Skocz do zawartości

lekko mętna woda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A możesz swoją teorie o dłuższym rozkładzie amoniaku z jednego źródła od amoniaku z drugiego źródła jakoś wytłumaczyć. Bo to co mówisz jest jak twierdzenie że woda która ma 80 stopni jest bardziej gorąca od tej która ma 80 stopni



chodziło mi o to ze startery moga nie miec odpowiednich kultur bakterii aby zapoczatkowac tak szybko cykl jakby to było możliwe poprzez dolanie wody z dojrzałego akwarium

Opublikowano

natomiast woda ze starego akwarium nie zawiera NO2 i NH3 w związku z czym przy jej pomocy nie uruchomisz akwa w odpowiednim tempie. Potrzeba źródła związków azotowych i kultur bakterii. I jedno i drugie jest konieczne (aczkolwiek pierwsze bardziej) . A to skąd będziesz miał jedno i drugie, to sprawa drugorzędna.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanie odnośnie mętnej wody. Baniak zalany 30. listopada z dodatkiem 2 tabletek bactozymu i od tego momentu woda w akwarium jest biała, także nie widać po długości drugiego końca. W sobote wpuściłem rybki startowe, a w poniedziałek wlałem Nitrivec. Woda zmętniała jeszcze bardziej tak jak miało to być, ale po 24h powróciła do "normalnego " zmętnienia z przed wlania tego specyfiku.

Parametry wody:

PH 8.0

GH 13

KH 12

NO2 0.5

NO3 10

NH3 0.04

PO4 2


2 dni temu NO2, NO3 i PO4 były niewykrywalne.


Akwarium 240l 120x40x50. Filtr zew. Fluwal 305 2 kosze ceramiki 1 gąbka, filtr wew. AT-202. Serpentynit i piasek budowlany


Moje pytanie... Czy to normalne, że tak długo trwa zmętnienie (nigdy to mi się nie przytrafiło przez tak długi okres czasu zazwyczaj góra 2-3 dni) i jak ewentualnie sobie z tym poradzić.

Opublikowano

2 dni temu NO2, NO3 i PO4 były niewykrywalne.


Moje pytanie... Czy to normalne



Na pewno NO3 w dojrzałym baniaku bez denitryfikacji nie jest normalne.


Na Twoim miejscu tym bym sie martwił.


Co do mętnej wody to albo zanieczyszczenia mechaniczne z czym powinien poradzić sobie filtr mechaniczny (zmień wkłady na gęstsze) albo pierwotniaku które same znikną.

Opublikowano

NO3 pojawiło się dzisiaj. Pomiary robie testami Sery. Przedwczoraj wynik był zerowy dla NO3 tak jak i woda w kranie dziś skoczyło

na 10. Zbiornik nie jest jeszcze dojrzały. Ma dopiero 10 dni.

Opublikowano
NO3 pojawiło się dzisiaj. Pomiary robie testami Sery. Przedwczoraj wynik był zerowy dla NO3 tak jak i woda w kranie dziś skoczyło

na 10. Zbiornik nie jest jeszcze dojrzały. Ma dopiero 10 dni.



No to jeszcze dziwniejsze że NO3 się pojawiło skoro NO2=0


Na razie sprawdzaj czy masz w zbiorniku NH3/NH4 , NO2 - kiedy te wartości przestaną być wykrywalne (PRZESTANĄ a nie nigdy się nie pojawią) i pojawi sie "normalne" NO3 (uzyskane w wyniku "przerobu" NO2 przez bakterie) możesz myśleć dalej.


Przede wszystkim jednak sprawdził bym co jest nie tak z testami bo skoro miałeś NO2=0,5 NO3=10 i po kilku dniach NO3 spada do 0 (przy tak młodym zbiorniku) to coś nie gra.


Napisz jakie masz testy i przeczytaj jeszcze raz instrukcję żeby się upewnić czy czasami nie robisz jakiegoś błędu przy pomiarach.

Opublikowano

Ok :) może jeszcze raz napiszę bo jest małe niezrozumienie. Pomiary robie poprawnie, bo nie jest to pierwszy raz :) Testy firmy SERA


Wyniki na 08.12: NO2 0, NO3 0, NH3 0

Wyniki na 10.12 NO2 0.5, NO3 10, NH3 0.04


Jednak sprawa rozchodzi mi się o mętną wodę , ponieważ pierwszy raz utrzymuje mi sie taki stan przez tak długi okres czasu (10 dni).

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

dawno się nie odzywałem i chciałem zakończyć ten tamat, okazało się że nie zbyt dobrze wymyłem łupek filitowy, wziąłem jednym wężem odprowadzałem wode a drugim lałem tak przez jakąś godzinę więc troche litrów poszło a woda stała się krystalicznie czysta.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.