Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

czy myslicie ze ta pompa bylaby odpowiednia dla filtracji narurowej dla 240L :


Dane techniczne pompy EHEIM 1250

wydajność pompy 1200 l/h

wysokość tłoczenia 2 m

pobór mocy 28W

podłączenia - wlot fi 18 mm

podłączenia - wylot fi 13 mm


pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

A dlaczego nie kupisz pompy C.O. która jest nawet ciut tańsza(grundfos)?Chcesz ją dać do środka baniaka czy poza?Przy takiej wydajności będzie problem z tłoczeniem wody przez dwa korpusy ze sznurkiem...

Opublikowano

Wysokość podnoszenia kiepściutka - ledwie 2 metry :?

Wg mnie do narurowców z pomp Eheima nadają się jedynie Compact+ 5000 i 1262, ale słyszałem że poziom hałasu mają nieakceptowalny - pytaj Sir_Yaro - ma doświadczenie z Eheimami

Opublikowano

Ma byc na zewnatrz.

Czy ta pompa Grundfos jest cicha? Na ktorym biegu jej uzywacie?Pobor mocy?Chcialem zrobic ta instalacje na wezach i zaciskach,czy dam rade to podlaczyc?Czy wszyscy podpinacie model 25-40?

M.

Opublikowano

Tą co pokazał eljot będzie u mnie w drugim baniaku,obecnie używam omnigena 25-40,kosztuje 120zł ale ma większe zapotrzebowanie na prąd.Działa na 2 biegu-wkłady 100 i 50 mikro.Bezszelestna,słychać tylko falowanie wody w akwa :wink:

Opublikowano

Prawda to co prawią poprzednicy...

Co do stosunku moc/wydajność poszukaj mojego wątku o tym, nie tak dawno porównywałem i wykresy wkleiłem i ogólnie pompa C.O. jest bardziej sprawna :D


Na ebayu kupisz używane w super stanie już nawet za 10, nówki też niedrogo chodzą - ja mam teraz Grundfossa British Gas - Multihead G

Opublikowano

Dzieki za info,wiec sprawa pompy rozwiazana,wybiore cos z tych dwoch,wykresy porownanie.mocy znalazlem z tego co piszecie obie dobre ,tylko rozne pob mocy i cena oczywiscie(ktora pewnie ma cos z jakoscia wspolnego jak to zawsze bywa)


Chcialbym przypomniec ze ciagle mowimy o zbiorniku 240L.

Wiec jesli moglibyscie wypowiedziec sie w kolejnych kwestiach tzn:

1) :?: narurowy czy zwykly w 240L?

moim planem jest stworzenie narurowej filtracji mech poniewaz nie chce umieszczac filtra w zbiorniku i potem go czyscic ciagle stresujac ryby.Wiec najpierw zapytam czy narurowy ma sens w 240L bo widze ze macie duze zbiorniki,chodzi mi min o to czy parametry,klarownosc wody sie poprawia w stos do zwyklego wewnetrzego w 240ce czy ruch wody jest ok ,nie chce uzyskac oceanarium :shock:


2) :?:korpus+wklad?mech? czy bio-mech?

Ile i jakie korpusy w takiej 240ce ,czy jeden(dwa) jako mechanik jesli tak to czy gabki maja sens ze wzgledu na wielokrotnosc uzycia i latwosc przeplywu wody czy te sznurki sa niebo lepsze,czy warto dac drugi jak ktos sugerowal jako bilog bo ma olbrzymia powierzchnie filtracyjna(sznurek),a nie obciazy pompy bardzo ,dodam ze mam kubel 3L ktory chcialem w calosci zasypac ceramika jako biolog.


3) :?:instalacja

chcialem to zrobic na wezach bo mam miejsce w szafce tylko 70x30,glebokosc 40cm ,czy dam rade?Jakie wymiary przewodow czy ok20mm? 3/4cala?akurat by mi sie zmiescilo w szczeline pod pokrywa ,czy te korpusy kupujecie jakis konkretny rozmiar czy one sa standard pod te wklady?


Dzieki za wszelkie sugestie

pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

ad1

Jak najbardziej może być w 240l; klarowność wody taka jak przy dobrej filtracji na pompie; nie martw się o zbyt silny strumień, pompy mają trzy prędkości przepływu.

ad2

Czy sam mechaniczny czy mech-bio to już zależy od ciebie :wink:; lepiej dwa korpusy jeden przed a drugi za pompą (może być jako bilog); wkład sznurkowy kosztuje ok 4 zł więc osobiście nie bawiłbym się w zastępowanie go gąbką, szkoda mi czasu na zabawy w płukanie itp.; osobiście mam również kubeł, był więc pracuje dalej jako biolog.

ad3

Brakuje mi jeszcze jednego wymiaru 70x30x? ; ja mam na wlocie 3/4 a na wylocie 1/2 cala; korpusy i wkłady są standardowe.

Osobiście uważam filtrację narurową jako świetne rozwiązanie filtracji mechanicznej brak urządzeń w akwa, kupska itp. wyciągane są poza zbiornik; bezszelestna praca (głowice o przepływie powyżej 1500l/h trochę buczą); możliwość rozbudowy o wkład bio czy też miejsce na węgiel i inne specyfiki, minus to cena, sporo wyższa niż standardowa głowica z gąbką.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.