Skocz do zawartości

Zakładanie małego Malawi...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja na Twoim miejscu dla spokojności dałbym wzmocnienia (np. sklejkę 18mm) w miejscach zaznaczonych na czerwono - od środka.

Do tego pełne "plecy" - mogę być z podobnej płyty i żeby już całkowicie spokojnie spać położyłbym coś podobnego na blat.

Szafki z zewnątrz nie zmienisz, a wytrzymalsza będzie kilka razy.

Może wydawać się to przesadą ale mam kilku znajomych którzy pracują w firmach typu BRW i wiem z czego są te ichnie szafki...

Pamiętać też musisz że prawdopodobnie będzie to stało nieruszane kilka lat więc lepiej zrobić to porządnie.


szafka.JPG[/attachment:1hwiiksz]

post-8420-14695712463479_thumb.jpg

Opublikowano

Sam pracuje w BRW wiec widze jak i z czego to skladaja :]

Ale meble mam z konkurencyjnej firmy.


Chciałbym zeby komoda zostala dalej funkcjonalna.

Myslałem o plecach jednak o blacie nie bardzo ponieważ wbrew pozorom bedzie go widać tz akwarium nie zajmie calej powierzchni komody.


Tak mniej wiecej ile wazy takie akwarium 240l wraz z podłożem woda sprzetem rybkami itd?


PS: Komoda jest wykonana z 16mm plyty.


PS2: aha i komoda jest na nozkach dokładnie 5 tj na kazdym rogu oraz 1 na srodku.

Opublikowano

ja mam podobna komode jak na zdjeciu z innej firmy niz BRW (ale tez masowka) i z tylu jest sklejka 3 mm wczesniej stalo na niej 240 l na 6 nozkach 4 w rogach 2 w srodkowej czesci komody a i tak sie ugiela o dobre 6 mm na srodku naszczescie szybko sie zorientowalem i udalo mi sie podlozyc dodatkowe 2 klocki od blatu kuchennego i tak to wytrzymalo 3 lata teraz mam nowe 340l i jedyne co zmienilem to wywalilem nozki i podlozylem mate taka jak pod akwarium i narazie nie widze by drzwiczki czy szuflady niechcialy sie otwierac

Opublikowano
Panowie to co z tymi nożkami ? Wywalac czy może najzwyczajniej dorzucić ich więcej?


1) jak masz dobrze wypoziomowaną podłogę, to wywal nóżki, lepiej żeby szafka stała na pełnej płycie.

2) jak musisz regulować, to daj nóżki z regulacją .

Opublikowano
Zadlo mam rozumiec ze komoda bez zadnych wzmocnien wytrzymala 320kg?


no nic poza fabryka w niej nie robilem szafka ma 2 plyty poziome 27 mm i 4 plyty pionowe 16 mm, 2 zewnetrzne czyli boki i dwie w srodku ktore dziela moja komode na 3 rowne czesci ,to przy starym ukladzie akwaria 100X40 dawalo ~87,5kg/m2 a stalo nastalo na 6 nozkach co pewnie zwiekszalo naprezenia na plycie przy nowym ukladzie 149X46 przy zalozeniu ze max wyjdzie mi okolo 550kg (akwa z kamieniami oswietleniem) to obciazenie bedzie jeszcze mniejsze cos okolo ~80,1kg/m2 rownomiernie rozlozone. co do poziomowania hmm ja sie nie znam ale jezeli wywalisz nozki to przeciez nie masz rowni pochylej w domu by akwarium moglo ci sie zsunac z szafki a ja podlozylem mate pod szafke i pod akwarium czy potrzeba czegos wiecej ja jestem nowy wiec moge sie mylic niech sie wypowiedza koledzy z dluzszym stazem.

Opublikowano

Podłoga nie jest idealnie prosta ;]

Komoda stoi na panelach i roznica jest ok 5mm na dlugosci szafki. Czyli prawie zadna roznica tz nic nie powinno sie dziac.

Napręrzeń na szbę przez ta różnicę wysokości chyba duzo wiekszych nie bedzie?



Kolejne pytanie :

Bedzie sie cos działo z płyta laminowana z której wykonana jest moja komoda np po roku urzytkowania takiego akwarium na niej? Tz czy od wody ktora mimo ostroznosci i tak bedzie w jakims stopniu sie na nia wylewala nie spuchnie; zarwie sie itd?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie.


Nie chciałem zakładać kolejnego wątku dlatego piszę tutaj:)


Jestem w w trakcie kompletowania mojego pierwszego Malawi. Chciałem rozpocząć w zbiorniku 120 litrowym długości 90 cm.


Czytałem od dwóch tygodni o pyszczakach i zdecydowałem się na następujący osprzęt:


Filtr TURBO 1100 L - AQUAEL

NATURALNY KORAL 10mm wkład Malawi Tanganika 1kg

Niezawodna GRZAŁKA Z TERMOSTATEM - 100W + GRATIS!

ODMULACZ z pompką SUPER odkurzacz do dna akwarium

SIATKA podbierak do ryb >>szer.12cm dł.39cm


Do tego Bioceramika...


podłoże będzie z piasku i węgla kamiennego...


Zastanawiam się nad obsadą... Na początek myślę o Saulosi 2+6, a może da radę 3 samce? Zaznaczam, że to akwarium jest przejściowe, w ciągu 6 miesięcy będę mieć 240L.


Powiedzcie mi proszę czy nie za dużo rybek jak na pierwszy raz?


Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

Na początek kup 10-12 młodych saulosi,do czasu aż zmienisz na większe akwa trochę sytuacja się wyklaruje(samce zaczną się wybarwiać).Przez te kilka miesięcy nic im się nie stanie :P Tylko dotrzymaj słowa i wymień zbiornik w tym czasie :wink:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.