Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W tym przypadku sterowanie gniazdami jak niżej.


Widok całości

dscf1663b.jpg


Pi z przekaźnikami:

dscf1661g.jpg


Płytka

dscf1660yb.jpg


Założenia (zawarte w repozytorium), które zostały przez gościa wykonane:

- oprzeć całość o Raspberry Pi

- prostota części elektronicznej (prosta płytka, bez elementów SMD - do wykonania w domu)

- sterowanie oświetleniem oraz wyjściami uniwersalnymi z dokładnością do 1s

- sterowanie ogrzewaniem (nastawy temperatury dziennej, nocnej oraz histerezy)

- zaawansowane statystyki oraz logi systemowe

- sterowanie przez smartphone, lub przez komputer (przez internet)

Dalsze założenia:

- dodanie wyjść PWM

- zwiększenie ilości wyjść uniwersalnych

- dodanie pomiaru pH i obsługa nawożenia CO2

- sterowanie chłodzeniem

- streaming video z kamerki do przeglądarki (podgląd akwarium na żywo)

- komunikaty głosowe (np. o awarii)

- dalsze rozwijanie UI (m.in. dodanie biblioteki rybek).

Na maila można dostać gotowy działający soft jeśli nie chce się robić samemu.


O to pytałeś Sir Yaro?

Opublikowano
No tak 1 i 2 fotka to wygląd działającego oprogramowania sterowanego przez lan labo internet.


Chyba układu wykonawczego?

I nie działa to przypadkiem po USB?


Wysyłane z mojego Galaxy Nexus za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Wiatm.


Chciałem zapytać czy może z tym już coś działasz firefighter1?


Dalsze założenia:

- dodanie wyjść PWM

- zwiększenie ilości wyjść uniwersalnych

- dodanie pomiaru pH i obsługa nawożenia CO2

- sterowanie chłodzeniem

- streaming video z kamerki do przeglądarki (podgląd akwarium na żywo)

- komunikaty głosowe (np. o awarii)

- dalsze rozwijanie UI (m.in. dodanie biblioteki rybek).



Przede wszystkim pomiar pH i CO2.

Czytałem że pomiar pH jest trudno dopiąć do kompa.

Controlery które to obsługują tanie nie są.

Opublikowano

autor zamierza przejsc na i2c, ale zamieszczone linki do repo wykorzystują mozliwosci raspberry GPIO - wykorzystane jest o te API: https://projects.drogon.net/raspberry-pi/wiringpi/ . To nie leci po usb, tam jest złącze PINowe.


Osobiście nie widzę sensu takiego urządzenia. Jedyne co mi przychodzi do głowy to możliwość dobrej regulacji i sterowania podmianą wody.


Czujnik temp jest tani, a do regulacji światła i wody przekaźniki wystarczą. By iść dalej, dioda ph, kh jest już dużo droższa, o pozostałych nie wspominając (również nie wspominając o konieczności użycia odczynników chemicznych).


O tutaj proszę koleś zrobił na raspberry ph do akwa. ciekawe.


http://www.66pacific.com/ph/ph_3.htm


Wg mnie w granicach rozsądku użyteczność sprzętu skończy się i tak na temperaturze, sterowaniu światłem i podmianą wody; dodatkowo śliczne wykresy, mozliwość sterowania tym jadąc autobusem oraz pełna baza statystyk, Bóg jeden wie komu potrzebna.

Opublikowano
I nie działa to przypadkiem po USB?
nie, zarządzanie przez neta-kartę sieciową.

--

Chciałem zapytać czy może z tym już coś działasz firefighter1?
gdybym miał większy zbiornik tak od 500l + sump w górę to może bym w to poszedł ale przy 200l ze zwykłym kubłem wolę gotowe rozwiązania bo tylko światło jest do sterowania, wodę trzeba samemu podmieniać, a w dużych zbiornikach jest co sprawdzać i automatyzować.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.