Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W sobotę zrobiłem szafkę pod planowane akwarium 600 l . Napiszcie co o niej sądzicie. Jezeli się spodoba to napiszę więcej o całym projekcie i kosztach zrobienia takiej szafki (na zdjęciu 240 l i 60 l)

[center:j40z77c7]Nowy-2.jpg[/attachment:j40z77c7][/center:j40z77c7]

post-9249-14695712599572_thumb.jpg

Opublikowano

napisz cos wiecej sama cena i fota malo znaczy


a tak na marginesie to swoja szafke pod akwa 500 L 220cm dlugosci z pogrubianymi blatami i bokami przegrodami + pokrywa 320 zl

Opublikowano

Szafka wykonana jest z płyty meblowej koloru buk. Wymiary szafki to 200 dł x 60 szer x 64 wysoka. Dół szafki połączony jest z górą 6 cioma pionowymi płytami 60x60 cm. Za białymi drzwiczkami, tył szafki łączy ze sobą górę,dół i dwie płyty pionowe. W tylnej płycie wywiercone są otwory na kable,węże itp. Poprzeczne półki również łączą ze sobą dwie płyty pionowe. Całość mnie wyniosła:

189 zl płyta na szafkę i drzwiczki

23 zl okleina biała i buk

12 zl confirmaty

18 zl zawiasy

25 zl wiertło do confirmatu

Otwory na zawiasy wierciłem specjalnym frezem, który posiadam.Mozna uniknąć zakupu wiertła do confirmatu i wiercic zwykłymi wiertłami, ale mysle ze sie nie opłaca. Ja wkręciłem 96 sztuk i szło mi calkiem sprawnie dzieki wiertłu, które wierci i frezuje za jednym zamachem.RAZEM BEZ WIERTŁA 243 zł .Wszystko w castoramie. Tydzien czekalem na docięcie płyt, które idealni mi docięto.

[center:1ur8md0i][/center:1ur8md0i]Szafka pod akwarium.jpg[/attachment:1ur8md0i]

post-9249-14695712599735_thumb.jpg

Opublikowano

Dla mnie to jakoś solidnie ona to nie wygląda, ale gdy postawisz na niej prawie tonę i nie zacznie się wuginać to powinno być ok.

Opublikowano

Fajna szafeczka:)

Ja też się obawiałem gdy Emilia przywiozła mi szafkę pod 720l i zakładałem wzmocnienia:)

Później je powyciągałem i wszystko stoi jak beton.

Ale ja mam tył pełny , i to jest chyba klucz do sukcesu:)

Opublikowano

Szafka jest z osiemnastki. Osobiście uważam że trzy 40 cm plecy zupełnie wystarczą. Łączą ze sobą pionowe częsci co ma zapobiec ich wyginaniu przy nacisku. Zapewniam że szafka jest stabilna i nawet nie drgnie w żadną stronę.Oglądałem wiele szafek w sklepach i moim zdaniem spokojniem wytrzyma. Mam szafkę ze sklepu pod 240l i blat 120x40 opiera się na 135cm długości płyty(w pionie). W mojej szafce blat 200x60 opiera się na 480 cm płyty. Czyli szafka ze sklepu 240kg/135cm = 1,77 kg na cm wsparcia blatu. Moja szafka 600kg\480cm=1,25kgna cm wsparcia. Pozatym ma tylko 60 cm wysokości co również zmiejsza siłe wygięcia.

Opublikowano

dobra robota ja w swojej szawce zamiast pelnych plecow to wstailem dwa kawalki 60x40 z Blatow kuchennych bo mialem za free z zakladu gdzie pracuje


btw 25 zl za wiertlo ^^ wolal bym zwyklym wiercic i popijac piwko za 25 zl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jak najbardziej ma sens. Moduły czy też tło z tyłu możesz wydrążyć a wierzchnią  stronę pomalować zaprawą  i porzeźbić w  niej lub   przy nakładaniu.  Zaprawa dociąży  i zmniejszy wyporność. też tak miałem kilkanaście lat  i nic się nie działo. Jedyny problem u mnie był taki , że tło nigdy szczególnie nie porosło mi glonami a zaprawa była pomalowana czarnym akrylem i po latach kolor wypłowiał. Ale jak będziesz miał glony to nie ma problemu z tym.
    • Myślałem o podniesieniu na styropianie, ale jak go odkopią to będą skubać  Ktoś na forum pisał, że ma taki problem z tłem 
    • W Akwa 720 litrów miałem zrobione w ten sposób  , że pod akwarium dałem matę akwarystyczną chyba grubości 0.5 cm czarną . Ale możesz dać pod akwarium też styropian . Tylko będziesz musiał zamaskować białe boki lub dać inny , ciemny. Do środka włożyłem ciemne spienione PCV grubości około 0.3 cm i to wystarczyło. A kamieni miałem  kilka wielkości o której piszesz. Osobiście nie polecam styropianu białego do akwa w całym kawału wielkości dna czy nawet tylko pod kamienie. Weź pod uwagę , że pyszczaki bardzo kopią i jak podrosną to niestety styropian będzie widoczny a Ty będziesz niepotrzebnie zmuszany do wkładanie rąk celem zakrycia jego.  No i wiecznie pływające kulki styropianu pod powierzchnią.
    • W sumie, to ostatnio zastanawiałem się nad czymś podobnym. Generalnie to nie wiem, nie słuchaj mnie, niech mądrzejsi się wypowiedzą, ale... Nie rozważałeś po prostu dania więcej styropianu? W sensie, takiego bloku prawie pod powierzchnię, który z przodu będzie zakryty "prawdziwymi" kamieniami. Można go przykleić do dna w razie czego, choć kamienie pewnie go dociążą, żeby nie wypływał.
    • No i stało się - dwa zewnętrzne segmenty zaczęły wypływać po napełnieniu 🙂 o ile silikon dobrze trzyma te środkowe segmenty, o tyle boczne - nie wiem, czy ze względu na to, że klejone były głównie do plastikowego filtra, czy też dlatego, że po prostu są większe i mają większą wyporność, poszły do góry.  Na szczęście powoli, bez żadnych strat.  I przy tej okazji chciałem się Was zapytać - czy te boczne segmenty tła mają sens w takiej postaci? Tak na oko, każdy z nich zabiera z mojego akwarium z 50-60 litrów wody, czyli z 450 brutto robi się pewnie z 250 netto 😕 Może można to jakoś przerobić? Myślałem, żeby może wydrążyć od tyłu wiertarką, żeby jakieś jamy porobić - małe wejście, a w środku obszerne - ma to jakiś sens? Czy fakt, że woda będzie "stała" w takich jamach, będzie negatywnie wpływał na rybę, która tam wpłynie? No i drugie pytanie, pewnie w zaprawy nie ma się co bawić, ale można czymś po prostu pomalować ten styropian, żeby nie rzucał się w oczy? Pozdrawiam, Jakub
    • Planując, projektując na papierze i w głowie moje akwarium 170x50x50 pojechałem i pomacałem kamienie  Chcąc mieć dwa trzy  prawie pod lustro  to już kawał gruzu potrzeba, tak na moje oko po 25-40 kg jeden i jednocześnie  I tak sobie pomyślałem, czy dobrym pomysłem będzie na styropianie, który będzie leżał na dnie, dać z tyłu gdzie te większe mają być, worki na media wypełnione żwirkiem, może lawą. Takie rozwiązanie pozwoli na wykorzystanie mniejszych kamieni i łatwość w aranżacji przy zachowaniu efektu głębi  Jak się zostawi w nich trochę luzu, to  można kamienie ułożyć/ustawić w prawie dowolny sposób. Ruchomość żwirku daje taką możliwość. Wydaje mi się, że w workach nie powinno dziać się nic złego typu powstawanie siarkowodoru, ale wolę zapytać bardziej doświadczonych Malawistów
    • ...pytanie w sumie nieaktualne, napisałem do Aquadana i dowiedziałem się że - cytuję: "Silirub aq se najlepszy klej ale trzeba mieć pistolet specjaln   Albo zwykły silirub aq klej"
    • Hej, jakieś nowości w zakresie klejenia styropianowego tła? Kupiłem używane akwarium z tłem od Aquadana, i pierwsza niespodzianka po nalaniu wody - tło poszło do góry... Jakieś rady, jak to odkleić, jak oczyścić ze starego kleju, i oczywiście - czym to ponownie przykleić? Po całej powierzchni raczej, czy "placki" wystarczą?
    • Dzięki przeogromne! Teraz tylko pozostaje mieć nadzieję, że jak naleję wody, to nie wypłynie A swoją drogą, macie pomysł, jakie kamole kupić, żeby jak najlepiej pasowały do tego tła? Bo właśnie trochę serpentynitu przywiozłem ze składu, ale jednak w zbiorniku trochę razi, że to "prawie to samo, ale nie do końca". Chyba że jak glonami zarośnie, to będzie dobrze :)
    • AquaDan robi tła z kawałków, też mam od niego. U mnie szczeliny są troszkę mniejsze, takie maksymalnie do 0,5cm. Tło ściśle dolega do tylnej szyby, więc nie ma możliwości żeby coś wpłynęło za tło. Też mam komory filtracyjne u siebie i już kilka razy zdarzyło się, że ryba wskoczyła od góry, więc warto czymś to zabezpieczyć.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.