Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
moim zdaniem nazwa nieważna. Ważne że ceramik i żeby była bardzo porowata. Na przykład na allegro litr ceramiki kosztuje 9zl. Jest bardziej porowata od firmowej ktora jest cztery razy droższa
Nie mam nic do ceramiki z allegro za 9zł, ale interesuje mnie w jaki sposób sprawdziłeś, że jest bardziej porowata od "firmowej". Używałeś mikroskopu?
Opublikowano

Sławkowi pewnie chodziło o to że ceramika firmowa w wielu przypadkach przeznaczona jest do filtracji mechanicznej.np ta tetry. co do ceramiki bio to chyba nie ma zanczenia nazwa firmy bo jeszcze mi się nie zdażyło aby któraś z nich nie spełniała swojej funkcji.

Opublikowano

Teoretycznie można wyliczyć porowatość ceramiki mierząc wyporność przed i po sproszkowaniu produktu. Albo jeszcze prościej mierząc i ważąc ceramikę. Im mniejsza masa przy wyższej objętości tym lepsza ceramika. No ale to tak w kwestii teoretyczno-formalnej. Nie żebym uważał to za celowe :wink:

Opublikowano

1. czy wkład jest bio czy nie - zależy jedynie od sposobu użytkowania.

2. ceramika jest kiepskim materiałem filtracji mechanicznej - znamy wiele lepszych wkładów do tego rodzaju filtracji

3. Im lżejsza ceramika, tym większa szansa że bedzie lepsza - ale nie zawsze, może zawierać znacznie więcej zamkniętych przestrzeni niż ta ciężka, co powoduje że jest lekka ale jej dostępna rozwinieta powierzchnia nie.

4. jesli już na oko widzisz że produkt jest bardziej porowaty, to tak zapewne jest.

5. Nie ma co się podniecać powierzchnią ceramiki pow. 600-800 m2/litr . Jesli jakiś sprzedawca oferuje ceramikę o jeszcze większej powierzchni, to tylko chłyt marketingowy - aby uzyskać tak małe otwory, aby dały tą powierzchnię, to musza to być otwory mniejsze niż bakterie które miały je zamieszkiwać.

6. Doskonałym materiałem do filtracji bio jest węgiel aktywowany który chwali się znacznie większą powierzchnią rozwiniętą - choć nie korzystają z tego bakterie, jak wiemy węgiel taki posiada cudowne wlaściwości adsorpcji składników.

7. mając do wyboru - wybierz ta optycznie bardziej porowatą, ale bacz by ścianki nie były grubsze niż 7-8 mm. Powyżej tej grubości, wnętrze będzie całkowicie nieaktywne.

Opublikowano

Na zdjęciach ta po lewej ceramika jest nawet 3razy droższa od tej po prawej w aquashut.

Więc co wybrać :?: z lepszym przepływem czy z gorszym i tańszym :?:

Na allegro są te po prawej i się nie opłaca za bardzo kupować z allegro lepiej we trzech się zrzucić na 20litrów ceramiki:wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jak najbardziej ma sens. Moduły czy też tło z tyłu możesz wydrążyć a wierzchnią  stronę pomalować zaprawą  i porzeźbić w  niej lub   przy nakładaniu.  Zaprawa dociąży  i zmniejszy wyporność. też tak miałem kilkanaście lat  i nic się nie działo. Jedyny problem u mnie był taki , że tło nigdy szczególnie nie porosło mi glonami a zaprawa była pomalowana czarnym akrylem i po latach kolor wypłowiał. Ale jak będziesz miał glony to nie ma problemu z tym.
    • Myślałem o podniesieniu na styropianie, ale jak go odkopią to będą skubać  Ktoś na forum pisał, że ma taki problem z tłem 
    • W Akwa 720 litrów miałem zrobione w ten sposób  , że pod akwarium dałem matę akwarystyczną chyba grubości 0.5 cm czarną . Ale możesz dać pod akwarium też styropian . Tylko będziesz musiał zamaskować białe boki lub dać inny , ciemny. Do środka włożyłem ciemne spienione PCV grubości około 0.3 cm i to wystarczyło. A kamieni miałem  kilka wielkości o której piszesz. Osobiście nie polecam styropianu białego do akwa w całym kawału wielkości dna czy nawet tylko pod kamienie. Weź pod uwagę , że pyszczaki bardzo kopią i jak podrosną to niestety styropian będzie widoczny a Ty będziesz niepotrzebnie zmuszany do wkładanie rąk celem zakrycia jego.  No i wiecznie pływające kulki styropianu pod powierzchnią.
    • W sumie, to ostatnio zastanawiałem się nad czymś podobnym. Generalnie to nie wiem, nie słuchaj mnie, niech mądrzejsi się wypowiedzą, ale... Nie rozważałeś po prostu dania więcej styropianu? W sensie, takiego bloku prawie pod powierzchnię, który z przodu będzie zakryty "prawdziwymi" kamieniami. Można go przykleić do dna w razie czego, choć kamienie pewnie go dociążą, żeby nie wypływał.
    • No i stało się - dwa zewnętrzne segmenty zaczęły wypływać po napełnieniu 🙂 o ile silikon dobrze trzyma te środkowe segmenty, o tyle boczne - nie wiem, czy ze względu na to, że klejone były głównie do plastikowego filtra, czy też dlatego, że po prostu są większe i mają większą wyporność, poszły do góry.  Na szczęście powoli, bez żadnych strat.  I przy tej okazji chciałem się Was zapytać - czy te boczne segmenty tła mają sens w takiej postaci? Tak na oko, każdy z nich zabiera z mojego akwarium z 50-60 litrów wody, czyli z 450 brutto robi się pewnie z 250 netto 😕 Może można to jakoś przerobić? Myślałem, żeby może wydrążyć od tyłu wiertarką, żeby jakieś jamy porobić - małe wejście, a w środku obszerne - ma to jakiś sens? Czy fakt, że woda będzie "stała" w takich jamach, będzie negatywnie wpływał na rybę, która tam wpłynie? No i drugie pytanie, pewnie w zaprawy nie ma się co bawić, ale można czymś po prostu pomalować ten styropian, żeby nie rzucał się w oczy? Pozdrawiam, Jakub
    • Planując, projektując na papierze i w głowie moje akwarium 170x50x50 pojechałem i pomacałem kamienie  Chcąc mieć dwa trzy  prawie pod lustro  to już kawał gruzu potrzeba, tak na moje oko po 25-40 kg jeden i jednocześnie  I tak sobie pomyślałem, czy dobrym pomysłem będzie na styropianie, który będzie leżał na dnie, dać z tyłu gdzie te większe mają być, worki na media wypełnione żwirkiem, może lawą. Takie rozwiązanie pozwoli na wykorzystanie mniejszych kamieni i łatwość w aranżacji przy zachowaniu efektu głębi  Jak się zostawi w nich trochę luzu, to  można kamienie ułożyć/ustawić w prawie dowolny sposób. Ruchomość żwirku daje taką możliwość. Wydaje mi się, że w workach nie powinno dziać się nic złego typu powstawanie siarkowodoru, ale wolę zapytać bardziej doświadczonych Malawistów
    • ...pytanie w sumie nieaktualne, napisałem do Aquadana i dowiedziałem się że - cytuję: "Silirub aq se najlepszy klej ale trzeba mieć pistolet specjaln   Albo zwykły silirub aq klej"
    • Hej, jakieś nowości w zakresie klejenia styropianowego tła? Kupiłem używane akwarium z tłem od Aquadana, i pierwsza niespodzianka po nalaniu wody - tło poszło do góry... Jakieś rady, jak to odkleić, jak oczyścić ze starego kleju, i oczywiście - czym to ponownie przykleić? Po całej powierzchni raczej, czy "placki" wystarczą?
    • Dzięki przeogromne! Teraz tylko pozostaje mieć nadzieję, że jak naleję wody, to nie wypłynie A swoją drogą, macie pomysł, jakie kamole kupić, żeby jak najlepiej pasowały do tego tła? Bo właśnie trochę serpentynitu przywiozłem ze składu, ale jednak w zbiorniku trochę razi, że to "prawie to samo, ale nie do końca". Chyba że jak glonami zarośnie, to będzie dobrze :)
    • AquaDan robi tła z kawałków, też mam od niego. U mnie szczeliny są troszkę mniejsze, takie maksymalnie do 0,5cm. Tło ściśle dolega do tylnej szyby, więc nie ma możliwości żeby coś wpłynęło za tło. Też mam komory filtracyjne u siebie i już kilka razy zdarzyło się, że ryba wskoczyła od góry, więc warto czymś to zabezpieczyć.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.