mechanika w rogu….

- ok

Filtracja - Eheim 2075 (Biolog) + Aquael 1100 Turbo (mechanik, sprawny i sprawdzony ze starego akwarium)

mechanik może być przy tych sraluchach trochę słaby

biolog ok

Ogrzewanie –Jager 200W

- byle by była odpowiednia temperatura


Lampa UV – na wylocie biologa (ze starego akwarium, włączana 2h na dobę)

- niepotrzebne urządzenie


Co do obsady – raczej roślinożerne mbuna, ale do gatunkowej obsady daleko. Chociaż akwarium ma duży litraż, jego długość jest relatywnie niewielka, zatem – jeżeli się nie mylę – powinienem się ograniczyć raczej do 3 gatunków, ew. 4 przy mniejszych/ mniej agresywnych.

- zgadza się

Opublikowano

akwa z 12 mm szkla ? mi sie wydaje ze to za grube na takie akwa


chyba ze juz zamowiles albo cena tobie nie gra roli

Opublikowano

Moglem zamowic z 10 mm ale wtedy potrzebne bylyby wzmocnienia :( Jak z 12 to wtedy bez wzmocnien na gorze, co jak wiecie zdecydowanie ulatwia manipulacje w akwa :)


Niestety ujemna strona jest wyzsza cena, ale moim zdaniem baniak jest ta czescia na ktorej oszczedzac nie warto - wszystko inne zawsze mozna zmienic :wink:


Irszy

Opublikowano
Moglem zamowic z 10 mm ale wtedy potrzebne bylyby wzmocnienia Jak z 12 to wtedy bez wzmocnien na gorze


A skąd taka teoria?Ja myślałem że od 120cm akwa daje się poprzeczne wzmocnienia bez względu na grubość szkła...

Opublikowano

Niekoniecznie Perez.

Juwel robi baniaki 150x50x60 przod I tyl 10 boki 8 I dziala bez wzmocnien.

Chyba ze ta plastikowa korone mozna nazwac wzmocnieniem.

Opublikowano

a slyszal ktos z was historie ze jakis baniak peka na srodku bo nie mial wzmocnien


albo wogole pekal pod naciskiem wody


niemowie tutaj o rozszczelnieniach bo to wina niewlasciwego klejenia


mozecie poszukac mojej opowiesci o akwa 500l ktore rozbilem przy wnoszeniu jest jeszcze na forum i dzis smiga juz chyba z 3 rok jak to naprawilem po swojemu a posluchalem tylko dwoch osob , gdzie na forum mialem z 10 propozyscji i sugestii

Opublikowano

Generalnie w necie mozna znalezc sporo opinii, ze na taki baniak wystarczy ciensze szklo, np tu:


http://www.wromak.com.pl/pytania02.html


Z drugiej strony, są tabele które twierdzą co innego:


http://www.akwa-mania.mud.pl/archiwum/akw/numery/2_99/tekst/2_1.html


Gdzies wyczytałem z kolei, że 10 ze wzmocnieniami dorównuje wytrzymałością 16 mm bez wzmocnień... Widzialem takze tabele, okreslajaca wymagana grubosc szkla w zaleznosci od istnienia (badz nie) wzmocnien poprzecznych.


Jak mialem do wyboru 12 bez wzmocnien albo 10 ze wzmocnieniami, to wybralem to pierwsze. Tak mi polecili fachowcy ktorzy juz troche akwariow sklecili. Kosztuje niestety sporo wiecej, ale wychodze z zalozenia, ze w baniak inwestuje sie raz, a dobrze :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.