Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Kupiłem akwarium 120x40x50 firmy Aquael z aluminiową podstawą oraz pokrywą - http://www.aquahobby.pl/Zestaw_ALU_DEKOR_120_prosty-119.html

Kupiłem do niego także dedykowaną szafkę tej samej firmy - http://www.aquahobby.pl/Szafka_ALUDEKOR_prosta_120_wenge-163.html

W papierach do tego zestawu znalazłem informację o "wymogu" zastosowania maty pomiędzy szafkę a akwarium. W tym miejscu narodziło się moje pytanie - po co? :) Chodzi o to że cała dolna powierzchnia zbiornika jest oparta na metalowej ramce dolnej podstawy. Powoduje to, że szyba jest ok 3mm wyżej od poziomu ramki która dolega do szafki. Inaczej mówiąc szyba jest w powietrzu nie dolegając do powierzchni szafki. Zatem po co ta stosować matę jak styczność z szafką ma aluminiowa rama akwarium a nie cała powierzchnia dna?

Kolejne pytanie - jeśli dociążę zbiornic piachem, kamieniami i wodą, to czy to dno wytrzyma?

Jeśli słabo to wyjaśniłem, to mogę zrobić foto.

Opublikowano

Mata przede wszystkim likwiduje naprężenia szkła, wyrównuje ewentualne nierówności, oraz działa jak amortyzator.

Możesz użyć oryginalnej maty akwarystycznej, jak i podkładu pod panele podłogowe ( multi silent, silent floor itd.), czy styropianu.

Sam sobie wyjaśniłeś - szkło nie powinno dotykać szafki, lecz być na macie :wink: W twoim wypadku jest to o tyle nieporęczne, że powinieneś użyć podkładu o grubości ramy aluminiowej.

Opublikowano

Może jutro zadzwonię do Aquael i dowiem się jaką dedykowaną matę oni przewidują do dedykowanego zestawu :)

Wg mnie nie ma szans na to aby dobrać takiej grubości matę aby takie same naprężenia działały na tą ramę oraz dno akwarium.

Chyba, że nie ma szans aby dno pękło na wskutek tego że jest 3mm powyżej powierzchni szafki.

Dla mnie to trochę zagadka ... ale jeśli ta firma tak to zaprojektowała, to chyba przetestowali ten zbiornik na tej szafce z maksymalnym obciążeniem :)

Opublikowano

Chyba, że nie ma szans aby dno pękło na wskutek tego że jest 3mm powyżej powierzchni szafki.


Są szanse, uwierz.

jeśli ta firma tak to zaprojektowała, to chyba przetestowali ten zbiornik na tej szafce z maksymalnym obciążeniem :)

Oczywiście, lecz na bank z jakąś matą :wink:

Daj jutro znać co się dowiedziałeś.

Na stronie Aquael'a widnieje tylko taka mata https://sklep.aquael.pl/webapp/wcs/stor ... gory=10501 , lecz to zapewne tylko demo tego co posiadają.

Natomiast allegro : http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=mata+pod+akwarium

Opublikowano

Ja niestety kupiłem akwarium Juvela i po wywaleniu dolnej plastikowej ramki (nie podobała mi się i nie pasowała do szafki) okazało się że dno jest wklejone w cztery ściany :-(

Żeby było jeszcze ciekawiej okazało sie że po bokach jest to 3.5mm a na środku 3mm.

Ja podkleiłem całe dno pleksą 3mm i chyba będzie spoko bo dopiero w weekend zalewam...

...ale ja mam rozwiązanie niededykowane.

U Ciebie skoro wszystko jest zestawem powinno być spoko lecz mate i tak bym dał...

Opublikowano

W Aquael powiedzieli, że ten model jest tak zaprojektowany, że nie wymaga maty. Mata i tak leżałaby między powierzchnią szafki i ramą a nie szafką a dnem akwarium. Jednak Pan ze sklepu Aquaela powiedział, że on osobiście umieściłby jeszcze 5mm styropianu pod szkło. I tak też uczynię ... aby spać spokojnie :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

wydales ponad 800 zl za takie male akwarium z pokrywa ?

boshe widac ze jestes jeszcze zielonkawy troszke imho za taka kaseke mial bys o wiele wiekszy litraz a j jezeli ciebie ogranicza długosc to bym bral akwa 120 x70x70 max ile sie da


te akwa jest maluczkie 40 cm szerokosci w malawi grr , no ale to twoj wybor i twoja kasa

btw szafka w dobrej cenie :P


a co do tej maty to niepowinienes miec zadnych watpliwosci czy podkladac cos pod te akwa czy nie , projekt akwarium nieprzewiduje wkladania tam kamieni o wadze 20 kg na sam srodek tylko zasypanie tego akwarium zwirkiem i posadzenie roslinnosci tacy tam akwarysci pracuja w aquaelu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.