Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co myślicie o Eheimie 1260?

Przepływ 2400lph

Podnoszenie 3,7m

Moc 65W

Jak się będzie sprawowała w 550 litrach?

A nie lepszy byłby Eheim Compact+5000? Moc co prawda większa o 13W, ale za to regulowany przepływ 2000-5000l/h (zapas mocy przy tym litrażu zawsze się przyda) no i cena niższa o 20%
Opublikowano
Sęk w tym że 1260 mogę kupić za około 100zl :-)

Więc różnica w cenie jest :-)

To zmienia postać rzeczy. Za taką cenę to sam bym ją kupił (może do innych celów) ale i tak wydaje mi się, że przydałoby się coś mocniejszego. Sam ostatnio kupiłem pompę 2000l/h do obsługi dwóch filtrów fluidyzacyjnych i teraz żałuje, że nie kupiłem mocniejszej.
Opublikowano

bierz UP5000 od aquabee - nie przepłacisz jak za eheima a też jest made in germany (a nie china)


nie zawiedziesz się ;)


btw... czy masz w akwa coś co może wpaść do układu i zatrzymać wirnik?

bo jak nie to zrób pompa i za nią dwa narurowe RÓWNOLEGLE

tak Ci wydmucha te ryby że masakra :D


wlot zakończ na >15cm nad piachem


miałem up3000 w akwa a dwa narurowe nad akwa 80cm nad pompą - zaje..ste były

i nadal zachwalam :P

Opublikowano

W docelowym akwa będzie jeden korpus przed pompą z gąbką, siatką lub najrzadszym wkładem - to się okaże - tylko po to żeby nic przypadkiem do pompy nie wpadło i żeby nie robiło zbyt dużego oporu.

Za pompą bedą dwa korpusy równolegle po 50um.


Chciałem robić w tym samym układzie filtrację biologiczną (FBF + 3 litry de-nitratu + korpus działający na zasadzie FBF z żywicą) ale będzie na osobnej (za ok 40zł kupiłem dziś nówkę 1046 więc chyba na tym będę bazował choć może ten pierwszy FBF podłączę do mechanicznej - jeszcze nie wiem cały czas trwają testy :-))

Opublikowano
bierz UP5000 od aquabee - nie przepłacisz jak za eheima a też jest made in germany (a nie china)


nie zawiedziesz się ;)





Masz jakieś namiary na Aquabee tańsze od Eheima?

Szukam i szukam i znalazłem Eheima Compact 5000 za 96 GBP z darmową przesyłką, Aquabee UP5000 kosztuje 190 Euro plus przesyłka z Niemiec...

Opublikowano

Obawiam się, że nie znajdziesz UP5000 taniej od Eheim'a Compact+5000, UP 3000 i owszem. W Polsce za UP 5000 trzeba zapłacić~900pln chociaż w jednym sklepie znalazłem za 780pln. Mowa oczywiście o nowych pompach.

Opublikowano

To co mi tu Makok herezje rozpowiada :-)

Ja też pisałem o nowych pompach.


Jak się w ogóle mają te pompy do siebie?

* Przepływ maksymalny identyczny,

* Podnoszenie 3m do 4,7 na korzyść Aquabee

* Moc 86W Eheim , 75W Aquabee

* Eheim regulacja przepływu od 2500 do 5000, w opisach Aquabee nie znalazłem informacji na temat regulacji.

* No i cena - na szybko w Polskich sklepach 564zł do 779zł na korzyść Eheima (choć tu od ręki Eheim jest dostępny za około 450żł, z Aquabee gorzej)


W sumie wydajnościowo lepsza teoretycznie jest Aquabee, ale nie wiem czy jest sens płacić 50% więcej za 1,7m wyższe podnoszenie i nie wiadomo co z tą regulacją przepływu.

Co do mocy to można to pominąć bo 11W różnicy zwróci mi różnicę w cenie po 7 latach...


Macie jakieś doświadczenie z tymi pompami?

Opublikowano

Pompy Aquabee nie mają regulacji przepływu, a co do ceny to płacisz między innymi za podnoszenie. Podczas gdy Eheim +5000 przy podnoszeniu 3m się kończy to UP5000 pompuje jeszcze wodę~2200-2300l/h. A czy warto.....?

Opublikowano

O co wogole chodzi z tym podnoszeniem?

Na jaka wysokosc dana pompa jest w stanie wtloczyc wode?

Jezeli tak to po co komu 3 metry?

Ja rozumiem ze wysokie akwa itp ale u mie wysokosc od podlogi bedzi na maxa 140 cm - juz z pokrywa wiec...

W sumie lepsze byloby wieksze cisnienie na wyjsciu (podnoszenie???) Bo nie byloby problemu z przepchaniem wody przez filtry.

Tyle tylko czy potrzeba az 4,7?


Uzywa ktos tego Eheima w filtracji narurowej?

Jak sie sprawuje?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.