Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy ktos byl uzytkownikiem Fluval(U3 lub U4) albo moze Eheim(biopowerball ,aquaball) ,albo moze obydwu?Potrzebuje waszych opinii,szukam dobrego filtra wewn z mozliwie jak najlatwiejsza opcja czyszczenia ,czy 700-800l/h mi wystarczy?

Wiec podsumowujac bardzo dobry filtr wewn ,dobry przeplyw,"niski" pob.mocy,wygodna obsluga.


dzieki za pomoc

pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

Do 240l musisz szukać filtrów wew. o przepływie 1200-1500l/h.Te eheimy są dobre ale do kotnika.

Jak zawsze polecę Atmany chociaż trochę prądu potrzebują...rozumiem że filtracja narurowa odpada?


Edit:te fluvale z tego co wyczytałem też za słabe...a drogie że.... :mrgreen:

Opublikowano

Glowice i gabke to chyba nawet mam ze starego akwa ,tak wiec mam z czym wystartowac ,ale docelowo chce kupic cos dobrego ,bo jak to mowia"biednego nie stac zeby kupowal dwa razy" :wink: wiec cena to raczej nie ma znaczenia w tym przypadku wewnetrzne nie sa az tak drogie jak zewn(jednorazowy wydatek) ,ale ten pobor mocy czasami bije na leb tym bardziej ze chcialem drugi zewn podpiac w przyszlosci,a z ta gabka to wiesz jak to jest kupa syfu i bajzel przy czyszczeniu podejrzewam ze sa jakies nowe rozwiazania na rynku bo widze ze teraz i koszyczki i jakies takie opcje.Tak sie zastanawiam czy jak kupie 1200l mechanik to moze powinienem dodac wiecej wkladu biologicznego do kubla w takim razie zamiast mechanicznego ,chociaz z drugiej strony nie wiem czy to nie zachwieje pracy kubelka(ustalonej przez producenta).

Opublikowano
tym bardziej ze chcialem drugi zewn podpiac w przyszlosci


A w jakim celu chcesz drugi kubeł uruchamiać?W jednym kuble zmieści się wystarczająca ilość złoża biologicznego dla zasiedlenia przez bakterie.


a z ta gabka to wiesz jak to jest kupa syfu i bajzel przy czyszczeniu


Wkładasz do akwa reklamówkę,gąbka do tej reklamówki i nic nie syfi.Z tych koszyczków w zwykłych wew.więcej Ci wyleci bo w większości źle się je odpina...


podejrzewam ze sa jakies nowe rozwiazania na rynku bo widze ze teraz i koszyczki i jakies takie opcje


Te nowe rozwiązanie to filtracja na korpusach narurowych,imho najlepsza jaką miałem...wszystkie filtry wew.się kryją... :wink:


Tak sie zastanawiam czy jak kupie 1200l mechanik to moze powinienem dodac wiecej wkladu biologicznego do kubla w takim razie zamiast mechanicznego


A to chciałeś w kuble mieć filtrację bio i mech?Musisz jeszcze trochę poczytać bo przez te kilka lat rozłąki z akwarystyką(twoją) dużo się zmieniło.

Na kubeł podpinasz tylko prefiltr,reszta to złoże biologiczne w kuble(ewentualnie jakieś inne wkłady potrzebne do poprawy parametrów wody)

Opublikowano
A w jakim celu chcesz drugi kubeł uruchamiać?W jednym kuble zmieści się wystarczająca ilość złoża biologicznego dla zasiedlenia przez bakterie

Moj kubel jest na styk tzn do 250L akwa(eheim2224-3L)-700l/h wiec mysle nad czyms wiekszym lub dodatkowym

Te nowe rozwiązanie to filtracja na korpusach narurowych,imho najlepsza jaką miałem...wszystkie filtry wew.się kryją.

zaraz poszukam,daj linki jak masz cos ciekawego

A to chciałeś w kuble mieć filtrację bio i mech?Musisz jeszcze trochę poczytać bo przez te kilka lat rozłąki z akwarystyką(twoją) dużo się zmieniło.

Na kubeł podpinasz tylko prefiltr,reszta to złoże biologiczne w kuble(ewentualnie jakieś inne wkłady potrzebne do poprawy parametrów wody)


Perez nic sie w tej kwestii nie zmienilo,Eheim 2224 od ponad 10 lat chyba do dzis dnia ma dwa koszyki na wklady w jeden ladujesz ehfiMECH(teraz juz nawet biomech jest na rynku) a w drugi ehfiSUBSTRATt teraz to juz nawet jakis ehfisubstratpro sie pojawil o wiekszej powierzchni pewnie ,do tego gabka i wlokno wg zalecen producenta takie wklady oczywiscie, stad moje pytanie bylo ze moze by tak odstapic od instrukcji i go caly zasypac ehfisubstrat zamiast ehfimech a prefiltr mam na rurze zasysajacej ale czy on wystarczy jak usune ehfimech z kubla bo niechcialbym go odchodami zasypac i czyscic co miesiac potem bo przeplyw spadnie czy tez zaklocic cyrkulacji zalozonej przez producenta?

Opublikowano
Perez nic sie w tej kwestii nie zmienilo,Eheim 2224 od ponad 10 lat chyba do dzis dnia ma dwa koszyki na wklady w jeden ladujesz ehfiMECH(teraz juz nawet biomech jest na rynku) a w drugi ehfiSUBSTRATt teraz to juz nawet jakis ehfisubstratpro sie pojawil o wiekszej powierzchni pewnie ,do tego gabka i wlokno wg zalecen producenta takie wklady oczywiscie, stad moje pytanie bylo ze moze by tak odstapic od instrukcji i go caly zasypac ehfisubstrat zamiast ehfimech a prefiltr mam na rurze zasysajacej ale czy on wystarczy jak usune ehfimech z kubla bo niechcialbym go odchodami zasypac i czyscic co miesiac potem bo przeplyw spadnie czy tez zaklocic cyrkulacji zalozonej przez producenta?


Do filtracji bio spokojnie wystarczy,zasyp te 2 kosze zwykła porowatą ceramiką i będzie hulać aż miło.Po co przepłacać masz za drogie wkłady eheima jak zwykła ceramika to to samo.Nie wkładaj tam żadnych wkładów do filtracji mech.bo po co,od tego odpowiedzialny będzie filtr wew.


Wpisz tu http://forum.klub-malawi.pl/search.php narurowce lub filtracja narurowa a wyskoczy Ci mnóstwo odpowiedzi :wink:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.